Har magen sunket?

I dag måtte jeg på dagstur til min tante for å hente hunden hennes. Hun er blitt innlagt på sykehuset. Så det ble fram og tilbake på dagen, altså litt over 5 timers kjøretur tilsammen. Heldigvis ble broren min med og kjørte ene veien sånn at jeg fikk hvile i bilen, men likevel er jeg helt utkjørt.
Og magen min har sunket enda mer! Når jeg sitter rett i ryggen så presser magen på lårene mine sånn at det føles rart og ubehagelig. Så lavt nede har ikke magen vært...
Er deres mage så lav at den presser på lårene når dere sitter??

Presser vel ikke, men den hviler på lårene ja. Avhengig av hvor høyt jeg sitter og evt frem eller bakoverlent.

Men i forhold til allerede kroppsvekt - prosentvis så legger de ikke på seg så mye som tidligere i svangerskapet. Var i alle fall sånn jeg tenkte. Men nå mener jeg å ha hørt at sf-kurven egentlig er litt utdatert også, og at den baserer seg på kurven til friske gravide før det ble tilbud og ultralyd som gav mer eksakt termin. Sånn sett så kan jo sf-kurven flate ut bare fordi det er et gjennomsnitt av magemål med egentlig ulik termindato.

Så lenge en følger sin egen kurve og den ikke flater ut eller gjør veldige hopp så er det vel ikke grunn til bekymring slik jeg har forstått det?
Men hadde vært interessant å vite om kurven faktisk flater litt ut om ungen synker ned i bekkenet eller om det ikke har noe å si:)

Det står i svangerskapsboken at de legger på seg mest på slutten, tidligere vokser de mer i lengde, på slutten i bredde. Er jo ofte den mest utprega forskjellen på barn som kommer litt tidlig og de som kommer til termin at de litt tidlige ikke er så lubbne som de som blir født bare noen uker senere.

Men den kurven er ikke til å bli helt klok på, med førstemann her lå han ca på snittet hele veien og flata skikkelig ut på slutten, helt flat, som om han hadde slutta helt å vokse. Han var såvidt over 4 kg, godt over snittet. Nr to lå også ca på snittet, men gjorde ett kjempehopp og havna nesten utafor skjema på siste kontroll. Han var nesten 4,5kg. Begge to lå langt nede i bekkenet i mange uker med hodet godt festa og kom ca på termin. Med den store forskjellen på SF mål burde det vært langt mer enn knapt 0,5 kg som skilte dem om man skal regne ut i fra det.

SF og babyen henger ikke helt sammen, det er mengden vann, hvordan den ligger etc i tillegg

Det er vel fostervannet som slutter å produseres mer av nå, fikk jeg beskjed av jordmor sist :)

Men i forhold til allerede kroppsvekt - prosentvis så legger de ikke på seg så mye som tidligere i svangerskapet. Var i alle fall sånn jeg tenkte. Men nå mener jeg å ha hørt at sf-kurven egentlig er litt utdatert også, og at den baserer seg på kurven til friske gravide før det ble tilbud og ultralyd som gav mer eksakt termin. Sånn sett så kan jo sf-kurven flate ut bare fordi det er et gjennomsnitt av magemål med egentlig ulik termindato.

Så lenge en følger sin egen kurve og den ikke flater ut eller gjør veldige hopp så er det vel ikke grunn til bekymring slik jeg har forstått det?
Men hadde vært interessant å vite om kurven faktisk flater litt ut om ungen synker ned i bekkenet eller om det ikke har noe å si:)
Tenker også at om babyen ligger med rumpa utover f.eks så vil kanskje sf-målet bli høyere enn om den ligger me rompen mot en av sidene? Det virket hvert fall som det var det som skjedde med meg forrige uke når jeg fikk skyhøyt sf-mål på torsdagen og ble sendt til sykehus dagen etter. Da lå hun i en helt annen stilling og magen var ikke like stor som dagen før... Så ja enig med deg, tror en av og til skal ta de sf-målene med en "klype salt" så lenge babyen fortsatt kan snu seg :p

I dag måtte jeg på dagstur til min tante for å hente hunden hennes. Hun er blitt innlagt på sykehuset. Så det ble fram og tilbake på dagen, altså litt over 5 timers kjøretur tilsammen. Heldigvis ble broren min med og kjørte ene veien sånn at jeg fikk hvile i bilen, men likevel er jeg helt utkjørt.
Og magen min har sunket enda mer! Når jeg sitter rett i ryggen så presser magen på lårene mine sånn at det føles rart og ubehagelig. Så lavt nede har ikke magen vært...
Er deres mage så lav at den presser på lårene når dere sitter??
Jepp, har ikke kunnet sitte rett opp og ned siden forrige helg pga det da presser voldsomt på magen. Det værste er å gå på do... finner ikke helt liggestilligen der :p :D

Andre har påpekt at den har sunket. Når du nevner det, så er magen mer skrå enn tidligere! Kan ikke plassere noe på den når jeg sitter, for da vipper det bare av :) gleder meg til å høre hva jm sier på fredag.

Ja nå har den sunket mye. Er 32+5. Er kjempe vondt øverst i magen når jeg står hvis jeg ikke holder magen oppe. Babyen ligger liksom nede ved navlen min igjen når jeg står.

Syns den har sunket nå ja faktisk. Sitter med magen på fanget og blir vanskeligere å tørke seg på do :p

ImageUploadedByBV Forum1448995841.136340.jpgImageUploadedByBV Forum1448995856.112342.jpg

Ser dere forskjell? Siste bildet er fra i dag. Første bilder er fra en og en halv uke siden.

Back
Topp