Har født :)

Gratulerer så mye! Hvordan går det med ammingen nå? Vi kom hjem med Tuva på onsdag etter noen uker på sykehus. Jeg har ikke nok melk til å fullamme, så litt pes å både pumpe meg (vil ikke miste morsmelken helt), gi henne morsmelk/morsmelkerststning på flaske + prøve å legge henne til ca. et kvarters tid i starten av hvert måltid.
Siden hun er så liten klarer hun ikke suge ut melk selv uten at jeg bruker ammeskjold, men de er jo så ubehagelige å bruke (sitter dårlig på, og jeg synes jeg mister litt av nærheten til henne) at jeg innemellom prøver uten i det håp at hun har blitt sterk nok til å få ut melken på egen hånd. Visste ikke at det var så mye pes med amming.. Når hun er for sulten orker jeg nesten ikke prøve en gang, for hun blir så stresset og urolig hvis hun ikke får et godt tak og får ut melk med en gang. Så noen ganger går jeg rett på mating med flaske..

når går ammingen som en drøm :) jeg hadde ikke fått melka enda da vi dro heim fra sykehuset så han la ikke på seg og raste ned i vekt. men dagen etter kom melka og den kom i enorme mengder for fikk beksjed om å pumpe i tillegg til å legge han til annen hver time! men her var redningen å bruke ammeskjold og det angrer jeg ikke på. om jeg må bruke det hele tiden for å få til ammingen så får det bare være. mitt "problem" i forhold til amming er at jeg har veeldig store bryst, har ammebh i str 85 K akkurat nå. det kombinert med at brystvortene mine er små/flate spesielt den ene siden så tror ikke det hadde gått uten ammaskjold. uten skjoldene så fikk han tak litt og sugde og så glapp han, dette skjedde vær eneste gang og til slutt ble han så frustrert at han hylgrein. med skjoldene så tar han tak hver gang og ligger der til han er mett :)

Nøyaktig det samme skjedde med meg og første gang. Jeg var nok oppe i samme str. som deg når melka kom og hadde samme problemet med flate brystvortet. Ammeskjold ble redningen for meg og, men jeg brukte de bare i starten og hvis jeg ble veldig sår, det gikk seg til for meg. :) Har allerede pakket ammeskjoldene klar denne gang og.

Gratulerer så mye :)

Back
Topp