Har jeg rett til å bli sur, eller overreagerer jeg?

Morellskatten skrev:
Hadde gjort NØYAKTIG det samme som deg... Er egentlig ganske uvanlig at voksne folk ikke tar hensyn til så små babyer faktisk, så jeg synes at de oppførte seg merkelig jeg...

samme her

Kjempe rett å bli sur!!
Hvis noen hadde røkt i nærheten av min baby ville jeg ha dratt. og gitt klar beskjed om at jeg de ikke fikk være med barnet mitt dersom de ikke kan ta hensyn.

Altså, hvorfor gidder ikke folk å ta hensyn?
Vi grillet hos foreldrene mine i dag og satt under en svær markise. Etter maten hadde unga gått fra bordet, og de tok frem askebegeret. Da spurte jeg om de hadde tenkt til å røyke der vi satt alle sammen, for i såfall kom jeg til å flytte meg. Men da var det selvsagt ikke noe problem for dem å flytte seg, det var også flere som sa seg enig i at de ikke trengte å sitte der. En ting er barn og gravide, men det er ganske uappetittelig for de som kanskje sitter og spiser litt enda og!

Hadde gjort det samme som deg!

Røyker selv jeg, og går alltid langt bort når det er barn tilstede, og røyke mens man spiser har jeg aldri opplevd noe sted før egentlig, det syns tilogmed jeg som røyker at er udelikat....

Jeg er helt enig med deg!

Blir provosert over folk som klager over sine "rettigheter" som røyker. Hva med mine "rettigheter" som ikke-røyker? Hvorfor må jeg finne meg i å sitte å innhalere andres uvane?
Syns du gjorde veldig rett i å gå inn jeg!

Jeg blir så provosert over at det går an å være så jæææævla egoistisk!

Vel,jeg tenker de er hjemme hos seg selv så de må få lov å gjøre som de vil.
Men de kunne godt tatt hensyn til dere ja!

Dere satt i et hagetelt? Jeg synes ikke det er å forvente at alle i det hageteltet tok hensyn til babyen. De trodde de var på fest sikkert, du mente du var på en hyggelig middag. Jeg hadde satt meg nær en åpning, for å sikre frisk luft, og kost meg videre. 

Man røyker ikke rundt bordet der andre spiser, om det er barn eller ei, det er vanlig folkeskikk det...

Barnslig skrev:
Man røyker ikke rundt bordet der andre spiser, om det er barn eller ei, det er vanlig folkeskikk det...

det man kan gjøre, som pleier å få folk til å spinne hjernen en gang, er å spørre om det er greit at "jeg" spiser mens "du" røyker?

Back
Topp