har en diskusjon med sambo.. :p

Hvis man MÅ ha det ene glasset, ja..

Eg vil si at om du drikker alkohol hver dag er du alkoholiker

Jeg vet ikke om man kan kalle vedkommende alkoholiker - men om man MÅ ha det glasset hver dag så vil jeg vel kanskje tenke at personen er på god vei til å bli det.

Hvis man må ha det ene glasset, f.ex. for å finne roen, bli trett, etc., da kan man kalle seg alkoholiker.

Det spørs hvorfor du tar det glasset... Men hvis det er et glass til maten f.eks, så nei.
Men er det et glass for å f.eks roe ned rett etter jobb eller når ungene er i seng så mulig...

Må man ta glasset er man alkoholiker uansett hvor mye eller lite det er, men om ikke så vil jeg ikke si det, nei...

ORIGINAL: RosaMentos

om du MÅ ha det glasset hver dag, så ja!

Det tenker jeg også... men ikke hvis man bare tar et glass vin liksom for kosen sin skyld.. [:)] Til mat osv[:)]

I Spania og Italia er det jo vanlig å ta seg et glass til maten hver dag...

Det kommer jo, som de andre her sier, an på om personen MÅ ha det glasset.

ORIGINAL: Marinah

ORIGINAL: zarafina

Eg vil si at om du drikker alkohol hver dag er du alkoholiker

Enig.... :)

Jeg vil da tro at samboeren din ikke er enig?? hehe[8D]

ORIGINAL: GutteBabyMars09

Jeg tenker at hvis den personen MÅ ha det ene glasset hver dag så er det ikke langt ifra å bli alkoholiker...

[;)]

Er i grunnen enig med de over, men likevel ikke helt.. dersom man faktisk bare tar det ene glasset, og ikke mer, så vil jeg ikke akkurat si at personen er alkoholiker. Jeg forstår jo at det kan eskalere, men så lenge det er kun det ene glasset, så ser ikke jeg på det som noe alarmerende. Har en engelsk samboer, og han liker ofte å ta seg et glass vin/øl på kvelden, men så er det greit, trenger ikke noe mer.. ville aldri tenkt på det som tendenser til alkoholisme.

ORIGINAL: lumina og Erik

Hvis man MÅ ha det ene glasset, ja..

Nei. Det er faktisk anbefalt å gjøre det. Rødvin er godt for kroppen [;)]

1 glass? Nei ville jeg sagt [:-]

Kommer an på grunnen til at man drikker det ene glasset med vin da...
Men hvis det er slik at man ikke finner ro uten å drikke det så kaller jeg det alkoholisme ja...

ja

Back
Topp