Har/hadde barnet ditt kolikk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
1) bæresele er et must! Hadde ikke overlevd uten.
2) prøv å trille vogna over gresset dersom babyen ikke ellers vil sovne i vogna
3) kjør vogna over dørterskelen hjemme
4) gyngestol er gull verdt hvis man blir sliten av å gå rundt
5) det fins sånne klosser man kan montere på vanlige sprinkelsenger for å kunne vugge den
6) samsoving med babyen når det er som verst har gjort at jeg har fått brukbar søvn de siste fem månedene
7) kjøre babyen i bilen hvis den liker å sove i bilstolen
8) vippestol var jeg avhengig av fordi hun ikke ville ligge noe særlig på ryggen
9) fennikelte og miniform

Sent from my iPhone using BV Forum

Bæresele!!
Ellers har vi gidd masasje og lagt mye med bar rumpe på stellebordet... Det har fungert bra..
Samsoving har også fungert bra her for å få litt søvn :)

Vi ga fennikelte og minifom, var hos manuellterapaut.. Ingenting hjalp :( Løsnet når lille var ca 3mnd.. :)

Ja!
Eneste som har funket her er å gå å bære og bysse og samsove, når det stod på som værst.

Sukkervann var et must her. Skrivinga begynte ca kl 17/18 og varte til kl 2/3.. Det var "bare" fra dag 11 til uke 8 ca, men det var jammen lenge nok. Å gå trapper er fint. Mini sov på meg de første 7 ukene, uten unntak ;) han måtte ligge på magen, om han ble lagt på ryggen var det et helvete for alle :(

Alt på babyens premisser. Hvis babyen vil bæres så må du bære. Ikke tenk på at du lager dårlige uvaner på dette tidspunktet, du må gjøre det som trøster babyen når den har smerter. Rutiner kan du jobbe med når babyen er frisk.

Fenikkelte hjalp veldig her, verken minifom eller sukkervann hadde effekt. Jeg drakk en kopp morgen og en kopp kveld.

Vær rolig, forsøk å holde roen. Du kan bli gal av skrikingen, men prøv å huske på at babyen skriker pga smerte. På det verste la jeg babyen i sprinkelsengen og gikk inn på badet, lukket døren og satte på vannet i vasken i to minutter, bare for å overdøver hylingen og få meg en liten pause. Det er forbausende hvordan det kan hjelpe mentalt!

Som andre har nevnt, bæresele, bæresele, bæresele. Kolikkgrep hjalp også i perioder. Kjøkkenviften også. Jeg tok også med meg lille i dusjen, det roet henne ned hver gang.

Sov og hvil deg så fort babyen sover.

Sent from my iPad using BV Forum

Ooh, yes!
Miniform funka dårlig her :/
Men det som ga effekt var:
Fennikel-te
Kiropraktor -ga best resultat!
Massasje

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Back
Topp