• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

har en diskusjon med sambo.. :p

Folk er ulike. Man kan til og med være alkoholiker uten å drikke hver dag. Det er når man MÅ ha alkoholen for å slappe av, sove, roe nervene, lyver om og bagatelliserer drikkingen som er avgjør om man er alkoholiker for meg. 

ORIGINAL: lumina og Erik

Hvis man MÅ ha det ene glasset, ja..

ORIGINAL: lumina og Erik

Hvis man MÅ ha det ene glasset, ja..

ORIGINAL: CogJ

Ikke en alkoholiker men en alkohol-LIKER [8D]

men, ja, hvis man MÅ ha det glasset.. Klarer h*n seg 2-3 dager uten så er det ikke mye alkis..
enig[:)]

Har ingenting å si hvorfor du må ha det ene glasset. Alkholikere har fått en immuniserende effekt mot alkohol som gjør at de må drikke mer for å få noen effekt ergo må de drikke mer. En alkoholiker har ikke akkurat for vane å stoppe etter kun ett glass heller. Man får knapt noen effekt av å drikke ett eneste glass vin.

Mitt svar må bli at man er ikke alkoholiker hvis man drikker ett glass vin om dagen. Da er i så fall stort sett hele den voksne befolkningen i Spania og Italia alkoholikere.

Dersom man ikke klarer å la være å ta det vinglasset, er man alkoholiker...
Dersom det kun er for kos, men man fint kan la være, er man det ikke....
.... mener jeg.....

Hvis du MÅ ha det glasset så er du alkoholiker ja!

ORIGINAL: mammasinramp

ORIGINAL: Nullenusken

.... mener jeg.....

enig [;)]

Så hvis du ikke klarer å gå uten mat og drikke en hel dag, da er du bulimiker eller anorektiker?

Må man teste ut alt man kan klare seg uten i teorien hypotetisk for å stadig sjekke om man er misbruker? Tror du 99.99% av den voksne befolkningen i Spania og Italia tar seg noen dagers pause fra den daglige vinen sin for å bekrefte ovenfor seg selv i ny og ne: "Puh, da er jeg ikke alkoholiker.."?

ORIGINAL: thejohan

ORIGINAL: zarafina

Eg vil si at om du drikker alkohol hver dag er du alkoholiker

Så de som jobber som vinsmakere er alkoholikere? [8D]

De svelger faktisk ikke vinen.. [8|]

Pappaen min er pensjonist, og han koser seg med et glass rødvin til maten så og si hver dag.. ser ikke på han som alkoholiker av den grunn..

Som så mange andre sier.. Når man må ha det glasset, så blir det kanskje noe annet

Jeg har ikke lest igjennom tråden, men jeg mener bestemt at man IKKE er alkoholiker om man drikker ett glass vin hver dag. Om man er alkoholiker drikker man vel for å oppleve rus? Ett glass vin har i alle fall ikke den effekten på meg. Og ett glass pr dag er jo det som er anbefalt for helsegevinst. [;)] Man må da ikke bli hysteriske heller. Jeg mener det er verre hvis man MÅ på flatfylla hver helg.....

Ikke så lenge en klarer seg fint uten det glasset, men tar det for kosen sin del[:)]

Nei det vil jeg ikke påstå... hadde man drukket seg full hver dag så snakker vi alkis [8D]

Alkoholisme er en adferd blant mennesker der individet ikke kan kontrollere sitt inntak av rusmiddelet alkohol og etter hvert utvikler en avhengighet. (wiki)

jeg har tatt meg et glass vin hver kveld siden i sommer. mest fordi jeg bare røyker når jeg drikker og jeg begynner å bli avhengig av røyk. I can stop anytime I want [8D]

Kommer an på grunnen til at vedkommende drikker vinglasset.

ORIGINAL: Nullenusken

.... mener jeg.....

Som jeg skulle sagt det selv[;)]

Ikke alkoholiker, men syns det er litt på grensa om man har alkohol hver kveld[X(]

ORIGINAL: Tinha

kjenner ei som har vært på rehab med eisom tok et glass i uka. hver onsdag kl 8. da måtte alle gå å la henne være i fred å ta sitt ene glass med vin. uansett om det var julaften eller om det var vanlig hverdag! så hun var innlagt som alkoholiker! så om man MÅ ha det glasset ja!

Eh javel.... Hørtes litt vel rart ut i mine ører. Innlagt for et glass vin i uka???
Ha ha! Tror jeg ikke noe på!

Back
Topp