Har gravide lettere for å bli...

Mummitrollspiren

Elsker forumet
...smittet av alt å ingenting?
Før jeg ble gravid hadde jeg ett ganske sterkt immunforsvar, var syk noen få ganger i året max.
I år så har jeg for første gang på mange år fått omgangssjuka + alt av forkjølelser en måtte få på denne tiden av året:p
Våkna idag nesten uten stemme å vond hals, som nå har gått over til også å ha vondt rundt bihulene:wtf:
Funker så dårlig når man jobber i barnehage:shy:
Så lurer bare på om det har noen forbindelse med graviditeten eller om det bare er året for masse sykdom for meg :hilarious:

Her har jeg fått en eller annen infeksjon i underlivet ihvertfall :( må nok ringe legen i morgen, lukter jo død og fordervelse :(

Jeg har hatt samme forkjølelsen i varierende grad i sikkert 4-5 uker nå:(
Jeg bruker stort sett også alltid å holde meg frisk! Håper det hjelper med juleferie :)

Jordmora sa at gravide var lettere utsatt. Derfor maser de veldig om denne influensavaksina til oss...

Ja, en er i hvert fall utsatt for en del ting som vanligvis ikke er "farlig". Har nettopp vært syk selv. De trodde jeg hadde vannkopper, men nå har de gått over til å kalle det en uidentifisert virusinfeksjon :p får heldigvis god oppfølging med flere tul for å se at det ikke har påvirket den lille :)

Ja, en er i hvert fall utsatt for en del ting som vanligvis ikke er "farlig". Har nettopp vært syk selv. De trodde jeg hadde vannkopper, men nå har de gått over til å kalle det en uidentifisert virusinfeksjon :p får heldigvis god oppfølging med flere tul for å se at det ikke har påvirket den lille :)
Kommer til å få mye rart jeg da som barnehage ansatt:hilarious:
Men tror der jeg har hatt så langt av ting og tang er ufarlig for lille, bare ekstra slitsomt for meg:p

Ok da har jeg tenkt litt riktig ihvertfall, vet ikke om jeg kommer til å ta den, men det får jeg tenke på etter jeg er helt ferdig meg første trimester :happy:

Vet ikke om jeg skal ta den selv :) er ferdig med første trimesteret i begynnelsen av januar. Aldri tatt den vaksinen før og får som regel ikke influensa uansett :) bare holder meg unna kollektivtransport, blir alltid syk på kollektivt :( haha

Vet ikke om jeg skal ta den selv :) er ferdig med første trimesteret i begynnelsen av januar. Aldri tatt den vaksinen før og får som regel ikke influensa uansett :) bare holder meg unna kollektivtransport, blir alltid syk på kollektivt :( haha
Ikke jeg heller så vi får se hva jeg bestemmer meg for:happy:
Jeg tar kollektivtransport vær dag så tror ikke det er ett problem hos meg heldigvis, eller kanskje akuratt nå da:hilarious:

Gravide har nedsatt immunforsvar, hensikten er at kroppen ikke skal støte fra seg den lille... :)

Det skal visst stemme dette men sist jeg var gravid følte jeg at jeg slapp unna en del sykdom så jeg følte nesten det var motsatt. Såå, man blir ikke nødvendigvis lett syk :)

Jeg har vært småforkjølet to ganger og hatt et mildt magevirus uten oppkast, men til gjengjeld så er jeg omtrent ikke vært i kontakt med folk. Hadde kanskje blitt smittet mer om jeg var på jobb.

Kommer til å få mye rart jeg da som barnehage ansatt:hilarious:
Men tror der jeg har hatt så langt av ting og tang er ufarlig for lille, bare ekstra slitsomt for meg:p

Jeg har jobbet litt i BHG tidligere, og hver gang jeg begynte på nytt var jeg først syk i 1-2 uker, også gikk det bra :p tror du har et helt fantastisk immunforsvar! :)

Back
Topp