har en kompis som

• Trådstarter Trådstarter hmmm
  • Opprettet Opprettet
H

hmmm

Guest
jeg har kjent siden jeg var 13 år. Gikk på ungdomsskolen ilag. Etter ungdomsskolen har kontakten vært litt på og av. Spesielt etter vi fekk barn og han flyttet et annet sted dabbet kontakten veldig. men har det siste året hatt mye kontakt. Forrige forholdet han var i tok slutt da hun var utro.
For to uker siden reiste vi å besøkte han og nye kjæresten hans. De har vel vært sammen fire mnd og nettopp flyttet ilag. Vi hadde det kjempe koselig sammen og fant fort tonen med nye kjæresten.
Nå neste uke skal vi besøke de igjen i forbindelse med at en av oss skal på sykehuset i den byen. Og i går overrasket han meg skikkelig med å fortelle han vil mer med meg. Trodde først han tulla, men forstår han mener alvor. Han sier han alltid har hatt interesse for meg på den måten og har lyst på meg. Lurer på om jeg vil, å sier det er opp til meg. Jeg hadde en gang følelser for han, men han virka ikke interessert og så møtte jeg min mann som jeg er gift med i dag. Vil ikke for alt i verden være utro mot min mann, men må innrømme spenningen kompisen skaper, pirrer meg. Hadde vært så hærlig å bare slippe seg løs, uten å tenke konsekvenser og bare leve i nuet, skjer d som skjer liksom.. føler meg så fri ved å la meg rive med i fantasien, og nesten så jeg sier ja til å prøve, men så tar fornuften meg. Å jeg får så dårlig samvittighet ovenfor min mann, han er verdens snilleste og jeg kan bare ikke svikte han på denne måten. Likevel er det noe som sier slipp deg løs Å prøv, når kompisen min prater om at det kan være vår lille hemmelighet. Noen som har vært i lignende situasjon?

Skjønner at tanken på det kan være pirrende, for hvem ønsker ikke litt spenning i en ellers hektisk hverdag? Men jeg hadde aldri, aldri, aldri klart å gå bak ryggen på kjæresten min og såre han på den måten. Utroskap er noe av det verste jeg vet! Hadde jeg noen gang skulle fått lyst til å ha meg med noen andre, hadde jeg heller gjort det slutt med kjæresten først, i stedet for å være utro. Det høres jo ut som du har det veldig bra med mannen din, og da ønsker du vel ikke å risikere å miste alt for å kun ha litt spenning på si? Da syns jeg heller du skal gjøre en innsats for å lage litt ekstra spenning i forholdet til deg og mannen din ;)

Tanken om å være utro mot mannen jeg elsker hadde ikke falt meg inn for alt i verden!

Han vennen din ville jeg kvittet meg med på dagen! At han kan komme med et slikt forslag og oppfordre deg til å gjøre slikt, ha deres lille hemmelighet, sier litt om han og jeg kunne ikke hatt han som en venn!

Utroskap er det største sviket, og en mister ikke bare mann, men også barn og familie, og selvrespekten.

Det må gå ann å ha andre spenninger i hverdagen enn å gå bak ryggen til noen, jeg kan ikke forstå at dette er pirrende... Jeg syns tanken på det er utroskap i seg selv. Hva ville du følt om mannen din fikk et slikt tilbud og faktisk vurderte det, kunn basert på spenning?

Nei pris deg lykkelig over at det var mannen din du valgte og ikke han der, med hans tankegang hadde det nokk ikke vart. Veldig rart at han tilbyr slikt, når han selv har blitt sviktet...

UFFF NEI NEI NEI. Aldrig i livet att den tanken hade slått meg.
Enig me alla de som har skrivit øver..

Utroskap er aldri greit, men en ting er at det "tilfeldigvis" skjer ved et uhell på byen (selvfølgelig ikke greit det heller), men å faktisk sitte å planlegge det? Nei, vet du hva :p

Jeg hadde brutt kontakten med en eneste gang :o På hvilken måte spurte han deg? Ansikt til ansikt eller på sms, Facebook o.l? Tror faktisk jeg hadde sagt ifra til kjæresten hans, og ikke minst til kjæresten min, sånn at de skjønner hvorfor vi ikke skal ha kontakt med dem lenger. Stakkars jente. Han kommer garantert til å være utro mot henne, om han ikke har vært det allerede. Har du det på sms eller Facebook så har du bevis, med mindre du har noe der som også feller deg.

