Har hodet festet seg?

Wenchus

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Marsboerne 20 18
Har det det hos dere nå? Legen idag trodde det, og det samme trodde jm for 4 uker siden (uke 28) faktisk (synes det var tidlig, festet seg ikke før uke 36 sist!!), men ingen av dem ville si det helt sikkert da. Lillebror har Iallefall ligget med hodet ned i lang tid, og sparker kun på den ene siden.

Jordmor i dag skrev på helsekortet "hode festet?". Syns også det hørtes tidlig ut, særlig siden jeg har hørt at de ikke fester seg når man har født før. Men hun sa ikke noe på det da:)

Nei :) men skal til lege 36+4 så da får vi se.

ikke festet seg her, er i uke 32. Var hos jordmor i dag og det var helt vanlig at det kunne gå helt opp til uke 37 før det festet seg. Man får henvisning til sykehuset i uke 36 hvis babyen fremdeles ligger i sete, ble jeg fortalt.

Festet seg her:D for noen veker siden! syntes d var tidlig,men jm sa at d ikke var så uvanlig når d var første:)

Nei, er 34+3 men såvidt jeg husker festet han seg ikke i det hele tatt sist. Festet seg tidlig med første og fødte over termin :)

Var hos jm forrige uke og da lå han langt nede, men ikke festet. Er 32 uker i morgen.

Aner ikke! Tviler på det, hverken første eller andre festet seg før fødsel her:). Han ligger langt ned da, kjenner stikninger der nede ofte!

Jordmor i dag skrev på helsekortet "hode festet?". Syns også det hørtes tidlig ut, særlig siden jeg har hørt at de ikke fester seg når man har født før. Men hun sa ikke noe på det da:)

Å? Ikke fester seg når man har født før? Rart at både jm og lege mente han ser ut til å ha festet seg da, siden jeg også har født før :P Men aner ikke jeg :)

Vet ikke om hun har festet seg eller ikke enda.. var hos legen når jeg var uke 32 og da lå hun i tverrleie.. skal til jordmor neste uke, vil da være 34+5. Få kanskje vite noe mer da ☺

Å? Ikke fester seg når man har født før? Rart at både jm og lege mente han ser ut til å ha festet seg da, siden jeg også har født før :P Men aner ikke jeg :)
Nei aner ikke, men syns jeg har lest det her inne:P hehe. Men jm sa ingenting om det hun heller så. Hun var ikke sikker på om hodet var festa nå, men at det kjentes litt sånn ut tror jeg.

Hode lå langt ned men ikke festet sist kontroll. Ofte når du er førstegangsfødende så fester hode seg tidligere enn når du er flergangs fødende. Og ofte så fester ikke barnet seg i det hele tatt. Men det er jo ingen fasit svar og tror begge delene er ganske vanlig, min første festet seg ikke føre rett føre fødsel, tror ikke det er så lenge føre min fester seg nå og er i uke 32 nå:)

Har det det hos dere nå? Legen idag trodde det, og det samme trodde jm for 4 uker siden (uke 28) faktisk (synes det var tidlig, festet seg ikke før uke 36 sist!!), men ingen av dem ville si det helt sikkert da. Lillebror har Iallefall ligget med hodet ned i lang tid, og sparker kun på den ene siden.

Lillemor har vært oppned ihvertfall siden uke 28, men har ikke fått noe beskjed på om hun har festet seg enda.

Ikke festet her. Uke 33. Gjorde heller ikke det sist. Med første var han festet I uke 35 om jeg ikke husker feil. Kom I uke 37 :)

Back
Topp