Har innsett

Ceres

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
At jeg ikke kommer til å holde i 100% lenge :/ jeg ligger nå på Sofaen og nesten gråter, har så vondt i hoftene og korsryggen :/ jobber som sykepleier, og med hektiske dager og masse gåing vil det ikke bli bedre. Hadde fri onsdag og avspasserte i går, så selv etter en dag sliter jeg. Gruver til jeg er ferdig på jobb søndag ettermiddag etter 3dager på rad :/ min mor, mannen og 2 jobb venninner sier jeg må be om gradert sykmelding på mandag så jeg kanskje slipper og ende som invalid på slutten. Har hele tiden snakka de bort med at vi må vente å se, må liksom prøve, men skjønner nå at jeg må nok høre på de :/

Off da! Sykepleieryrket er travelt og tungt, gode råd du får fra familie og venner :) At du nesten sitter og gråter pga smerte, sier sitt! Lykke til :)

Melonen skrev:
Huff, stakkar deg!!! Du må ta vare på deg selv!!!

Det er alltid slik jeg sier til andre, men gjennomfører det ikke når det kommer til meg selv. Typisk den samvittigheten ovenfor jobb, men nå MÅ jeg skjønne at det er kun jeg som kan ta best vare på meg :)

En gradert sykemelding er nok det beste, huff.. 
Men tror du at du vil klare å gjennomføre helgen da? Hvis ikke hadde jeg tatt en telefon til legevakten og forklart situasjonen din om du ikke har egenmeldingsdager å ta av.

Kaffemonsteret skrev:
En gradert sykemelding er nok det beste, huff.. 
Men tror du at du vil klare å gjennomføre helgen da? Hvis ikke hadde jeg tatt en telefon til legevakten og forklart situasjonen din om du ikke har egenmeldingsdager å ta av.

Ifht til egenmelding må det gå et vist antall dager etter man har vært sykmeldt før man kan bruke de. Og jeg var 40% sykmeldt til for en uke siden, var tøff/teit nok til å tro at 100% skulle gå bra når kvalmen var borte :/ har satt meg selv ut i hjemmesykepleien og på den sonen som er lettest så jeg kommer meg gjennom helga :) så får vi krysse fingrene for at ingenting skjer iom at jeg er eneste sykepleier på vaktene :)

Huff vet hvor vondt dette kan være :/ sist gang hadde jeg bassengtrening (i varmebasseng) de siste 3 mnd og det hjalp veldig, så vil anbefale dette om du har dette tilbudet i nærheten :) skal selv spørre om dette igjen ved neste legebesøk!! Ta vare på deg selv og ta ut sykemelding om du har så vondt (av erfaring vet jeg at det blir iallfall ikke bedre med voksende mage og tung jobb)

Hva med å søke om svangerskapspenger? Det har jeg fått innvilget ettersom jeg også har en tung jobb ( er vernepleier i bolig) så slipper du å bruke sykemelding. Da har jobben tilrettelagt så godt de kan for meg slik at de skal beholde meg lengst mulig

Sist pushet jeg meg alt for langt, gråt hele veien hjem i hvertfall to mnder med smerter i rygg og bekken. Av hensyn til de på jobb så holdt jeg ut, satte på et smil og prøvde å tilpasse arbeidet så godt jeg kunne uten å belaste de andre ansatte. (Jobber i barnehage, 0-3 år = mye løft) Jeg skal fortelle deg en ting, st når du går i veggen så er det INGEN SOM TAKKER DEG for dette! Ble liggende mer eller mindre rett ut i fire mnder. Det er ikke verdt det! Kroppen sier fra av en grunn, mitt råd er å lytte til den. Det vil du få igjen da du har en liten som trenger moren sin om noen mnder :-) Ikke noe gøy da en stadig må gi fra seg denne herlige lille skatten fordi ryggen gikk til h...... lenge før fødsel. Lykke til videre:-)

Back
Topp