Nei aldri i verden om jeg hadde gjort det. Både fordi jeg stoler på mannen min, han stoler på meg og jeg hadde ALDRI klart og sittet med den samvittigheten med å være utro. Du kan jo kanskje tenke litt langsiktig da, hva skjer om mannen din finner dette ut og gjør det slutt med deg, du sitter igjen med han, og etter noen mnd kan han igjen finne på å gjøre det med noen andre? Prøv heller å piffe opp hverdagen deres igjen og få den gamle gnisten tilbake heller, det tror jeg du kommer til å få mye bedre utbytte av :)

Synes folk er utrolig fordømmende her. Jeg forstår godt at fantasien og spenningen med forslaget er der. Jeg er av den oppfatning at man i løpet av et langt samliv vil få perioder i livet hvor man blir betatt (og kanskje litt forelsket) i noen andre enn den man er, og ofte vil være, sammen med.

Dette er noe jeg mener at man bør kunne snakke om med partneren sånn at man kan finne løsninger sammen. Jeg nekter å tro at alle går rundt og er like forelsket i den samme i 30 år - det meste går jo i bølger.

Men så er det en gang sånn at fantasier og spenning har det best uten at man gjør noe med de. For dette får konsekvenser for deg og ditt samliv (så fremt det ikke er avklart med mannen at du får lov). Kos deg med fantasien, og tenk at du som sannsynligvis ikke går glipp av noe. Dersom du først er utro vil det gi deg masse problemer, dårlig samvittighet i tillegg til at selve sexen sikkert vil være skuffende. Sett en grense for deg og ikke ha så dårlig samvittighet for at du tenner på ideen, men ikke gjør noe med den. Du får lov å ha følelser. Når det har roet seg (for det gjør det Og) så kan du på sikt kanskje ta det opp litt generelt med mannen.

Synes folk er utrolig fordømmende her. Jeg forstår godt at fantasien og spenningen med forslaget er der. Jeg er av den oppfatning at man i løpet av et langt samliv vil få perioder i livet hvor man blir betatt (og kanskje litt forelsket) i noen andre enn den man er, og ofte vil være, sammen med.

Dette er noe jeg mener at man bør kunne snakke om med partneren sånn at man kan finne løsninger sammen. Jeg nekter å tro at alle går rundt og er like forelsket i den samme i 30 år - det meste går jo i bølger.

Men så er det en gang sånn at fantasier og spenning har det best uten at man gjør noe med de. For dette får konsekvenser for deg og ditt samliv (så fremt det ikke er avklart med mannen at du får lov). Kos deg med fantasien, og tenk at du som sannsynligvis ikke går glipp av noe. Dersom du først er utro vil det gi deg masse problemer, dårlig samvittighet i tillegg til at selve sexen sikkert vil være skuffende. Sett en grense for deg og ikke ha så dårlig samvittighet for at du tenner på ideen, men ikke gjør noe med den. Du får lov å ha følelser. Når det har roet seg (for det gjør det Og) så kan du på sikt kanskje ta det opp litt generelt med mannen.

Jeg ser at jeg kan være litt firkantet o min oppfatning av utroskap, jeg ser den og vet st det fins mange gråsoner og uskyldige fantasier om en postmann som dukker opp ;) Men i dette tilfelle så følte jeg st det bar ikke lenger bare en uskyldig våt drøm, det ble vurdert og det gikk så langt at personen måtte søke råd anonymt P forumet...

Jeg håper hun har fått de orda hun trenger , hun må virkelig ikke tro at jeg mener st hun burde skamme seg, men mer tenke grundig over hvilke verdier hun har i livet og hvor lett slikt forsvinner <3

:)

Jeg er enig med de andre her om at utroskap ikke er greit, men jeg forstår fantasien. Bare husk at fantasi er noe annet enn virkelighet. Er du virkelig villig til å risikere og miste det du har? Utroskap påvirker forholdet, selv om det ikke kommer fram. Jeg har avslørt utroskap hos tidligere kjærester bare på magefølelse ved flere anledninger, jeg har merket at noe har vært galt, og når man først får tanken i hodet, så finner man fort ut av om det stemmer eller ikke. Jeg ville aldri satt meg selv eller mannen min i den situasjonen. Men tankene dine, de er dine egne. Hva du fantaserer om når du er hjemme alene en kveld er det ingen som har noe med. :)

Skjønner at det er pirrende, men IKKE gjør det. Tenk hvor lei seg og sint mannen din blir NÅR han finner det ut, for han avslører deg nok. Og han kompisen din er rimelig respektløs når han frister en gift kvinne på den måten. Ikke er han singel selv heller. Syntes han det var greit å bli bedratt selv siden det var slik det forrige forholdet sluttet?

