har noen

det er bare meg

Glad i forumet
Mailykke <3
har noen gode råd og tips åssen jeg kan bli kvitt forkjølelsen????? nå sitter jeg med sår hals, noe sinsykt tett nesa, tette ørene og tårene trille som bare det pga tett nesa[:'(][:(] i natt jeg fikk bare to timer med søvn[&:] var på apoteket og de sa at nei de har ingenting som kan hjelpe, bare kan prøve saltvann nesespray og bare vente til det går over[&o]

sorry for sytting.... 

hvitløk og sterk mat hjelper meg masse når jeg er sylta....

Prøv også å sove et par timer....

Masse god bedring!!

Men litt Otrivin er lov altså! Jeg gikk med kraftig forkjølelse i nesten 4 uker. Så lenge du holder deg til det som står på pakken skal det visst være ok. Eventuelt bruke den som er beregnet for barn. Blir det iallefall lettere å sove om natta tenker jeg.
Kjerringrådet som min farmor brukte i sine dager var å koke vann og blande i honning og sitron. Den har hjulpet mye her i hus!
Ellers får du prøve å sove når du kan! Søvn er jo den beste medisin sies det

Vet ikke om noe av dette hjelper da men, det var jo noe! [;)]

GOD BEDRING!!

takk jenter[;)] skal prøve alt jeg:)

ORIGINAL: SuperLinda

Men litt Otrivin er lov altså! Jeg gikk med kraftig forkjølelse i nesten 4 uker. Så lenge du holder deg til det som står på pakken skal det visst være ok. Eventuelt bruke den som er beregnet for barn. Blir det iallefall lettere å sove om natta tenker jeg.
Kjerringrådet som min farmor brukte i sine dager var å koke vann og blande i honning og sitron. Den har hjulpet mye her i hus!
Ellers får du prøve å sove når du kan! Søvn er jo den beste medisin sies det

Vet ikke om noe av dette hjelper da men, det var jo noe! [;)]

GOD BEDRING!!

Jepp, otrivin går bra[;)]
Vann med sitron og honning fikk jeg også. (Det varme vannet og surheten i sitronsaften løser opp slim, mens honning lindrer)
Drikk appelsinjuice.
Hold deg unna melkeprodukter da de øker slimproduksjonen.

God bedring![:D]

Vet ikke helt hva som kan hjelpe. Prøv å hvile når du kan er vel det eneste. Ønsker deg god bedring i alle fall.

• drikk masse vann
  • sov så mye som mulig
  • ta c-vitaminer
  • sug på råmelkstabletter
  • ligg med en ekstra pute på natta så blir ikke nesa fult så tett

Jeg fikk beskjed av legen at jeg kunne bruke otrivin[;)]
Og solvipect hostesaft i moderate mengder, så jeg tok meg en liten sup når jeg fikk de verste hosteanfallene[;)]
Paracet er også lov hvis du føler du har behov for det.

jeg tar alltid selv, og tvinger i kjæresten et fedd med hvitløk.. finhakker det, og svelger det med vann.. lukter hvitløk, men det hjelper:)

ORIGINAL: det er bare meg

har noen gode råd og tips åssen jeg kan bli kvitt forkjølelsen????? nå sitter jeg med sår hals, noe sinsykt tett nesa, tette ørene og tårene trille som bare det pga tett nesa[:'(][:(] i natt jeg fikk bare to timer med søvn[&:] var på apoteket og de sa at nei de har ingenting som kan hjelpe, bare kan prøve saltvann nesespray og bare vente til det går over[&o]

sorry for sytting.... 

Sov med ullsokker og svett det ut [;)] min kjære bestemors råd

Jeg tar alltid en god overdose C-vitaminer, og det pleier ta knekken på det verste som regel [;)]
Masse god bedring!

Har hørt at varm melk med honning og løk skal hjelpe, men om det er sant vet jeg ikke.

Back
Topp