Har fått brev i posten fra sykehuset:)

Milje

Elsker forumet
Har fått time til OUL 3.november:))

Gleder meg veldig, men har regnet ut at jeg bare kommer til og være 17+1. Er ikke det litt tidlig for oul?

I de to andre svangerskapene hadde jeg den i uke 19 og 20, husker vi fikk se en veldig stor og "ferdig" baby på den tiden...
Er det noen som har tatt Oul så tidlig som uke 17? Kan man fortsatt stole på at termindatoen blir like nøyaktig?

Jeg fikk en skikkelig lekse av gynekologen i dag om at jeg måtte utsette timen til ordinær ultralyd, fordi jeg hadde fått time tidlig i uke 17 og for å se alle organer ovs best mulig måtte jeg hvertfall være 18 uker på vei. Men er sikkert mye forskjellige meninger ute å går :p

De sier jo mellom 17-19 uker. Jeg hadde uke 17 sist, så en fullstendig "ferdig" baby og det var perfekt tid å ha det på.

Jeg fikk en skikkelig lekse av gynekologen i dag om at jeg måtte utsette timen til ordinær ultralyd, fordi jeg hadde fått time tidlig i uke 17 og for å se alle organer ovs best mulig måtte jeg hvertfall være 18 uker på vei. Men er sikkert mye forskjellige meninger ute å går :p

Tenker det samme som legen din jeg egentlig.... men veldig merkelig at de setter den så tidlig da...det står også i brevet at de ikke ønsker at man ombestiller pga stor pågang.

De sier jo mellom 17-19 uker. Jeg hadde uke 17 sist, så en fullstendig "ferdig" baby og det var perfekt tid å ha det på.

Hm... da bli jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre, men jeg får kanskje møte på den da.... Hadde du noen andre ul senere i svangerskapet da?
regner med at de bare må sette opp en ny hvis de ikke klarer og se ordentlig, eller man er kortere på vei...

Æ har OUL 15.oktober, da e æ ca 16-17.uke. I brevet står det mellom uke 16-20, så da endre æ ikje timen:) vil dem gi mæ ny ul, så ok for mæ;)

Hm... da bli jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre, men jeg får kanskje møte på den da.... Hadde du noen andre ul senere i svangerskapet da?
regner med at de bare må sette opp en ny hvis de ikke klarer og se ordentlig, eller man er kortere på vei...
Ja hadde bestilt privat 3D i uke 32 mener jeg det var. Og terminen stemte :)

I forrige svangerskap var jeg selv akkurat 17+1 ved OUL, helt fin tid det syns jeg :) Fikk da termin 10.mai men gutten kom 12 dager før den terminen og 2 dager før menstermin som var 1.mai.. Så for meg da stemte mensterminen best.

Så artig :) Legen min sendte henvisning i går. Så spent på når jeg får time :)

Har fått time til OUL 3.november:))

Gleder meg veldig, men har regnet ut at jeg bare kommer til og være 17+1. Er ikke det litt tidlig for oul?

I de to andre svangerskapene hadde jeg den i uke 19 og 20, husker vi fikk se en veldig stor og "ferdig" baby på den tiden...
Er det noen som har tatt Oul så tidlig som uke 17? Kan man fortsatt stole på at termindatoen blir like nøyaktig?

Det har jeg også ;) Jeg er da 18+0..

Fikk også 3 nov, er da 18+6!
Edit: blir nå 17+0, 28/10
Längtar såå <3 :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Jeg hadde OUL i uke 17 og fikk en ny termin som stemte ganske bra. Har også hørt at den skal være mellom 17-19.

Back
Topp