Her bør du nok være den voksne og si ifra at det ikke passer seg å ha mer kontakt. Så lenge du er lykkelig gift, og elsker mannen din, så hbør du respektere han så mye at du setter en stopper for dette nå. Hold gjerne tanken om han for deg selv, men ellers bør du bare slette nummeret hans, og kontakten på facebook.

Gresset er veldig sjeldent grønnere på den andre siden, og om du har det bra i det forholdet du er i så kan jeg ikke forstå at du vurderer det en gang uansett hvor spennende det kan virke. Det er ikke like spennende når du må fortelle mannen din om at du har vært utro. Sannheten kommer alltid for en dag så å holde det skjult pleier å være ganske umulig. Hvis du ønsker å ha ett forhold til kompisen din så bør du først og fremst si ifra til han du er gift med, sånn at han ikke trenger å bli gått bak ryggen på. Utroskap er ett ganske så stort svik, og det kan ødelegge tilliten mannen din vil få til kvinner senere i livet. Fordi du savnet litt spenning.
Hvis du og mannen din mangler litt spenning i livet så ville jeg først prøvd å jobbe med det.

jeg har kjent siden jeg var 13 år. Gikk på ungdomsskolen ilag. Etter ungdomsskolen har kontakten vært litt på og av. Spesielt etter vi fekk barn og han flyttet et annet sted dabbet kontakten veldig. men har det siste året hatt mye kontakt. Forrige forholdet han var i tok slutt da hun var utro.
For to uker siden reiste vi å besøkte han og nye kjæresten hans. De har vel vært sammen fire mnd og nettopp flyttet ilag. Vi hadde det kjempe koselig sammen og fant fort tonen med nye kjæresten.
Nå neste uke skal vi besøke de igjen i forbindelse med at en av oss skal på sykehuset i den byen. Og i går overrasket han meg skikkelig med å fortelle han vil mer med meg. Trodde først han tulla, men forstår han mener alvor. Han sier han alltid har hatt interesse for meg på den måten og har lyst på meg. Lurer på om jeg vil, å sier det er opp til meg. Jeg hadde en gang følelser for han, men han virka ikke interessert og så møtte jeg min mann som jeg er gift med i dag. Vil ikke for alt i verden være utro mot min mann, men må innrømme spenningen kompisen skaper, pirrer meg. Hadde vært så hærlig å bare slippe seg løs, uten å tenke konsekvenser og bare leve i nuet, skjer d som skjer liksom.. føler meg så fri ved å la meg rive med i fantasien, og nesten så jeg sier ja til å prøve, men så tar fornuften meg. Å jeg får så dårlig samvittighet ovenfor min mann, han er verdens snilleste og jeg kan bare ikke svikte han på denne måten. Likevel er det noe som sier slipp deg løs Å prøv, når kompisen min prater om at det kan være vår lille hemmelighet. Noen som har vært i lignende situasjon?
Dette er en av de situasjonene som oppstår når man er gift, ta til vettet og dropp det... Du vil møte mange fristelser på din vei, men du er GIFT , ærlig talt....

Jeg ser at jeg kan være litt firkantet o min oppfatning av utroskap, jeg ser den og vet st det fins mange gråsoner og uskyldige fantasier om en postmann som dukker opp ;) Men i dette tilfelle så følte jeg st det bar ikke lenger bare en uskyldig våt drøm, det ble vurdert og det gikk så langt at personen måtte søke råd anonymt P forumet...

Jeg håper hun har fått de orda hun trenger , hun må virkelig ikke tro at jeg mener st hun burde skamme seg, men mer tenke grundig over hvilke verdier hun har i livet og hvor lett slikt forsvinner <3

:)

Jeg tror nok jeg forstår standpunktet ditt. Men personlig så har jeg slitt en del med tanker rundt sånne ting som det ikke har vært enkelt å ta opp selv med den beste venninne så jeg skjønner ts godt.

