har et problem

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
Du får si det rett ut som det er at du ikke ønsker å ha noe hund.

Er du redd for hund eller?
Det er jeg[&:] Selv om jeg syns noen hunder er så søte.

Da får man snakke om det og komme frem til en enighet..
Hva det er aner ikke jeg..[:)]
Men regner ikke med at han er en drittsekk og skaffer seg hund om du ikke vil ha..

ORIGINAL: Starlight Girl

nei er ikke redd for det.
problemet er at vi allerede har en.
vi har hatt den i 8 mnd.
jeg har ei jente på 1 år og ei på 3.
husker alle sa til meg at det kom til å bli for mye arbeid men jeg gadd ikke høre.
nå sitter jeg her og føler det er alt for mye, jeg og sambo får lite tid til hverandre og alt er bare en stor irritasjon.
klarer ikke bli glad i hunden, for det ekstra arbeidet den medfører seg har jeg ikke kapasitet til.
har nok med jentene og huset.
sambo har jo blitt glad i den og vil ha den....

Hvis han vil ha hund,og du ikke vil ha hund - da anbefaller jeg å droppe å få hund! Vent til dere er enige. For en hund er mye arbeid og mye ansvar,så om han sier han skal ta all jobben - så er det nesten umulig i praksis. Vi har hund ,har hatt hund hele livet ,og det er jo 1000 ganger mer glede enn jobb i mine øyne[:D].Men å få ett nytt familiemedlem er noe man må være enige om!

ORIGINAL: *BV addict*

ORIGINAL: Starlight Girl

nei er ikke redd for det.
problemet er at vi allerede har en.
vi har hatt den i 8 mnd.
jeg har ei jente på 1 år og ei på 3.
husker alle sa til meg at det kom til å bli for mye arbeid men jeg gadd ikke høre.
nå sitter jeg her og føler det er alt for mye, jeg og sambo får lite tid til hverandre og alt er bare en stor irritasjon.
klarer ikke bli glad i hunden, for det ekstra arbeidet den medfører seg har jeg ikke kapasitet til.
har nok med jentene og huset.
sambo har jo blitt glad i den og vil ha den....

Ahh skjønner, men da får du gi beskjed at om han beholder den får det være hans oppgave å gå turer og div.
Det er mye jobb med en hund og forstår du har nok med jentene dine og huset etc.

ORIGINAL: Lissyjane

Si "Hvis du skal ha ny hund,så skal jeg ha ny beibis"

Og håper han ikke sier "Okai"

hehe den er bra[:D]
men problemet er at jeg ikke ønsker bebi nå og at vi allerede har hunden[&:]

Hvis dere har hatt hunden i åtte måneder så syns jeg jammen at dere får beholde den. Helt seriøst.
Hunder er levende vesner, ikke noe man bare kan gi bort fordi man syns det blir litt styrete..
Du skulle sagt nei til å begynne med.

Da får heller samboeren din ta seg av hunden da?

Er det så mye styr med den altså? Tur to ganger om dagen eller noe?

Edit:
Eller har jeg misforståå, og samboeren din vil ha enda en?

ORIGINAL: fairy

Hvis dere har hatt hunden i åtte måneder så syns jeg jammen at dere får beholde den. Helt seriøst.
Hunder er levende vesner, ikke noe man bare kan gi bort fordi man syns det blir litt styrete..

Edit:

neida vi skal ikke ha fler.
bare jeg som angrer på valget og gjerne skulle gitt den bort.
er enig i det du sier om at det er dumt å gi bort når man har tatt på seg ansvarer.
jeg bare angrer så på det valget.
ble litt mye for meg[:o]

ORIGINAL: Lissyjane

Edit:

Har du hatt valp du? Det skal godt mye mer til en to turer fordagen når de er små... Jeg skaffer meg ikke hund nettopp fordi mamma fikk en når jeg var 17[8D] Veldig bra skremselspropaganda for meg[8D]

Nei, det har jeg ikke. Og det er det en grunn til.
Jeg vet at det er mer jobb enn jeg er villig til å yte, hehe.[:D]

Det jeg mener er at når man først har tatt på seg ansvaret så har man gjort det. Med mindre hunden er crazy på et eller annet vis..
Jeg skjønner at det er slitsomt, men det visste de jo at det kom til å bli.

ORIGINAL: *KaMi*

hvis du meinar at hunden ikkje får eit fullverdig liv hos dere støtter eg deg i å kvitte dere med den. ein hund er mykje jobb med, og nokre gonger har man tatt seg vatn over hovudet. eg synst du er ærlig med deg sjølv når du seier at du har gjort ein feil, sånt skjer. så veit du det.... [:)][8D] Hunden kan få det betre ein annan plass, det er ingen poeng i å ha ein hund berre for å ha den. ja fordi at alle seier at har du tatt til deg ein hund har du ikkje val lengre. Ting kan skje....

takk for støtten!
nei den har det bra hos oss for den får det den trenger, turer, være med på jakt, kos o.l.
men jeg føler det går utover meg og sambo.
jeg er sur og grinete pga alt den krever, og den tiden som blir brukt på hunden trenger egentlig jeg og sambo siden han jobber mye.
uff trist og dumt dette[&:]

Edit:

er enig i det du sier om at det er dumt å gi bort når man har tatt på seg ansvarer.

Det skjønner jeg.. Det er bare så trist syns jeg.
Jeg skjønner mannen din også, som har blitt glad i hunden. Den er jo som et familiemedlem i hans øyne, sikkert.

Edit:

Det skjønner jeg.. Det er bare så trist syns jeg.
Jeg skjønner mannen din også, som har blitt glad i hunden. Den er jo som et familiemedlem i hans øyne, sikkert.

ja han har blitt glad i den, så dårlig gjort av meg og ikke ville ha den.
men jeg finnes ikke glad i den, føler den bare er i veien og at all jobb med den ikke er verdt noen ting[&:]

se hunden sine behov oppi det hele. Om dere ikke kan gi den det ekstra den trenger, så vil den få det bedre sammen med noen som kan det.

Å ha hund krever MASSE, og man bør tenke seg nøye om før man skaffer seg en.

hvis du meinar at hunden ikkje får eit fullverdig liv hos dere støtter eg deg i å kvitte dere med den. ein hund er mykje jobb med, og nokre gonger har man tatt seg vatn over hovudet. eg synst du er ærlig med deg sjølv når du seier at du har gjort ein feil, sånt skjer. så veit du det.... [:)][8D] Hunden kan få det betre ein annan plass, det er ingen poeng i å ha ein hund berre for å ha den. ja fordi at alle seier at har du tatt til deg ein hund har du ikkje val lengre. Ting kan skje....

takk for støtten!
nei den har det bra hos oss for den får det den trenger, turer, være med på jakt, kos o.l.
men jeg føler det går utover meg og sambo.
jeg er sur og grinete pga alt den krever, og den tiden som blir brukt på hunden trenger egentlig jeg og sambo siden han jobber mye.
uff trist og dumt dette[&:]

uff, det er ikkje bra. men berre for å leike litt psykolog, du er ikkje litt "misunnlig" misforstå meg rett, altsa det virkar som om sambuaren din har det kjekt med hunden, kanskje du og treng ein hobby ? [8D]

nei nei er du gal[:D]
han liker hund og er glad i den.
men jeg som går hjemme i permisjon blir det alt for mye for.
alt det ekstra den trenger irriterer meg siden jeg føler jeg ikke har tid og energi til det.

Back
Topp