Har noen født enda?

sengepolka

Elsker forumet
Er såååå nysgjerrig, men er det noen som tilhører Desember 18 som har født enda? :Heartpink:Heartblue
 
Her er det heldigvis ikke noe på gang ennå!! Er straks 33 uker da, så veldig fint om babyen kan være inne noen uker til! Gleder meg veldig til baby kommer og ser frem til å bli ferdig, men ønsker jo ikke prematur baby! Men fra 37 uker så er det bare å komme ut :) men skjer vel kanskje ikke så tidlig heller! Men snart braker det nok løs med fødsler i gruppen, er jo flere som har babyer som ikke er premature eller snart ikke premature i magen! Og noen vil jo kanskje føde prematurt også. Nå som mange er såpass langt på vei, så er det jo ikke krise heller!
 
37+0 i morgon, så alt kan skje... Håper hun vil holde seg i magen litt lenger, for berta har lagt seg på tvers...
 
Ikke ennå, men alt kan skje når jeg går inn i uke 38 i morgen (37+0 - 37+6):Heartpink
Har termin 03. Desember, men håper veldig på en November baby:angelic:
Min seneste termin er også 3. Desember :) Men følger oul på 27. November. Håper også skikkelig på novemberbaby!
 
Jeg har termin 27.12. men skal ha planlagt keisersnitt, fikk jeg vite på onsdag. Jeg fikk vite at det skulle skje i sv.skapsuke 39, som for min del er 17. - 23.12. Nærmere dato har jeg ennå ikke fått, men etterhvert haster det jo litt å gi Nav beskjed, så jeg ikke mister permisjonsdager...
Noen sier at pks er 10 dager før termin; stemmer dette? Sikkert ikke en regel uten unntak?
Erfaringer?
 
Min seneste termin er også 3. Desember :) Men følger oul på 27. November. Håper også skikkelig på novemberbaby!

Så spennende at vi har samme termindato:)
er det den som er oul termindatoen?

Har du flere fra forskjellige eller er det regnet ut i fra siste menstruasjon eller el dato ?
 
Så spennende at vi har samme termindato:)
er det den som er oul termindatoen?

Har du flere fra forskjellige eller er det regnet ut i fra siste menstruasjon eller el dato ?
Jeg har ingen menstermin, men flere ulike ul-terminer. De varierer fra 20/11 til 3/12 så har litt variasjon kan du si. Oul som er gjeldene termin ja, men ser liksom for meg hva som helst.
 
Jeg har ingen menstermin, men flere ulike ul-terminer. De varierer fra 20/11 til 3/12 så har litt variasjon kan du si. Oul som er gjeldene termin ja, men ser liksom for meg hva som helst.

Skjønner :)

Jeg har fikk to dager forskjell på tul og oul, men en hel uke forskjell fra siste menstruasjon termin.

Så rart du har fått to hele uker mellom den første termindatoen og den siste. Det er jo en del. Har noen av dem komentert på hvorfor ?
 
Last edited:
Jeg har termin 27.12. men skal ha planlagt keisersnitt, fikk jeg vite på onsdag. Jeg fikk vite at det skulle skje i sv.skapsuke 39, som for min del er 17. - 23.12. Nærmere dato har jeg ennå ikke fått, men etterhvert haster det jo litt å gi Nav beskjed, så jeg ikke mister permisjonsdager...
Noen sier at pks er 10 dager før termin; stemmer dette? Sikkert ikke en regel uten unntak?
Erfaringer?

Sniker fra januar..
Skal også ha planlagt keisersnitt og har termin 10. januar, fått dato 2. januar. Fikk da beskjed fra legen om at de satte opp keisersnitt 10-8 dager før termin, alt etter når de hadde kapasitet og når det var "lurt" med tanke på årsak til keisersnittet. Nå praktiserer de vel litt forskjellig ved de sykehusene også, hørt at andre steder tar keisersnittene opptil 2 uker før termin også..
 
Eg har óg termin 3.desember og er 37+0 idag. Men eg reknar med han blir inne til rundt termin sånn som med dei to andre :Heartred
 
Jeg har ivf termin 13.12, OUL 9.12, men de pratet på å sette meg i gang 3.12..... så nærmer seg uansett :wacky:
 
Jeg har termin 27.12. men skal ha planlagt keisersnitt, fikk jeg vite på onsdag. Jeg fikk vite at det skulle skje i sv.skapsuke 39, som for min del er 17. - 23.12. Nærmere dato har jeg ennå ikke fått, men etterhvert haster det jo litt å gi Nav beskjed, så jeg ikke mister permisjonsdager...
Noen sier at pks er 10 dager før termin; stemmer dette? Sikkert ikke en regel uten unntak?
Erfaringer?

Kommer an på årsaken til KS :)
 
Kommer an på årsaken til KS :)

Takk for svar! Det er ikke noe med babyen som tilsier ks, det er nok meg. Men jeg har ikke fått noe svar på hvorfor egentlig, var bare til flere samtaler, hvor de etterpå hadde gått sammen (flere gynekologer/ leger) og tatt avgjørelsen for meg.
Hvis det hadde vært babyen som ikke hadde det bra, hadde hun kanskje blitt tatt ut tidligere...?
 
Takk for svar! Det er ikke noe med babyen som tilsier ks, det er nok meg. Men jeg har ikke fått noe svar på hvorfor egentlig, var bare til flere samtaler, hvor de etterpå hadde gått sammen (flere gynekologer/ leger) og tatt avgjørelsen for meg.
Hvis det hadde vært babyen som ikke hadde det bra, hadde hun kanskje blitt tatt ut tidligere...?

Hvis det er f.eks morkaken som ligger foran, hvis det er fare for at livmoren sprekker (ved veldig tynn livmor etter flere KS) ved rier, hvis det er uheldig for barnet med rier etc, så vil de nok planlegge ks i god tid slik at man ikke risikerer at fødselen starter før. Men hvis det ikke er farlig om den starter og man kan gjøre snittet som hastesnitt etter rier, som f.eks seteleie, fødselsskader etc, så trenger de f.eks ikke sette opp like tidlig. På sykehuset her settes det opp 7 dager før vanligvis hvis det ikke er noen spesiell grunn til å gjøre det før. Du kan jo ringe og høre på sykehuset du tilhører. Men 22. og 23. desember er en helg, så lite sannsynlig at de planlegger det da. 17.-21. er jo ukedagene før jul, så ville holdt en knapp på en av de dagene?
 
Back
Topp