Har jeg tatt feil valg?

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
Eirik var bare 10 mnd da han starta i barnehagen. Og jeg grua meg såå masse til grininga.... Men - etter tre mnd har han enda ikke grini når jeg har gått. I starten var jeg der 10 - 15 min før jeg sa hade og gikk, nå er jeg der 5 - 10. Kler av og på, tar på sko, finner noen leker, og leker litt før jeg går. Hvor fort jeg kunne gå den første tiden kom an på hvem som var der og tok i mot han. Noen var (og er) han mer trofast mot[:)]

Den første tida sa jeg hade til han, og så sto jeg der litt til han ble opptatt med lekene før jeg gikk. Han SÅ aldri at jeg gikk. Men det er hva som har fungert for han, nå kan jeg vinke, og han kan SE at jeg går. Og jeg VET at han ikke har grini, for jeg jobber med mange som leverer barna sine samtidig/ litt etter meg[;)]

Men JEG ville anbefalt og gjort som de ansatte sier, de har MASSE erfaring med mange ulike barn, og er som regel utrolig flinke (og erfarne) når de anbefaler deg ting[:)] LYKKE TIL!![:)]

Man skal ikke bare snike seg unna, man skal si hadet, men det er forskjell på å si hadet, gi et suss, vinke og gå, i forhold til å si hadet, dulle, si hadet igjen, dulle enda mer, vinke, dulle,vinke dulle, si hadet osv, ja dere skjønner!! Da blir barnet bare forvirra!! Sier man først hade, så går man!!
Selvsagt er det vanskelig i starten, både for mor og barn, men det går seg som regel ofte fort til!! Finn ut en ting jenta di fenger seg til i bhg, hva hun liker, la henne leke med denne tingen mens du går, kanskje hun "glemmer" deg fortere da!! Eller kanskje la far levere henne noen ganger, se hvordan det går!
Er du så usikker og du føler du har mulighet til å ta henne ut fra bhg og være hjemme med henne litt til, så er det kanskje like greit både for deg og barnet. Det er bare værre når du er nervøs, ikke stoler på personalet osv....da blir ikke situasjonen bedre, barn merker slik!!

Lykke til!![:)]

Back
Topp