Har jeg virkelig så stor mage ??

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
Altså var til legen idag hvor det ble målt symfus mål for første gang denne graviditeten av en student som hjalp han :) og når jeg nå kommer hjem ser jeg på helsekortet og da er målet plutselig langt over den streken :O jeg hadde nesten ingen gravid mage fram til for tre uker siden hvor den plutselig kom frem og har vokst mye de siste ukene. Når jeg var på oul for 2-3uker siden sa ho magen var helt på gjennomsnittet og sånn den skulle være! Så hvordan er det egentlig de måler dette ? Har gått opp 3kg fra start vekt spiser vanlig som jeg gjorde før svangerskapet .. sist gang lå jeg alltid godt under streken så dette er helt nytt for meg å skjønner ikke helt hvordan de måler ? Er det magen som er stor ? Ellee ungen ? Avheger det hvordan han ligger? Her er magen er 21+1 :) andre svangerskapet! Hvordan er deres symfus mål ¿?

Vedlegg

• 1412872983534.jpg
    1412872983534.jpg
    34,2 KB · Visninger: 237
  • 1412873043537.jpg
    1412873043537.jpg
    29,8 KB · Visninger: 239
Det var rart for jeg ligger på streken og har større mage enn deg ;) men de måler jo livmoren da så magen kan jo virke større enn den egentlig er ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

vet ikke mine mål, for har ikke fått målt enda. men har mye større mage enn deg :P

Det var rart for jeg ligger på streken og har større mage enn deg ;) men de måler jo livmoren da så magen kan jo virke større enn den egentlig er ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Skjønner det ikke helt jeg :p syntes ikke jeg er sååå stor at det gjør noe, men på helsekortet er jeg nesten over den grønne sonen eller hva det kalles ;) jaja forgie unge var bare 2,5 kilo og da måtte jeg klippes,syes en del sting og han måtte nesten draes ut.. så skjønner ikke hvordan jeg skal få ut en giga baby itilfellet men om blæra mi er full blir alltid magen min mye større.. men om det er livmora de måler så er det vell der ungen ligger? så at ungen er stor? blir ikke helt klok jeg hehe ;)

vet ikke mine mål, for har ikke fått målt enda. men har mye større mage enn deg :p
hun som målte var jo en helt ny student så virka ikke som hun hadde helt teken enda men legen ettermålte ikke etterpå satt på en stol foran dataen mens hun målte å spurte så kan jo være at det ikke ble helt korekt :P jaja jeg får bare være stor da hehe

Mange leger som ikke er gode på dette. Min lege er håpløs på å kjenne hvor livmortoppen er og hun inrømmer det selv. Iom. at jeg har jevnlig kontroll med ul pga ulike risikoer bryr vi oss ikke om sf-mål.

Termin januar 2015

Hæ? Syntes da ikke du er stor, jeg er vel dobbelt så stor og 20+5! Har ikke tatt mål enda, men ligger du godt over ligger vel jeg utafor hele skjemaet :laughing002 får se når jeg skal måles om et par uker..

Kommer helt ann på hvem som måler. Jeg ligger langt over både streken og grønne feltet, gjore det sist også, men fødte ei lita datter sist( ikke over gjennomsnittet) . Noen dager over termin 5 dager i følge ul, 2 dager i følge ivftermin) hu va 3150gr og 49cm lang

Så lenge magen ikke vokser kjempe fort så går det nok bra;) kan også være vann og andre ting som gjør magen stor;)

Syns ikke den var stor. Jeg er nå 21+3 og har mye større mage. Målene mine ligger over streken men akkurat på linje med den grønne fargen.. Her er min mage og som du ser den er større :) ImageUploadedByBV Forum1412967162.394459.jpg

Jeg ligger over streken men var vist vanlig så "tidlig" i svangerskapet

Skjønner det ikke helt jeg :p syntes ikke jeg er sååå stor at det gjør noe, men på helsekortet er jeg nesten over den grønne sonen eller hva det kalles ;) jaja forgie unge var bare 2,5 kilo og da måtte jeg klippes,syes en del sting og han måtte nesten draes ut.. så skjønner ikke hvordan jeg skal få ut en giga baby itilfellet men om blæra mi er full blir alltid magen min mye større.. men om det er livmora de måler så er det vell der ungen ligger? så at ungen er stor? blir ikke helt klok jeg hehe ;)
Det hender folk måler litt ulikt. Vent til neste kontroll og se hvor du havner da før du bekymrer deg.

Livmoren kan være større enn den ser ut til på utsiden :-)

Jeg ligger over gjennomsnittet og "normalen" selv, men er ikke noe unormalt stor, men livmoren er vel greit stor der inne ;-)

Livmoren kan være større enn den ser ut til på utsiden :-)

Jeg ligger over gjennomsnittet og "normalen" selv, men er ikke noe unormalt stor, men livmoren er vel greit stor der inne ;-)
Aha ja det kan jo hende var jo på ul i uke 7 og 12 og da tenkte jeg alltid at denne her livmoren såg så stor ut tenkte at det så ut som det var plass til en til oppi der :P hehe jaja da har bebis stor plass der inne ;)

Er overrasket over at det er så mange som har målt magen allerede. Har vært hos to jordmødre som har sagt at de måler ikke sf før i uke 24, for det er så unøyaktig tidligere i svangerskapet uansett.

Og TS, jeg synes IKKE du er stor. Er like langt på vei som deg på bildene dine, og min mage ser mye større ut.

Sf mål sier egentlig ingenting om hvor stor mage du har. Du har en liten fin mage, men livmora di går høyt opp. Det er helt normalt hos flergangsfødende fordi livmora har vært strekt ut før og det trenger ikke bety at du har et stort foster. ;)

De har kun målt min mage en gang, og det var for 5uker siden. Jordmoren vil vente enda litt mer, da livmoren strekker seg som den skal.
Magen er megey synlig, men det er og nr tre

Sf mål sier egentlig ingenting om hvor stor mage du har. Du har en liten fin mage, men livmora di går høyt opp. Det er helt normalt hos flergangsfødende fordi livmora har vært strekt ut før og det trenger ikke bety at du har et stort foster. ;)
aha... tusen takk var akuratt det jeg lurte på ;) da slipper jeg og lure :P

Back
Topp