Har ikke noe med svangerskap å gjøre sånn sett

MittAlt

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2020
men etter jeg ble gravid, og spesielt nå de siste ukene. Begynner jeg å hylgrine når jeg leser om dyremishandling eller ser dyr som ser ensomme ut på gata... Alltid støttet dyrevernet og jobbet for sånne saker. Men den sorgen jeg føler over disse stakkars dyrene nå, har jeg aldri følt så intens før. Kanskje morsinstinkene som begynner å komme.

Godt mulig det er morsinstinktet, ja. :) Etter jeg fikk jenta mi har jeg ikke klart å spise kjøtt av veldig unge dyr på to år. Alt av lammelår, pinnekjøtt, you name it! Kun kylling... Det andre har bydd meg sånn i mot. I år har jeg tenkt å spise pinnekjøtt, men holder meg unna alt sånt ellers i året. Mamma sier at det sikkert er fordi jeg nå har blitt mor.

For dyrevelferd har jeg egentlig alltid vært. :)

Alltid følt det sånn ovenfor dyr jeg, men merker jo at det har blitt enda værre etter at jeg fikk en sønn!! Det gjør skikkelig vondt så jeg prøver å unngå å se og tenke på det...

Har alltid vært veldig mot mishandling av dyr, det var ikke det jeg mente i det hele tatt! Men nå er det 100 ganger verre.

Etter at jeg ble mamma så klarer jeg ikke å forholde meg til dyr/barnemishandling.

Godt mulig det er morsinstinktet, ja. :) Etter jeg fikk jenta mi har jeg ikke klart å spise kjøtt av veldig unge dyr på to år. Alt av lammelår, pinnekjøtt, you name it! Kun kylling... Det andre har bydd meg sånn i mot. I år har jeg tenkt å spise pinnekjøtt, men holder meg unna alt sånt ellers i året. Mamma sier at det sikkert er fordi jeg nå har blitt mor.

For dyrevelferd har jeg egentlig alltid vært. :)
Det er nok dessverre kyllingen det er mest synd på :(

Det er nok dessverre kyllingen det er mest synd på :(

Ja, det er jo det. :( Jeg har i bakhodet å ikke kjøpe så mye kylling, da. Mannen er så glad i kylling, men nå som dette resistens-greiene er i vinden, så mister han lysten på kylling, så da er det lettere å unngå å kjøpe det.
Dette blir litt avsporing, da, men vi burde virkelig få andre lover for dyrehold og dyrevelferd.

Back
Topp