Har noen erfaring med EL-blødning?

K

Kattemamma0408

Guest
Har noen opplevd kraftig blødning rundt eggløsning? Fikk positiv EL-test torsdag, hadde ubeskyttet samleie torsdag formiddag og natt til fredag. Fredag kveld til lørdag kveld blødde jeg masse tynt lyserødt blod. Har lest at man kan oppleve en svak blødning rundt EL, men ikke så kraftig at man blør gjennom bind på få minutter(??)

Kan legge til at jeg hadde en medisinsk abort i slutten av mars. Men jeg skal i følge legen være tilbake igjen i normal syklus. Kunne ikke se noen rester på siste ultralyd. Startet første ordinære menstruasjon etter aborten 11.mai.

Noen med lignende erfaring? Hva kan denne blødningen være??
 
Ikke helt sammenlignbart kanskje, men jeg hadde medisinsk abort i mars jeg og, 18.mars. Hadde blødning rundt EL etter første mens etter aborten. Dvs, mensen var omtrent ti dager, unormalt lang. Og jeg blødde samme dag som EL-test var positiv, var siste dag med blødning.

For min del var det nok hormoner i ulage etter aborten, selv om mensen kom lenge etter (6 og en halv uke etter).
 
Takk for svar! Det var jo egentlig ganske sammenlignbart. Min første menstruasjon kom også 6 og en halv uke etter aborten. Varte i en uke + svak brun spotting helt frem til EL. Hadde mindre smerter og plager enn vanlig, og mengden var også litt beskjeden. Var forberedt på mye mer. Deretter kom denne kraftige blødningen med nytt friskt blod akkurat på EL.

Kan jeg spørre hvor langt du var på vei?
Tok det lang tid før hcg gikk ut av blodet ditt?

Det kan jo ha vært høye nivåer av forskjellige hormoner pga aborten som forårsaket blødningen. Jeg har søkt overalt men finner ingenting som beskriver EL-blødning etter abort. Jeg var helt sikker på at jeg hadde eggløsning, alle symptomer (EL-slim/kramper etc) + positiv test.
 
Jeg var 12+2. Hadde positive graviditetstester til og med ca fire uker etter aborten. Fikk like etter positivt utslag på eggløsningstest, men spottet fremdeles så ble kanskje ikke noe av den. Spottet helt til første mens, altså seks og en halv uke etter aborten.

Eggløsningen jeg muligens hadde mot slutten av første mens, var rar siden jeg ikke merket noe til eggløsningsslim som jeg pleier å ha en del av rundt eggløsning, istedet kom det blod/spotting. Men eggløsningstest var positiv. Så om eggløsningen faktisk skjedde eller ikke vet jeg ikke.

Håper denne syklusen blir bedre, mensen jeg har nå virker i alle fall som de jeg pleide å ha før graviditeten.
 
Back
Topp