Har/hadde dere med partner på første svangerskapskontroll?

Booket første svangerskapskontroll hos jordmor i dag, og her har visst ikke partner lov å være med.
Var også på tul i dag partner ikke fikk være med på. Blir møtt med vakter i hovedinngangen på sykehuset :wideyed::shifty:

Syns det er rart at det skal være så strengt pga corona på sykehuset når man kan besøke mennesker som har corona på sykehuset men gud forby om du vil ha med partner din på ultralyd...

Syns det er rart at det skal være så strengt pga corona på sykehuset når man kan besøke mennesker som har corona på sykehuset men gud forby om du vil ha med partner din på ultralyd...

Problemet er jo at mennesker som kommer inn på sykehuset kan ha - og spre - corona, uten å vite det. Hvis man skal på besøk til noen med corona tar man jo forhåndsregler i hue og ræva.

Jeg syns helsevesenet gjør en super jobb i å begrense tilgangen til mennesker som ikke har medisinsk behov for å være der (eller skal ledsage av en eller annen grunn). Jeg kommer til å bli kjempelei meg hvis min man ikke kan være med på OUL om maaaange uker, men jeg syns det er bra at de er strenge. Bedre det, enn at det blusser opp igjen, og han ikke kan være med på fødselen om syv mndr.

Problemet er jo at mennesker som kommer inn på sykehuset kan ha - og spre - corona, uten å vite det. Hvis man skal på besøk til noen med corona tar man jo forhåndsregler i hue og ræva.

Jeg syns helsevesenet gjør en super jobb i å begrense tilgangen til mennesker som ikke har medisinsk behov for å være der (eller skal ledsage av en eller annen grunn). Jeg kommer til å bli kjempelei meg hvis min man ikke kan være med på OUL om maaaange uker, men jeg syns det er bra at de er strenge. Bedre det, enn at det blusser opp igjen, og han ikke kan være med på fødselen om syv mndr.

Selvfølgelig er det bra at det er strengt, jeg syns de kunne vært enda strenger på visse ting. Jeg blir ganske sårbar når jeg skal inn på sykehuset og trenger støtte av mannen min. Når vi bor i samme husstand så ser jeg ikke problemet. Han jobber innen helse og er mer forsiktig enn det jeg har sett sykepleiere på sykehuset har vært i forhold til smitte! Jeg kommer ikke til å sette en fot inne på sykehuset uten mannen min, pandemi eller ei. Jeg håper for oss alle at corona dør ut snart!

Her var ikke mannen med første kontroll! Ikke i første svangerskap heller.. Da var han med på de kontrollene hvor vi fikk høre hjertelyd og på ultralydene.. Ellers ser jeg ikke noe poeng i at han er med for å sjekke blod og urin ;) Dersom han har stort behov for å være med, så får han selvfølgelig lov!! Men vi har holdt det til at han er med på de tingene man får «oppdage» noe og høre noe :)

Jeg har lyst å ta han med på første svangerskapskontroll hos fastlegen, hvis han får da litt sånn for å inkludere han i graviditeten på en måte... Håper også å ha han med på tidlig ultralyd i forkant, men det er på sykehuset, så da får han sikkert ikke lov

vårt potensielt første barn, og han virker mer gira enn meg så veldig trist om han ikke får være med på noe...

Sjekka nå, og hos jordmor får ikke partner være med nå pga corona. Vet ikke om det er det samme hos legen, men tenkte å ta første kontrollen hos jordmor uansett da fastlegen for tiden har vikar hele tiden :)
Håper mest han får være med på TUL på sykehuset i uke 13 og 18, fordi vi hr fått dårlige nyheter på sånne kontroller tidligere, så ville helst ikke være alene da. Men går det ikke, så går det ikke. Har vært hos sikkert 10 forskjellige leger på Riksen, så føler jeg "kjenner" dem litt selv om de sikkert ikke husker meg sånn :hilarious: men det hjelper hvertfall om jeg får en lege jeg har vært hos tidligere.

Nei, han var bare med på OUL sist. Han kjører meg og sitter i bilen da, men siden han ikke snakker så mye norsk er det liten vits å bli med inn.

Sist var han med på det aller meste.
Han får bli med på så mye han vil denne gangen også, men ikke noe problem alene heller :)
Bare håper han får bli med på OUL, føler det er en av de store høydepunktene, blir ikke det samme uten han.

Nei, ikke på første. var med på et par senere, og på UL.

Mannen min var med én gang sist, og syns det var ikke en suksess. Har elsket å være med på UL, og skal være med på det denne gangen og, men alt av andre kontroller drar jeg nok på alene :)

Var på en kontroll på Ullevål i dag. Foran meg i korona screeningen var ei dame som skulle føde, og hun måtte pent gå inn alene mens mannen skulle bli ringt etter senere.... så da tviler jeg vel på at mannen får bli med på ultralyd om den berømte korona situasjonen ikke endrer seg. :woot:

Her i NYC har partner ikke lov å bli med. Men man kan ha partner på videochat om man vil.

Når man føder får man ha med en støtteperson feks. Partner, men de kan ikke forlate sykehuset for så å komme tilbake eller byttes ut med en annen person underveis.

Vi skal på TUL denne uka, og mannen får ikke være med :( Det ble han lei seg for. Skulle veldig gjerne hatt han der!

På gyn.pol. på Haukeland har mannen fått være med på begge TUL-ene jeg hadde der. Han får være med på OUL også, såfremt han svarer tilfredsstillende på coronaspørsmålene ved inngangen. Men ved fødsel får de først være med fra den fødende får fødestue. Sånn var det hvert fall da søstra mi fødte for et par uker sida.

På gyn.pol. på Haukeland har mannen fått være med på begge TUL-ene jeg hadde der. Han får være med på OUL også, såfremt han svarer tilfredsstillende på coronaspørsmålene ved inngangen. Men ved fødsel får de først være med fra den fødende får fødestue. Sånn var det hvert fall da søstra mi fødte for et par uker sida.
Hvor er man før man får fødestue? vanlig rom? Husker ikke fra sist, men mulig jeg havna på et mottaksrom først ja. gikk fort :hungover:

Jeg var alene på første svangerskapskontroll hos jordmor i går, og hun sa at far gjerne måtte bli med så ofte han fikk til, det anbefalte hun. Jeg fortalte det til samboer da jeg kom hjem, men han klarer ikke helt forstå hvorfor han skal være med. Så det forteller meg at det er ekstra viktig at han blir med neste gang:wacky:

Back
Topp