Har noen rapetips?

Kassiopeia68

Venter på baby januar 2014
Januarhula 2014
Det er så vanskelig å få baby til å rape. I klassisk over skulderen-stilling så åler han seg bare ned, og liker ikke ligge sånn. Har noen tips til andre måter å få opp rapen på? Har hendt han gulper mye siden det ligger luft under.

Legg han på magen over armen med hodet inn mot albuen din, også gå litt frem og tilbake, legg han på magen over knærne/fanget ditt, evt la han ligge på brystet ditt mens du stryker han oppover ryggen fra rompa. Det hjelper i hvertfall her, tar litt tid, men plutselig kommer den brølerapen :P ellers så fikk jeg beskjed av helsesøster at babyer ikke på død og liv MÅ rape etter hvert måltid, bare hvis du merker at de har det ubehagelig :)

Sliter med gulping her..så vi må få opp rap,helst opptil flere!vi legger hun på brystet å stryker rytmisk opp og ned på ryggen til hun raper,å da kommer den som oftest raskt!

Har tenkt tanken å legge hun over armen som h27 skriver, men tørr ikke det med all gulpingen her..;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sliter med gulping her..så vi må få opp rap,helst opptil flere!vi legger hun på brystet å stryker rytmisk opp og ned på ryggen til hun raper,å da kommer den som oftest raskt!

Har tenkt tanken å legge hun over armen som h27 skriver, men tørr ikke det med all gulpingen her..;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Får gjøre det i dusjen... Hahaha :P

Kan fint ligge på rygg om han liker det bedre, bare hodet er høyere enn kroppen. Kan virke bra å ikke ha press på magen hvis baby gulper lett.

En sjekk hos kiropraktor :)

Her lar jeg han sitte på låret mitt mens jeg rister på foten, da kommer rapen

Back
Topp