Har kostholdet deres endret seg siden positiv test?

Værste endringen er å redusere på kaffe.. Drakk svært mye kaffe hver dag. Nå har jeg holdt meg til 2 kopper... Drakk også endel cola zero, som jeg skal forsøke å holde meg unna.
Ellers forsøker jeg å få i meg variert mat. Har spist bla. yoghurt hver dag nå pluss et glass appelsinjuice som jeg aldri gjorde ellers. Får i meg generelt lite meieriprodukter til vanlig. Har vel også storsett spist fisk, kjøtt har jeg ikke så lyst på.

Har redusert på inntaket av kaffe. Ellers har matlysten fallt betraktelig etter at jeg ble gravid, så spiser mye mindre enn før. Har tidligere vært avhengig av frokost, nå orker jeg ikke tanken, så tar heller en yoghurt eller noe på formiddagen. Har heldigvis ikke samme søtsuget som under forrige graviditet :)

Nei, stort sett det samme. Droppet kaffe, spekeskinke og oster. Må spise oftere pga kvalmen.

Har kuttet ned på kaffe og Pepsi Max. Prøver å velge sunnere alternativer. Går mye i yoghurt, knekkebrød, nøtter og klementiner, er litt matlei:dead:

Har så liten matlyst for tiden at det nesten er skummelt... får såvidt i meg frokost som er to rugsprø med leverpostei og rødbeter, og da må jeg ligge i fosterstilling etterpå for å bli kvitt kvalmen. Vi laget deilig lasagne i går, og jeg klarte å spise en mini-porsjon til min store frustrasjon. Har garantert blitt matlei de siste ukene!

Jeg har dia 1 og må derfor spise sunt.
Det er vanskelig å holde blodsukkeret lavt, så jeg må sørge for å bare spise ting som ikke gir rask stigning. Holder meg unna brød, godteri, kaker, sukkerholdig drikke (også juice og melk), osv.kan heller ikke spise pommes frites og pizza. Av og til er den usunne maten det eneste jeg vil ha, så det er vanskelig å holde seg i skinnet.

Byttet til koffeinfri kaffe og te. Kuttet Pepsi Max fullstendig, samt kuttet hardt ned på sukker og generelt karbohydrater som øker blodsukkeret. Har en overaktiv bukspyttkjertel som tidvis gir meg farlig lavt blodsukker, eneste måten å regulere det på er å kutte inntak av sukker. Er flinkere nå enn før jeg ble gravid hvertfall :)

Her handler nok heller om å få i seg noe i det hele tatt :sour:

Hvis jeg i det hele tatt vil spise noe så er det feit mat og ingefæløl, og thats it. Roer kvalmen for meg.

Siden forrige SA har jeg gått til personlig trener og blitt mer oppmerksom på kostholdet og trening. Dette prøvde jeg å få inn i systemet slik at jeg kan ta dette med i graviditeten når det ble aktuelt og gi mini den beste forutsetning for en god start på livet både i og utenfor magen.
Men jeg kjenner jo at søtsuget blir større nå som jeg er gravid, og det blir vanskeligere å ta sunnere valg.
Kjenner dere på det samme? At det er vanskelig å holde seg unna drittmat?
Hva gjør dere isåfall for å forhindre dårlig vaner?

Kjenner mest på at det er vanskelig å begrense mengde. Legger lett på meg, og prøver å leve etter en viss kaloriontroll. Men det konstante og grusomme sulten gjør det jo fryktelig vanskelig..

Prøver uansett å ha tilgjengelig magrere mellommåltid til en hver tid, yogurt og cottage og fjordland fiskesuppe, så sunnere og raske alternativer er innen rekkevidde! Det hjelper.

Kjenner mest på at det er vanskelig å begrense mengde. Legger lett på meg, og prøver å leve etter en viss kaloriontroll. Men det konstante og grusomme sulten gjør det jo fryktelig vanskelig..

Prøver uansett å ha tilgjengelig magrere mellommåltid til en hver tid, yogurt og cottage og fjordland fiskesuppe, så sunnere og raske alternativer er innen rekkevidde! Det hjelper.
Jeg også har merket at det er vanskelig å begrense matinntaket for tiden. Er sulten hele tiden og gått fra å spise to ganger om dagen til 5-6 ganger.

Null matlyst... orker ikke frokost før flere timer etter jeg er stått opp. Til tross for at jeg ikke er kvalm eller noe slikt. Ingen mat frister. Mye mat jeg får lyst på frister ikke når jeg skal til å ete den:depressed:

Et par uker semere, og jeg tenker null på kosthold lengre. Spiser det jeg har lyst på, og prøver med små mengder ofte. All fiskerelatert mat har jeg fått helt avsmak på! Fiskesuppen på jobb spiste jeg fire skjeer av, og da svigers kom med fersk hummer i går kveld, klarte jeg en trekvarts skive. Hurra for ustabil matlyst!

Jeg har droppet kaffe og cola zero. Bortsett fra det så spiser jeg litt mer, rett og slett for og holde kvalmen unna. Skal prøve og bli flinkere og spise mer sunt, for jeg kommer til og gå mye opp i vekt hvis ikke kvalmen drar snart.

Her har kaffen forsvunnet den siste uka, rett og slett for å stagge kvalmen. Skulle gjerne spist sunnere, men det handler mest om å få i seg mat her også. Jeg spiser vel 8+ ganger om dagen, er vandt til å spise 3. Spiser fiskekaker på gaffel hver dag da, magisk når sulten gnager men kvalmen gjør at jeg ikke klarer å lage noe.:laughing002

Hadde så mange gode matforsetter før jeg ble gravid! Hah! Jeg skulle bare visst!:laughing001

Jeg har dia 1 og må derfor spise sunt.
Det er vanskelig å holde blodsukkeret lavt, så jeg må sørge for å bare spise ting som ikke gir rask stigning. Holder meg unna brød, godteri, kaker, sukkerholdig drikke (også juice og melk), osv.kan heller ikke spise pommes frites og pizza. Av og til er den usunne maten det eneste jeg vil ha, så det er vanskelig å holde seg i skinnet.

Føler med deg! Her reagerer vekta veldig dårlig på sukker og karber, så har helt kuttet ut sukker (8 mnd nå) og lever til vanlig lavkarbo så mye som mulig, uten ris, brød, pasta, potet og andre åpenlyse karbohydratkilder.

Men opplever det helt likt, at suget etter pizza og brød for eksempel, er helt sykt noen ganger. Har skikkelig crave på fruktjuice, bær og epler, og det døyver mr.Ugg i magen. Men det metter ikke slik som karbene gjør!

Syns det er slitsomt at det hodet vil og vet er best, og som funka så fint å leve etter før svgskapet, og man var SÅ motivert for å leve etter som gravid også, skal være så fryktelig vanskelig nå..:rolleyes: Håper det bedrer seg om noen uker..

Back
Topp