Har hodet festet seg?

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Her vil ikke lille feste seg... storesøster var helt lik og jeg holder på å klikke [emoji30] han ligger nede i bekkenåpningen og "dupper" der og skaper enorme smerter i symfysen for meg. Storesøster festet seg heller aldri... flere som opplever/har opplevd det samme? Eller festet hodet seg uten problemer?

Er det vanlig at hodet fester seg så tidlig? Trodde det var mer i uke 36-40?

Nr 1 festet seg ca 5 uker før fødsel. Drøye 6 uker igjen nå, og er ikke festet. Men jeg har lest at hos de aller fleste førstegangsfødene fester det seg før fødsel, men ikke alle. Og at det er motsatt for fleregangsfødene, de fleste fester seg ikke. Jeg burde selvsagt husket kilden, men det gjør jeg ikke.

Husker med nr1 at vondtene i bekkenet ble litt mindre og at det ble lettere å puste, så jeg håper i grunn på det nå også ;)

Tre svangerskap bak meg og alle tre festet seg rundt uke 36-38. Spent på fjerdemann

Andregangs her og ikke festet seg, men hodet ligger godt nede i bekkenet.. [emoji26] får sånne støt nedover noen ganger som er helt forferdelig. Er 34+5.

Nr 1 festet seg ca 5 uker før fødsel. Drøye 6 uker igjen nå, og er ikke festet. Men jeg har lest at hos de aller fleste førstegangsfødene fester det seg før fødsel, men ikke alle. Og at det er motsatt for fleregangsfødene, de fleste fester seg ikke. Jeg burde selvsagt husket kilden, men det gjør jeg ikke.

Husker med nr1 at vondtene i bekkenet ble litt mindre og at det ble lettere å puste, så jeg håper i grunn på det nå også ;)

Jeg har hørt litt forskjellig så aner ikke hva som stemmer [emoji85]
Men har også hørt at vondtene i bekkenet blir litt bedre når hodet fester seg, og med kraftig bekkenløsning så håper jeg virkelig at hodet fester seg snart [emoji29]

Er det vanlig at hodet fester seg så tidlig? Trodde det var mer i uke 36-40?

Det er veldig forskjellig, for noen fester hodet seg i uke 30, for andre så fester ikke hodet seg i det hele tatt! Storesøster festet seg aldri faktisk

Ikke noe som er festet her, er noe tidlig...om det fester seg i det heletatt.
Husker ikke om nr1.festa seg eller ikke...tror ikke jeg merker forskjell uansett.

Ikke festet seg her heller [emoji4] storesøstra festa seg mellom uke 36 og 38 [emoji4] så er jo så noen uker igjen [emoji4]

Første festet seg aldri, så har ingen tro på at hun kommer til å feste seg hun her heller..

Ikke festet her nei. I følge tidligere helsekort festet førstemann seg 38+5, uten at jeg kan huske å merke noe særlig til det. Andremann ser ikke ut til at festet seg.

Andregangs her. Er i uke 31 og hun har lagt hodet ned og vil neppe være i seteleie noe mer. Det er helt vanlig og de fester seg ikke før den dagen man skal føde. Er kun 1.gangs fødende de fester seg før fødselen.

Var på kontroll på onsdag (30+5), og da lå hun pent på tvers... Har ligget med hodet ned på alle andre kontroller, men det ble tydeligvis kjedelig i lengden :P Hun dreiv og styra noe voldsomt tidligere i dag da, så mulig hun har tatt til vettet igjen?

Her kjenner jeg noe dulting ned mot lysken, ribbebein og sidene. Usikker på om det er hendene ned og beina i karusell. Tipper han driver å snurrer enda Håper han snur seg og at hodet er festet innen kontrollen i uke 36, jeg har virkelig ikke lyst på keisersnitt (for smalt bekken for setefødsel) 31+2 i dag...

Synes at det kjennes ut som om han ligger på tvers mesteparten av tiden, kanskje litt på skrå. Men jeg er heller ikke i nærheten av å skjønne hvilken del som er opp og ned på ham..

Slal på kontroll igjen hos lege i uke 35 og JM kontroll uke 37. Håper hun har snudd seg til da og festet seg.

Virker som det fortsatt er mye turning og salto i magen, så har nok ikke det travelt med å legge seg på plass.

Legen mente han ikke hadde det sist onsdag, så får i se hva jm sier i morgen

Andregangs her. Er i uke 31 og hun har lagt hodet ned og vil neppe være i seteleie noe mer. Det er helt vanlig og de fester seg ikke før den dagen man skal føde. Er kun 1.gangs fødende de fester seg før fødselen.

Ikke kun hos førstegangs de fester seg, men ofte fester de seg ikke hos flergangs :) Min første festet seg i uke 32, andre festet seg vel i 36-37 hvis jeg ikke husker feil. Det var i hvertfall mye nærmere fødsel enn første, men fortsatt tidlig - da særlig med tanke på at det var nummer to

Back
Topp