Jeg er en sånn person som lett blir betatt og litt avstandsforelsket, og har hatt litt dårlig samvittighet knyttet til det fordi jeg kan bli litt opphengt i andre personer. Men jeg og mannen snakket til slutt om det, og han gav meg frihet til å ha disse tankene. Det gjorde 1: jeg slapp å tenke på om jeg skulle gjøre det slutt med han fordi jeg ikke lenger følte meg fanget til en person resten av livet siden jeg fikk "lov" til å ha disse tankene. 2: Spenningen slapp litt taket og jeg mistet den dårlige samvittigheten. Nå skal det sies at jeg har verdens minst sjalu mann som godtar den litt svevende kona si.

Derfor er jeg litt opptatt av at folk blir forelsket i andre, men det er en forskjell på det og å elske noen og det å gjøre noe med det. Så jeg mener det helt klart er følelser som kommer og som ikke er noe som man må tenke på som utroskap. Da blir det mange skilsmisser i dette landet. Å bare tenke masse på en fantasi med en annen person er jo litt destruktivt, men noen ganger er det kanskje det man trenger i en litt slitsom hverdag? Også går det i bølger, plutselig er man nyforelsket i mannen igjen;)

Men jeg er og helt klar på at ts ikke bør gjøre noe, eventuelt få lov av mannen (ja noen får det å og uten at det er fri sex og hippietid).

Det at vennen din i det hele tatt kommer med det forslaget sier MYE om han som person - og da ikke noe positivt. Du vet hva du har, men ikke hva du får. Gresset er slettes ikke alltid grønnere på den andre siden. Min samboer var utro mot meg, og det "helvete" er ikke noe jeg unner min verste fiende en gang..

Har selv en kamerat jeg tidligere har holdt litt på med som viste veldig interesse for meg for ikke så lenge siden. Han sa han savner meg, og blir glad om jeg blir singel.

Han ville gjerne møte meg, selvom jeg er gravid med samboeren min.
De var en kort periode der ting gikk litt nedover mellom meg og samboeren, så da fristet det å møte han, men den spenningen hadde ikke vart lenge, og altfor mye ville blitt ødelagt for min del ihvertfall. Jeg valgte å bryte kontakten med han.

En som sier slike ting har ikke respekt for ett forhold. Hold deg til fantasien om han, du vil nok angre om du gjør noe mer.

Uansett om du er lykkelig akkurat nå med din mann eller ikke så håper jeg du vet at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Gresset er grønnere der du vanner det, så jeg håper du heller vanner ditt ekteskap og prøver å piffe det opp istedenfor. Tror de fleste angrer på utroskap, pluss at fantasien ofte er mer spennende enn virkeligheten, altså at hvis du gjør noe med han mannen så blir det nok ikke like spennende som du forventet. Og hvis ikke mannen din finner ut av utroskapen så tror jeg nok at etter hvert kommer du til å få så dårlig samvittighet at du kommer til å si det til ham selv. Det er vanlig for de fleste ekteskap at ting går opp og ned. Mange som tror at kjærlighet er en følelse, og at når de følelsene har falmet så er det god nok grunn til å finne kjærlighet en annen plass- men kjærlighet er faktisk et daglig valg, ikke en følelse! Har sett i mitt eget ekteskap at når jeg velger å elske mannen min og ikke behandler han ifølge mine negative følelser (ja selv når han er irriterende eller når jeg rett og slett ikke liker han) så kommer de gode følelsene med som en konsekvens i etterkant. ja det kan virke så spennende å være utro med han mannen, men jeg kan egentlig love deg at etter hvert kommer spenningen og de følelsene du har for han til å falme. Det er så absolutt ikke verdt det. Sett heller pris på mannen du har og vær tro mot ham- vann gresset der heller og sett tydelige grenser for deg selv- f.eks
velg at du ikke kommer til å være alene med han mannen under noen omstendigeter! Altfor mange utroskaper skjer fordi at grenser ikke ble satt på forhånd og så 'bare skjedde det'. Vet at dette kan virke strengt men jeg tror vi må være strenge med oss selv av og til for å bevare det som faktisk er viktig i livet, slik som mannen du sa ja til da du giftet deg pluss eventuelle barn dere måtte ha. Ønsker deg lykke til og håper du tar et bra valg.

Back
Topp