Har mannen alkoholforbud de siste ukene før termin?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Jeg hadde satt pris på om han holdt seg edru i fra februar, men er ikke sånn at jeg må minne han på det :P Han kommer nok frem til samme konklusjon helt selv heldigvis :D

Veldig! Det merkes godt for å si det sånn.
Kan jeg levende forstå deg
Har akkurat betalt 30k for guttungens og fremdeles må jeg regne med 5-10k til før han er ferdig.
Er glad jentungen ikke skal ta den i Norge, hun skal utenlands neste år og lappen på bil + motorsykkel (hennes ønske) kommer der hun skal til i snitt på ca 20-25k samlet sett.

Nei, trenger ikke gi han forbud. Han har selv sagt at han ikke kommer til å fylle noe mer før lille sprelle er født og jeg kan være med. Og ikke drikker han øl heller, drikker kun sprit og det er kun på fest.

Kan jeg levende forstå deg
Har akkurat betalt 30k for guttungens og fremdeles må jeg regne med 5-10k til før han er ferdig.
Er glad jentungen ikke skal ta den i Norge, hun skal utenlands neste år og lappen på bil + motorsykkel (hennes ønske) kommer der hun skal til i snitt på ca 20-25k samlet sett.

Fy søren det har blitt dyrt å ta lappen!

Jeg har riktignok hatt den i 10 år altså, men jeg betalte 11 tusen...som var gjennomsnitt den gang i området jeg er fra.

I år har han drukket alkohol 3 ganger. 2 av gangene var pga reise med jobben. Så eg er ikkje nevneverdig bekymra. ;)

Skulle han derimot plutselig forandre seg totalt, og få en drikketrang i februar, og fødselen starter, går han glipp av den. Enkelt og greit. Eg skal ikkje ha noen med promille i nærheten av fødselen.

Nei. Når jeg gikk gravid med forrige var vi i bryllup to dager før jeg fødte. Jeg hadde til og med mase rier. Han drakk jo selvfølgelig i det bryllupet, ikke søren om jeg fikk nekte han det. Men fikk streng beskjed om å ikke drikke for mye. Husker ikke hvor mye han drakk, men gikk nå fint.

Har ikke diskutert det. Men han sier at i februar skal han være beredt for å kjøre til sykehuset fort som f! Han er sterkt imot drink and drive, så jeg tar det for gitt at han velger selv å la vær å drikke den mnd.. Men kommer nok til å spørre han om det når det nærmer seg..

1 øl eller 2 går nok. Om fødselen starter på natten må han uansett være hjemme med snuppa, værtfall til min søster våkner og kan ta henne.

Vi har ikke snakket noe om det, men regner med at det faller naturlig på plass. :) Han drikker ikke så ofte heller da.

Når tenker dere å pakke sykehusbagen, så den står klar? Førstegangs så ingen erfaring med dette... :p

Ingen bekymring over det, min samboer drikker veldig lite og sjeldent i utgangspunktet! ☺ Han koser seg like mye med et glass pepsi max sammen med meg nå.. ☺

Vi har ikke snakket noe om det, men regner med at det faller naturlig på plass. :) Han drikker ikke så ofte heller da.

Når tenker dere å pakke sykehusbagen, så den står klar? Førstegangs så ingen erfaring med dette... :p
Tenker å ha den og klar til 1. februar. :) jeg har termin 19.

Jøss, dette har jeg faktisk ikke tenkt på en gang. Kanskje han burde ha det så han kan kjøre? :o
Men merker man ikke fødselen såpass lenge før, at om man kun har tatt 1 øl - så er den "ute" igjen før man faktisk setter kursen mot sykehuset? Eller drar man til sykehuset med en gang man tror det skjer noe liksom?
Min første fødsel tok 3t og 45min fra første rie til hun var ute. :p så ville ikke ha satset på det. Man vet jo aldri.

Fy søren det har blitt dyrt å ta lappen!

Jeg har riktignok hatt den i 10 år altså, men jeg betalte 11 tusen...som var gjennomsnitt den gang i området jeg er fra.
Problemet er at jeg har ikke tid til å øvelseskjøring med han (han har to naboer som hjelper han der) så må jo bare punge ut når han fant ut han skulle ha den
(Han får min bil når han har den siden jeg uannsett skal ha ny bil pga at 2 tette og en sedan passer ikke sammen (tror jeg iallefall) så nå blir det kassebil med minst 5 seter til vanlig (slipper å slå sammen vognen og da :-)
Det jeg reagerer på er alle disse pakkene som kjøreskoleforbundet har klart å få lobbyiert inn nå skal de pinadø ha en tunellpakke og
(Og så lurer de på hvorfor folk bruker falske kjøreskoler for å få mengde trening)
Er glad jeg slipper billigere unna med nr 2 selv om hun skal ha lappen på to ting (hun ville egentlig kun ha på motorsykkel men sa at det fikk hun ikke av meg med mindre hun tok bil og)

Han drikker aldri nesten og ikke nå når jeg er gravid. Jeg må nesten dra han me meg på fest :p

Så her kommer det nokk til å gå helt fint :)

Det får han klare å regulere selv, jeg legger ikke ned forbud mot noe, han er en voksen mann og får ta ansvar for sine handlinger. Er helt sikker på at han klarer å oppføre seg ;) I verste fall får jeg ta en taxi til sykehuset :)

Føler ikke atturat at jeg er i noen posisjon til å nekte min mann noe som helst. Han er jo voksen å kan fint ta slike avgjørelser selv.
Har ikke tenkt på det engang.
Gikk helt fint m begge ungene vi har fra før. Skulle det skje at han hadde tatt seg et glass vin eller øl å vi plutselig fikk hastverk så finnes det alternativer til at han kjører.
Noe fyllesvin er han heller ikke så det er tvilsomt at store mengder er konsumert i alle fall :-p

Sist gang sendte jeg han på whiskykurs noen uker før termin, så nei :-P Han drikker aldri så nye at det ville hatt noe å si uansett. Og ikke har vi vil, så hadde ikke vært han som hadde kjørt til sykehuset uansett.. :-P

Back
Topp