Har eg gjort ein feil??

CherryCherry

Blir kjent med forumet
29.Aug kom det enda ei prinsesse til verden <3 Å fra å med då så var både eg og barnefar uenige om navn.
Forslagene våres var:

Sophie
Olivia
Laynie

Men det einaste barnefaren ville ha var Laynie. Eg har siden rynka på naso, MEN valgte å gå for det allikevel, trudde eg skulle bli vandt til det og begynne å like det etter kvert..
01.01.14 kom dåpsdagen å Prinsessa vår blei døpt Laynie.

I dei siste ukene så har eg tenkt litt høgt, "har eg gjort ein feil? Burde eg bytte navn? Ka vil alle andre tru/synst om meg eller det nye navnet?" Spørsmålene berre rulle inn..
Så det eg lure på ka synst dåke om å bytte navn, etter nesten 6 mnd, etter dåpen, etter at alle har fått med seg at navnet er Laynie?

Siden ho har fått navnet Laynie så har eg lyst til å beholde første bokstaven, L <3 Falt pladask for navnet Olivia før ho blei født, så har tenkt lenge på Livia.

Ka ville dåke ha gjort i min situasjon?

Hilsen ein frustrert 3 barnsmor :)

Det virker noe rart, men jeg har hørt om noen som har gjort det før. De ble bare ikke fortrolige med navnet. Men dere må jo være to om avgjørelsen. Selv om noen vil synes det er rart så bør dere gjøre det som er rett for dere.

Det virker noe rart, men jeg har hørt om noen som har gjort det før. De ble bare ikke fortrolige med navnet. Men dere må jo være to om avgjørelsen. Selv om noen vil synes det er rart så bør dere gjøre det som er rett for dere.

Så sant, så sant.
Ja vi to må jo bli enige...
synst det er rart sjøl..

Er du i tvil, snakk med mannen din om det. Dere har like mye dere skulle ha sagt!

Hvis dere ikke føler at det er riktig navn hadde jeg byttet, hun er bare 6 mnd og folk klarer å lære et nytt navn fort :)

Er du i tvil, snakk med mannen din om det. Dere har like mye dere skulle ha sagt!

Har snakka med han, han tok det opp plutselig sist, så eg har siden då snakt høgy om det, å lure meir og meir på om vi har gjort ein feil, men som sagt så er eg så redd for at andre skal dømme oss!

Takk for svar :)

Har snakka med han, han tok det opp plutselig sist, så eg har siden då snakt høgy om det, å lure meir og meir på om vi har gjort ein feil, men som sagt så er eg så redd for at andre skal dømme oss!

Dere må gjøre det som føles rett for dere, ikke tenke på hva andre synes.
Lykke til :)

De kan dømme alt de vil, men dere trenger ikke å ta dere nær av det. Dere velger selv om dere vil legge vekt på andres meninger eller ikke. Dette handler ikke om liv og død, og hun blir sikkert fort vant til nytt navn. Det vil ikke skade henne på noen måte. Ta valget basert på hva dere vil, og ikke la dere stoppe av hva andre kanskje vil kunne mene. Det betyr ingenting :)

De kan dømme alt de vil, men dere trenger ikke å ta dere nær av det. Dere velger selv om dere vil legge vekt på andres meninger eller ikke. Dette handler ikke om liv og død, og hun blir sikkert fort vant til nytt navn. Det vil ikke skade henne på noen måte. Ta valget basert på hva dere vil, og ikke la dere stoppe av hva andre kanskje vil kunne mene. Det betyr ingenting :)

Er så redd for å bli dømt eg, tenke alt for masse på ka folk tenke og synst.
Men tusen takk for svar :) Det varmer! Vi får sette oss ned ein dag å ta ein skikkelig avgjørelse :)

Er så redd for å bli dømt eg, tenke alt for masse på ka folk tenke og synst.
Men tusen takk for svar :) Det varmer! Vi får sette oss ned ein dag å ta ein skikkelig avgjørelse :)

Ja jeg kjenner dessverre alt for godt til det :( Men, jeg tror vi har godt av å gi blanke F av og til :D

Hva andre sier om det betyr ikke noe ;) Kanskje noen blir forundret, men det jeg tviler på at noen kommer til å se ned på deg for noe sånt uansett :) MEN, ikke bry deg i så fall ;) Det er du, pappaen og jentungen som skal leve med dette navnet, og siden det er for tidlig å få hennes mening er det kun din og pappaen sin som betyr noe :)

Hva andre sier om det betyr ikke noe ;) Kanskje noen blir forundret, men det jeg tviler på at noen kommer til å se ned på deg for noe sånt uansett :) MEN, ikke bry deg i så fall ;) Det er du, pappaen og jentungen som skal leve med dette navnet, og siden det er for tidlig å få hennes mening er det kun din og pappaen sin som betyr noe :)

Takk skal du ha :) Håper vi kan bli einge eg og han :)

Jeg vurderte det faktisk selv, men gjorde det ikke og nå er jeg veldig glad i navnet. Hva med å legge til et navn som dere kan bruke i stedet? Så slipper hun å bli sur hvis hun får greie på at hun egentlig het Laynie og synes det var mye finere ;) leste om det samme en gang og da ville jenta bli kalt det opprinnelig navnet sitt :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Hadde ikke byttet nå.

Jeg kjenner noen som døpte barnet sitt Julie. Men så var hun så lite "Julie" syns de, hun hadde masse temperament og energi, så de syns hun var mer "Marte". Derfor føyde de til et navn etter ca 6 mnd: Marte Julie :-)

Er det en mulighet med Laynie Olivia da? Eller Livia Laynie?

Syntes jeg ikke er rart og jeg ville skjønt det hvis noen jeg kjenner hadde gjort det. Man kan ikke alltid forutse slike ting! Livia var forresten utrolig fint♡

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Syns dere skal snakke om det sammen og bli helt enige dere i mellom. Alle andre rundt dere skal dere ikke tenke på / bekymre dere for. Det er deres barn, og det er menneskelig å gjøre feil. Tenker det er bedre å bytte navn nå enn om noen år, for da virker det bare rart... Man har det på en måte litt "travelt" med å velge navn når de er små, det kjente vi også på!

Back
Topp