Har ikke gått opp i vekt

Er faktisk redd for at jeg har gått ned i vekt:sorry: er fryktelig kvalm! Fortsatt veldig tidlig, så vi har hod tid til å øke vekten :P

Er 6+3 i dag, har ikke gått opp ett gram. Er det fler av oss? Sliter forresten ikke med kvalme :happy:
Må bare snike litt :p
Jeg hadde gått ned 2kg fra positiv test til uke 19, uten å være kvalm :hilarious:
Er mange som ikke går opp før siste halvdel av svangerskapet :)

I de andre svangerskapene har jeg tatt av 4-5 kg i løpet av de første mnd. Ikke kvalm men syk forbrenning. Nå er jeg så forstoppet at ikke noe kommer ut så har gått opp 2-3 kg.

I mitt første gikk jeg ned 15 kg og opp igjen 12 av de pga oppkast, men nr 2 12 ned og 12 opp igjen. Men på de to svangerskapene var jeg 45 kg mer enn jeg er nå da, så var litt å ta av :). Enn så lenge ligger eg på ingen endring her. :)

Er 6+3 i dag, har ikke gått opp ett gram. Er det fler av oss? Sliter forresten ikke med kvalme :happy:

Sniker
Det er ingen fare enda. Jeg gikk ikke opp mer enn 1 kg frem til 24 og deretter hvertfall 16kg på de siste 14 ukene (fødte i uke 38) :p

Helt normalt så tidlig i svangerskapet :)

Nå er jeg mye kvalm og kaster opp, slik som i de to forrige graviditeten. Har ikke vekt, men tror jeg har holdt meg på 0, evt gått ned litt.

Gudskjelov gått ned 2 kg! Vet det er pga kvalme og oppkast, men trenger virkelig ikke å gå opp i vekt, siden jeg er såpass stor fra før.

Jeg har også gått ned to kilo, men var også på vei nedover før jeg ble gravid (har lagt om litt etter et litt vel usunt masterskriveår). Kvalmen de siste par ukene har nok også bidratt litt.

Sist gikk jeg opp nesten 25 kg, mye pga vann i kroppen mot slutten, så satser på å ikke få fullt så mye ekstra denne gangen!

Mitt første svangerskap gikk jeg opp 1 kilo på 6 mnd... Så kom resten :meh:
Men anyway, det skjer liksom egentlig ikke noe som gjør kroppen din tyngre på enda lang tid, det lille embryoet er jo mikroskopisk og verken morkake, blod/ eller vannmengde har endret seg noe. Men slapp av, kiloene kommer :hilarious: nyt tiden uten de så godt du kan :p

Jeg hadde gått ned 2kg fra positiv test til uke 19, uten å være kvalm :hilarious:

Oi, hvordan klarte du å gå ned uten å være kvalm? :hilarious:Jeg vil helst ikke gå opp alt for mye, da jeg er overvektig fra før og vil ha et sundt svangerskap, så håper jeg er en av de som ikke går opp før siste halvdel av svangerskapet :happy:

Mitt første svangerskap gikk jeg opp 1 kilo på 6 mnd... Så kom resten :meh:
Men anyway, det skjer liksom egentlig ikke noe som gjør kroppen din tyngre på enda lang tid, det lille embryoet er jo mikroskopisk og verken morkake, blod/ eller vannmengde har endret seg noe. Men slapp av, kiloene kommer :hilarious: nyt tiden uten de så godt du kan :p

Ja, kiloene kommer vel tidsnok :hilarious::bored: Da tenker jeg det er helt normalt foreløpig :happy:

Oi, hvordan klarte du å gå ned uten å være kvalm? :hilarious:Jeg vil helst ikke gå opp alt for mye, da jeg er overvektig fra før og vil ha et sundt svangerskap, så håper jeg er en av de som ikke går opp før siste halvdel av svangerskapet :happy:
Jeg er også overvektig. Mitt første svangerskap var jeg normalvektig og syns jeg gikk opp mye, neste svangerskap var jeg overvektig og startet meg å gå mye ned i vekt pga kvalmen, så endte totalt opp med å gå opp 13 kg fra utgangspunktet (Men mer totalt siden jeg hadde vært mye lavere inni kvalmeperioden). Denne gangen er jeg enda mer overvektig og hadde egentlig håper at jeg skulle klart å slanket meg siden sist så jeg hadde et sunnere og lettere utgangspunkt, er så skuffet over meg selv som har kastet bort muligheten til det :(

Spiste bedre for å ta vare på mini, spiste oftere :)
Fikk rett og slett en grunn til å spise regelmessig og ta vare på meg selv.

Jeg er også overvektig. BMI på 33, så er ikke liten. Men jeg går ned nå fordi jeg spiser mer :p

Jeg var en av dem sist gang :joyful:
Gikk opp 9 kg totalt. Startet i uke 21.
Denne gangen er jeg nok ikke så heldig, fordi jeg craver godteri:shifty: sist var det frukt hele dagen:joyful:

Jeg er ekstremt kvalm, har null matlyst, men tvinger meg selv til å spise ofte, hvis ikke blir kvalmen uhåndterbar. Har bare klart å veie meg én gang i det siste pga. kvalmen, da hadde jeg gått ned en kilo. Er 7 + 3 i dag.

Har gått ned to kg, men det er pga liten matlyst, og oppkast... Regner med at kiloene kommer. Men er redd for å gå for mye opp i vekt, er i grenseland med mine 76 kg og 169cm... Har noen noen tips de vil dele for et sunt og normal vektøkning?

Back
Topp