har flatet litt ut...

inLove

Elsker forumet
vi var på 3 mnd kontroll i dag og vekstkurven til Alva har flatet litt ut.så nå har jeg bestemt i samråd med helsesøster at jeg skal prøve med litt grøt.

jeg tror selv at hun ikke gidder å drikke så mye og vil heller bli fornøyd med litt fast føde.så nå gleder jeg meg til i kveldskal bli så spennende å se hvordan hun reagerer[;)]ellers så har jeg blitt litt klokere i dag....har ikke skjønt hvorfor Alva ikke sover lenger enn 1 time i vognen sin,men i dag skjønte jeg det:JENTA ER JO FOR VARM!så i dag tok jeg opp glidelåsen og tok over ho ett pledd og da la hun seg til igjen.ligger kun i en ulloverhall.så når hun våkner skal voksiposen ut og vogndynen i,sovet i 2.5 timer nå[:)] hun var forresten 2930 når hun ble født og 5360 i dag og 59.4 cm[:)]

gratulere med stor jente=) synes den vekta hørtes helt normal ut jeg[8|]

aha! mn nå skjønner jeg hvorfor jenta mi også sover så korte dupper innimellom... sikkert for varm hun også[8D]

Alva sin kurve har flatet ut nå..så derfor trenger hun sikkert mer mat..
ORIGINAL: EgVilMenfårDetKjeTil

hmm jenten min var 3050 ved fødsel å 3 mnd 4.7 kg. Vi fikk høre at hun var liten men følgte sin egen kruve ? ingen snakk om grøt her

ORIGINAL: perlis

gratulere med stor jente=) synes den vekta hørtes helt normal ut jeg[8|]

aha! mn nå skjønner jeg hvorfor jenta mi også sover så korte dupper innimellom... sikkert for varm hun også[8D]

hun er ikke tynn men iforholdt til vektkurven hennes så har den flatet ut litt men ingenting som står på[;)]
gikk opp ett lys for meg i sta ang varmen ja[8D]

ORIGINAL: mammaca17januar

vi var på 3 mnd kontroll i dag og vekstkurven til Alva har flatet litt ut.så nå har jeg bestemt i samråd med helsesøster at jeg skal prøve med litt grøt.

jeg tror selv at hun ikke gidder å drikke så mye og vil heller bli fornøyd med litt fast føde.så nå gleder jeg meg til i kveldskal bli så spennende å se hvordan hun reagerer[;)]ellers så har jeg blitt litt klokere i dag....har ikke skjønt hvorfor Alva ikke sover lenger enn 1 time i vognen sin,men i dag skjønte jeg det:JENTA ER JO FOR VARM!så i dag tok jeg opp glidelåsen og tok over ho ett pledd og da la hun seg til igjen.ligger kun i en ulloverhall.så når hun våkner skal voksiposen ut og vogndynen i,sovet i 2.5 timer nå[:)] hun var forresten 2930 når hun ble født og 5360 i dag og 59.4 cm[:)]

Hvordan har hun reagert på vaksinen hittil i dag da? Julia ser ikke ut til å reagere enda, men vi har jo hele kvelden foran oss!

Men hvordan merket du at hun var for varm? Jeg har hele tiden kjent etter om tuppa mi er klam i nakken etc. men det er hun ikke sånn som jeg kler henne nå. Likevel sover hun sjelden mer enn en times tid i vogna. Kunne ønske hun fikk seg et par timer midt på dagen i allefall!

ORIGINAL: Tweak
Men hvordan merket du at hun var for varm? Jeg har hele tiden kjent etter om tuppa mi er klam i nakken etc. men det er hun ikke sånn som jeg kler henne nå. Likevel sover hun sjelden mer enn en times tid i vogna. Kunne ønske hun fikk seg et par timer midt på dagen i allefall!

Vilde blir helt fuktig av svette når hun er varm. Lå i bare body og tynn bukse under dyne i vognen idag og ble kjempevarm, så måtte lufte og åpne dyna litt. Spent på hvordan det skal gå til sommern.

det har gått greit men av og til hyler hun til så prøver å ikke være borti stikket og så droppet vi badet i kveld.hadde tenkt å gi paracet i ste men så roet hun seg og nå er hun lagt for natta.var heilt ferdig stakkars så jeg droppet grøten.

jeg merket at hun var litt varm og så stakk jeg hånden inni vognen og kjente at der var ganske varmt..Alva blir veldig fort varm så nå skal jeg ha dyne og teppe og heller løfte litt på dyne blir det for varmt..skulle kommet med bruksanvisning disse små[;)] er jo så forskjellige alle sammen[;)]

Back
Topp