Har jeg rett til permisjonspenger?

Jeg TROR egentlig at dersom du klarer få de dagene dine siden slutten av mars og frem til 2. august til å bli opp i 10-15 dager eller noe deromkring, kanskje opp mot 20? så burde du være sikker, men spørr nav, og spørr igjen og grav. Det er ikke slik at alle  kontor har like god kompetanse på alt, her på Vestlandet mener jeg det er stord som har foreldrepengeekspertisen/ansvaret, så sliter du med å få rett svar fra nav, be om nr til det kontoret som styrer med slike saker.

men du, om du har jobbet litt siden mars, og jobber litt hver mnd frem til du skal ta permisjon, eller blir sykemeldt da.
da skal jo det holde.
jeg jobbet veldig veldig lite, også plutselig veldig mye, veldig varierende fra mnd til mnd.
så bra du har jobbet litt hver mnd, så holder det.

de tok gjennomsnittslønnen min fra de beste mnd mine, også fikk jeg det hver mnd når jeg gikk ut i permisjon.

var ikke meningen å kuppe tråden din med skolespm[;)][:)]

Siden jeg har forstått det som at hun går over i en permanent stilling (full?) i august, er det denne det skal beregnes utfra, siden det altså er en permanent, regulert endring.

Spørsmålet er bare om de regner en ringevikarstilling som en aktiv stilling innimellom dagene. Det er noe annet å ha en "fast" jobb med få vakter, enn ringevikar, som aldri har avtale på mer enn "her og nå". Men sjekk med nav hvordan de regner tid som ringevikar, om det regnes som en jobb uansett hvor ofte du jobber, er du på trygg grunn, ellers er det greit å få nok dager til å fylle opp til 6 mnd.

ORIGINAL: *Stella*

Siden jeg har forstått det som at hun går over i en permanent stilling (full?) i august, er det denne det skal beregnes utfra, siden det altså er en permanent, regulert endring.

Spørsmålet er bare om de regner en ringevikarstilling som en aktiv stilling innimellom dagene. Det er noe annet å ha en "fast" jobb med få vakter, enn ringevikar, som aldri har avtale på mer enn "her og nå". Men sjekk med nav hvordan de regner tid som ringevikar, om det regnes som en jobb uansett hvor ofte du jobber, er du på trygg grunn, ellers er det greit å få nok dager til å fylle opp til 6 mnd.

Denne jobben jeg får nå (2 august) er heller ingen 100% stilling, selv om det var det jeg søkte på. Den stillingen er fortsatt ikke godkjent av godkjenningskomiteen på sykehuset. Men jeg skal få en vikarstilling, som jeg skal jobbe 100% i, enn så lenge, hvis de var fornøyde me meg og omvendt så skulle jeg få fast stilling hos dem. Innviklet dette her.

Men jeg får snakke med NAV. Har hørt om andre som kun har hatt små jobber her og der, men som fortsatt har fått permisjonspenger. Men jeg får som sagt spørre dem.

Emma08, ikke tenk på det. Må da være lov å stille andre sp.mål som omhandler same tema i en og samme tråd, samme hvem som har startet tråden [;)]

Du skal jobbe 100%, da er det jo en (midlertidig) full stilling selv om det ikke er en fast stilling? Gitt at du får jobbe der frem til permisjonen ligger du godt an, men sjekk opp med nav hvordan de regner ringevikar.

Man kan ha bare en liiiiten stilling (eller mange små) ja, så lenge man tjener nok til at det vil lønne seg med foreldrepenger heller enn engangsstønaden, det er en beløpsgrense, men den er lav. Jeg er bare usikker på om de regner en ringevikar som å ha en stilling, man kan jo være det uten å noen gang jobbe, så det ville være rart om å være ringevikar teller uten videre, de dagene man ikke jobber. an kan få regnet med dager man ikke jobber også, et opphold mellom to jobber, men må da ha jobbet 4 uker før, og pausen ikke mer enn to ukers pause. Derfor tror jeg ikke ringevikardagene teller mer enn som enkeltdager, men det må de da vel telle som. Som sagt, mas på nav

Du skal jobbe 100%, da er det jo en (midlertidig) full stilling selv om det ikke er en fast stilling? Gitt at du får jobbe der frem til permisjonen ligger du godt an, men sjekk opp med nav hvordan de regner ringevikar.

Man kan ha bare en liiiiten stilling (eller mange små) ja, så lenge man tjener nok til at det vil lønne seg med foreldrepenger heller enn engangsstønaden, det er en beløpsgrense, men den er lav. Jeg er bare usikker på om de regner en ringevikar som å ha en stilling, man kan jo være det uten å noen gang jobbe, så det ville være rart om å være ringevikar teller uten videre, de dagene man ikke jobber. an kan få regnet med dager man ikke jobber også, et opphold mellom to jobber, men må da ha jobbet 4 uker før, og pausen ikke mer enn to ukers pause. Derfor tror jeg ikke ringevikardagene teller mer enn som enkeltdager, men det må de da vel telle som. Som sagt, mas på nav

Skal gjøre det, takk for at du tar deg så god tid til å svare så detaljert på sp.målene mine. Hehe, skal ikke begynne å jobbe i NAV du også [8D]

Man kan jo ikke få permisjonspenger hvis man har ringevikar og aldri jobber, men om man har en ringevikarstilling, og jobber hver mnd, så bør det kanskje være et lite grunnlag til å opptjene seg retten til pengene.

Men jeg skal MASE på nav, håper jeg får noe...engangsstødnaden klarer jeg meg ikke på, siden jeg har tre fra før også. Koster jo penger å leve! [:)]

Jeg orker ikke jobbe der nei, men dette er en av de tinga nerdehodet mitt er opptatt av.

Jeg orker ikke jobbe der nei, men dette er en av de tinga nerdehodet mitt er opptatt av.

Er godt det er noen nerder ute der, vi trenger dere [:D]

Back
Topp