har en diskusjon med sambo.. :p

Ja, det er du... Samme er hvis du MÅ drikke hver helg, så er du periodealkoholiker.

ORIGINAL: zarafina

Eg vil si at om du drikker alkohol hver dag er du alkoholiker

enig!

Nei[:)]

ORIGINAL: Labambie

Ja, det er du... Samme er hvis du MÅ drikke hver helg, så er du periodealkoholiker.

hehe.. det samme jeg sier..
drikker man ett glass om dagen = alkoholiker, i det minste på god vei til å bli det..
MÅ drikke hver helg og ikke stopper før flaska er tom = alkoholiker.

Jeg ville ikke sagt at det er en alkoholiker, men om man må drikke seg dritings hver dag,så ja[:)]

ORIGINAL: Elisemoor

Pr. definisjon så er man faktisk det.. [;)]

ORIGINAL: thejohan

Så de som jobber som vinsmakere er alkoholikere? [8D]

spyttter ikke vinsmakere ut etter å ha "smakt" ? :p

ORIGINAL: Elisemoor

Pr. definisjon så er man faktisk det.. [;)]

Hadde min samboer tatt seg en øl hver kvell, så ville ikke jeg kalt han for en alkoholiker, for det hadde vært for kosens skyld. Men vi har ulike meninger alle mann[:D]

Et glass vin om dagen er visst bare sunt!![:)]  Men som noen andre her sier, om du MÅ ha det glasset og gjør veeeldig mye for å få det, så hadde du vært alkoholiker.. Samtidig ser jeg på alkoholikere som noen som prøver å skjule hvor mye de drikker, og som gjerne drikker seg full...

Da er jeg tørrlagt periodealkoholiker [:D]

ORIGINAL: Elimor

Jeg vet ikke om man kan kalle vedkommende alkoholiker - men om man MÅ ha det glasset hver dag så vil jeg vel kanskje tenke at personen er på god vei til å bli det.

ORIGINAL: shiby

Da er jeg tørrlagt periodealkoholiker [:D]

Grættis! [:D]

ORIGINAL: thejohan

Så de som jobber som vinsmakere er alkoholikere? [8D]

det er det sikkert mange av dem som er ja[8D]
Setter du en som pleier å drikke et glass vin om dagen på en uke uten alkohol, for den sikkert abstinenser!

Dæven, da er det mange alkoholikere i Frankrike f.eks. [8|]

Vil ikke si at om en må drikke alkohol hver helg så er en periodealkoholiker, mange ungdommer drikker hver eneste helg for det skjer så mye som de skal være med på, fester ol.
Jeg vil ikke kalle de for periodealkoholikere..
Tror ikke de drikker for de MÅ ha alkohol, men fordi de vil ikke gå glipp av fest og morro![;)]

nja... kan vel bli sett på som alkoholiker (svak) om man MÅ ha det ene vin glasset hver dag..
Men en "hardbarket" alkoholiker drikker MYE hver dag, behøver ikke å bli full, men er MYE inntak...

kjenner ei som har vært på rehab med eisom tok et glass i uka. hver onsdag kl 8. da måtte alle gå å la henne være i fred å ta sitt ene glass med vin. uansett om det var julaften eller om det var vanlig hverdag! så hun var innlagt som alkoholiker! så om man MÅ ha det glasset ja!

ORIGINAL: lumina og Erik

Hvis man ha det ene glasset, ja..

det som betegner en alkoholiker er vel at man ikke klarer å kontrollere alkoholinntaket.

Såå.. det er forskjell på å ha et alkoholproblem og det å være alkoholiker[:)]

Men hvis et glass om dagen bare er for kosens skyld, og ikke er noe man mååå ha så ser ikke jeg på det som et problem. Noen i min familie liker å ta seg et glass på kvelden. De gjør det ikke hveeeer kveld, men veldig ofte. De er ikke alkoholikere fordet liksom.

Back
Topp