Har mageboeren søsken?

M

Moderator Kristin

Guest
Når skal dere fortelle om den lille spiren, og hvordan?
 
Her har vi ei som forhåpentligvis skal bli storesøster. Hun er førskolejente. Vi skal vente til vi vet at alt er iorden der inne før vi skal fortelle det til henne. Vi skal gi henne ei Barbie med baby i magen og skrive et kort fra lille i magen. Skulle egentlig gi henne en genser der det står "Storesøster" på, men den kjøpte vi da vi ble gravid i februar, så den er nå blitt alt for liten. Storesøster har gått fra str 110 til 122 på 4 mnd.
 
Storebror får vite det etter tul. Men han lurer fælt på hvorfor jeg sover så mye.. Han blir 11 snart, så han skjønner nok mer en vi tror ❤️
 
Skal fortelle etter tul. To gutter som lurer veldig på hvorfor vi plutselig skal bygge på huset :hilarious:
 
Her har jeg bestilt en t-skjorte det står "jeg skal bli storebror" på, også skal han få den etter Tul. Han er nesten 10 år så han blir jo litt bekymret hvorfor mamma sover så mye og virker lat :D
 
Vi har to jenter på 6 og 3 fra før :) Skal fortelle i uke 12.
 
Jeg tenker å fortelle det i uke 12-13.. har lyst i uke 12 men skal ha en time i uke 13 og lurer kanskje på om jeg skal vente til den er overstått og jeg har fått høre hjertelyden igjen.. Kansje jeg skal ta opp lyden så kan ungene få gjette hva lyden er (det kom jeg på akkurat nå :hilarious:) store søstrene er fra 10-14 så syns det er greit at de får vite det og skjønner hvorfor jeg tilbringer mer tid på sofaen. ;)
 
Vi skal si det til storesøster på 2,5 etter ultralyden i uke 12. Jeg vil at hun skal vite det før resten av familien :happy:
 
En storebror som fyller to neste år,så tror ikke han skjønner så mye før babyen er her
 
Jentene her er 5 og 3 når lille kommer. De får vite det etterhvert som magen begynner å synes skikkelig. Familie får vite det i uke 12 men di bor så langt unna at det ikke er noen fare for at di skal avsløre hemmeligheten.
 
Har to gutter fra før. Minste forstår ikke særlig mye av dette , men eldste vil nok forstå en del. Vi har ikke fortalt de noe enda, da de er for små til å skjønne noe om noe skulle gå galt .
Desverre for oss, så plumpet en annen forelder i barnehagen (som hadde fått vite det av oss som forklaring på den evinnelige brekningen og oppkastet Når barna lekte sammen sist) ut med det til vår eldste gutt og til alle de ansatte på avdelingen hans :rolleyes:
 
Jupp! Han er 2 1/2 så spørs hvor mye han faktisk forstår. Men mamma har baby i magen sier han :p
 
En storesøster på ca 2 år når mageboeren fødes :D
 
Har en på 2, har prøvd å si at mamma har baby i magen, men han sier bare ikke baby. Så tror ikke han tror helt på det, eller har skjønt det enda.
 
Hun blir nesten 4,5 når denne kommer, snakker som en foss så venter en god stund med å fortelle det. Hun håper på storebror så blir sikkert skuffet når hun ikke får det
 
Vi har en sønn på 7år, han fikk vite det når vi fortalte det til svigermor. Ble kjempe glad, går med øret inntil magen og tror at alle lydene der inne er babyen som lager
 
Back
Topp