Har litt hetta jeg... :(

Nullenusken

Forumet er livet
Huff, har fått litt hetta i kveld jeg... Plutselig slo det inn i meg: "Er jeg egentlig klar for å bli tobarnsmor???" Babyen var så absolutt planlagt, er tilogmed et prøverørsbarn, men det blir bare 1,5 år mellom dem og jeg er livredd for at jeg ikke vil strekke til, ikke vil klare å ta meg av to barn... Føler jeg snubler meg gjennom dagene nå med bare Benjamin..... Noen flere som føler det litt sånn? Har ikke turt å si det til mannen ennå....

**AM** skrev:
Har kjent på følelsen, jeg også...

Jeg også... Spesielt når jeg er så trøtt at jeg må sove ekstra mye. Hvordan skal jeg klare en baby og nattevåk i tillegg til en toåring??

Jeg tenkte akkurat det samme når jeg skulle bli tobarnsmor, og jeg tenker akkurat det samme nå også :P tror det er helt normalt å tenke sånn :) og alt går! Jeg fikk en tøff start med nr. 2 der babyen skrek mye og søstra var veldig sjalu og jeg var mye alene... men likevel hadde jeg energien til å komme meg igjennom det... man får vel litt ekstra når man trenger det ;)

Har kjent på følelsen her også! Skremmende å tenke på, men den overgår heldigvis ikke gleden :-D

Jeg venter jo mitt første så aner ikke hvordan det er å barn fra før.
Syns det er ganske skremmende og fint på engang. Skjønner at dere lurer på hvordan ting skal bli. Men jeg tror vi er laget slik at vi tilpasser oss det meste :) Og jenter, det er faktisk lov å be om hjelp hvis man trenger det!! Er man sliten er det lov å be noen andre ta barne litt, så man kan få hvilt ut :)

Jeg tror dere kommer til å klare detta utmerket bra jeg jenter :)

Kjenner meg veldig godt igjen her, føler ikkje jeg strekker til men mini hjemme om dagen og orker jo ingenting, tror ikkje sjalusi blir det største problemet her men det vet en jo aldri, har en gutt som alerede er veldig krevende og ønsker full oppmerksomhet helst hele døgne, men det blir nok bedre etter hvert tenker jeg:) håper han får barnehageplass snart så han får bruke energi og nyskjerrigheten på noe godt i stede for å finne på sprell hjemme, hvordan skal vi klareå oppdra et barn til når han vi har allerede er en ramp, og tenk om neste unge og har kolikk som han jeg har nå hadde, 3måneder med skriking i tillegg til han på 2:( jeg både gruer og gleder meg å vet ikkje helt hva jeg gruer meg til heller;) er rett og slett bare skummelt... Men heldigvis så er vi jo to om det, alt er ikkje bare mitt ansvar og heldigvis for det, er gla jeg ikkje er alene mamma:)

Slapp av! :) Sniker litt far juniforum..

Fikk mine to første med 18 mnd mellom. Det er så kos!  Ville gjort AKKURAT det samme igjen! Mine to gutter har så mye glede av hverandre. De leker så kjekt sammen, går på samme avd i bhg. osv.. Personlig synes jeg det er lettere med to enn en nå! Har jeg bare en hjemme en da må jeg leke med han, er begge hjemme leker de sammen og jeg kan slappe av :D

Heldige han du har nå som skal få et søsken i tett alder, det er en stor gave! 

Ja, jeg har også kjent på dette... Jenta vår vil være 2 år når neste kommer, heldigvis er hun i barnehagen på dagtid, og jeg har ikke tenkt til å ta henne ut derfra. Mannen må nok trå til litt ekstra, så kanskje det er han som kommer til å merke den største forskjellen? Vi er uansett to om dette. En annen ting er at jeg tror vi begge er litt roligere og mer rutinert denne gangen, og at nr 2 i mye større grad må lære seg å vente litt. Kan ikke hoppe i været for hvert minste lille grynt. Også tror jeg de etterhvert vil ha endel glede av hverandre ;o)

Back
Topp