har en diskusjon med sambo.. :p

ORIGINAL: CogJ

Ikke en alkoholiker men en alkohol-LIKER [8D]

men, ja, hvis man MÅ ha det glasset.. Klarer h*n seg 2-3 dager uten så er det ikke mye alkis..

ORIGINAL: lumina og Erik

Hvis man MÅ ha det ene glasset, ja..

Nei, selvsagt ikke. Problemet her i nord, er at vi (noen) gjerne kombinerer dette med gravfylla i helgene, de ivrigste plusser på en onsdagsfyll også, eller mer. Da kan det bli vel møe. Mø!

ORIGINAL: JuleKuleVero

ORIGINAL: Tinha

kjenner ei som har vært på rehab med eisom tok et glass i uka. hver onsdag kl 8. da måtte alle gå å la henne være i fred å ta sitt ene glass med vin. uansett om det var julaften eller om det var vanlig hverdag! så hun var innlagt som alkoholiker! så om man MÅ ha det glasset ja!

Eh javel.... Hørtes litt vel rart ut i mine ører. Innlagt for et glass vin i uka???
Ha ha! Tror jeg ikke noe på!

helt sant. hev ut familien sin på julaften når klokka var 8 om julaften falt på en onsdag! HUn MÅTTE ha det glasset med vin i fred å ro hver onsdag klokka 20.00! Dette over flere år! Helt sant. (dessuten er et familie medlem som har vært på avrusning så har ingen grunn til å betvile sannheten i det) MÅ man ha noe til et gitt tidspunkt er man avhengig

ORIGINAL: Marinah

Kan det kalles alkoholiker om man drikker ett glass vin daglig? [8D]

Kommer an på.
Dersom man _MÅ_ ha dette glasset har man i teorien en mild form for alkoholisme, men dersom man drikker det for kosen, og ikke har noen problemer med å la være 1 kveld eller 10 har man ikke noe problem.

ORIGINAL: JuleKuleVero

kjenner ei som har vært på rehab med eisom tok et glass i uka. hver onsdag kl 8. da måtte alle gå å la henne være i fred å ta sitt ene glass med vin. uansett om det var julaften eller om det var vanlig hverdag! så hun var innlagt som alkoholiker! så om man MÅ ha det glasset ja!

Eh javel.... Hørtes litt vel rart ut i mine ører. Innlagt for et glass vin i uka???
Ha ha! Tror jeg ikke noe på!

helt sant. hev ut familien sin på julaften når klokka var 8 om julaften falt på en onsdag! HUn MÅTTE ha det glasset med vin i fred å ro hver onsdag klokka 20.00! Dette over flere år! Helt sant. (dessuten er et familie medlem som har vært på avrusning så har ingen grunn til å betvile sannheten i det) MÅ man ha noe til et gitt tidspunkt er man avhengig

Avhengighet handler ikke bare om en Må har det eller ei. Et viktig kjennetegn er at vedkommende stadig er i konflikt med seg selv og omverdenen, altså at situasjonen medfører forringelse av livskvalitet (klarer ikke gå på jobb, må lyve/skjule for sine nærmeste og andre, problemer med helsa i en grad som gjør det vanskelig å delta i daglige gjøremål, negativt selvbilde og en drøss andre)

Har man det utmerket med sin situasjon, og heller ikke omgivelsene plages av den, så er alt som det skal være

Back
Topp