Har me detta i Norge?

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
min syster som bor i Sverige lagar en god kaka med koncentrerad mjølk.men har me detta i Norge? Eller liknandes??

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    131,8 KB · Visninger: 113
I Norge heter det kondensert melk. Fins mange forskjellige på innvandrerbutikker. Vikingmelk er tynn, så anbefaler ikke den i kake /konfekt.

Pleier å kjøpe Sverige, men noen ultra, meny og ica maxi har:)
Viking melk er kondensert, men ikke søt, så det blir ikke det samme.

Var på meny her om dagen, og da så jeg de hadde søt kondensert melk. Verdt å sjekke der:)

kondensert melk får man kjøpt på vanlige butikker. de kommer på hermetikkboks. min sambo bruker det i lime pai, vi handler ofte på coop eller ica de pleier å ha det der :)

Trur Eurospar har noko liknande. Dei hadde i alle fall to eller tre andre sortar enn viking-melk på den eg var innom. Viking-melk er utan tilsatt sukker, berre sånn tilfelle det skulle ha noko å seie. Trur det hadde det for ei oppskrift eg prøvde ein gong. Mislykka greier. :(

Jeg kjøper kondensert melk på den lokale kiwibutikken. Husker ikke merket (vet detcer amerikansk), men spør! :-)

Kondensert melk har de ofte sammen med kakepynt, dessert og bakevarer på Meny. Jeg har ikke sett Rainbow-merket før, men regner med at du kan bruke Tørrsleffs.

Trodde det var det samme som vikinge-melk, men etter å ha lest denne tråden ser jeg at jeg tar feil..
Man lærer noe nytt hver dag, takk jenter :)

• Liker
Reactions: Io
Kjøpte på innvandrerbutikk før jul til å ha i fløtekarameller :-)

Viking melk er ikke det samme ;)

Hat.r kjøpt kondensert melk på utlandske butikker her i byen .. vet de har i noen vanlige butikker også men er mye dyrere der ;)

Back
Topp