Har du vurdert 2 eller 3 barn?

Sambo har en gutt fra før som ble 18 i januar. Vi tenker enten 2 eller 3 sammen. Vi har en gutt. Er vi heldige og får et barn til så blir vi kjempeglade. Kanskje føler vi oss ferdige da. Kanskje ikke. Men skal det bli 3 må ting skje fort for tida løper fra oss. Brukte lang tid på nr 1. Og vi begynner å "trekke på åra" hehehe... 

Før jeg fikk barn ville jeg ha tre

Så fikk jeg førstemann og jeg ville ha en til

Nå vil jeg definitivt IKKE ha nummer tre- rister ikke i eggstokkene om jeg ser eller koser nyfødt engang. Det er en deilig følelse!!

Først ville ikkje mannen ha barn, så fekk vi vesla og han var overlykkelig, men syntest det var nok med en. Men no etter 5 år er han endelig klar for nestemann.
Eg trudde eg skulle vere fornøgd med en, men kjenner no at det å vere mamma er så fantastisk at eg vertfal vil ha ein til. Trur faktisk eg kunne tenke meg tre også, men det spørs om mannen er med på det.

Nett no prøvar vi på nr 2 som tar sin tid. Men ser at det har vore lurt å vente med tanke på hus, økonomi, utdanning og jobb :)

Live2Learn skrev:
Han ville ha 2, jeg ville ha 3..

Etter vi fikk nr 2 gikk han med på nr 3, så jeg er gravid med nr 3 nå! :) 

Kult! Håper det samme skjer her, jeg er gira på tre barn, mens typen synes det er nok med to... 
Foreløpig har vi bare en da, så det blir iallefall en til. 

Jeg ville i utgangpunktet ha 3, men etter første fødsel så tenkte jeg at det holdt!
Mannen har prøvd å overtale meg hele tiden om i alle fall en til og plutselig så var det et faktum (selv om at jeg gruer meg som fy til fødselen). Men da tenker jeg også at det er stopp!

Vi skulle i utgangspunktet ha 2, og evt. vurdere nr. 3 når den tid kom. Nå lurte nr. 3 seg med sammen med nr. 2, så da blir det 3 ...

Jeg er enebarn... bare det var vel nok til å vite at jeg skulle a minst to, men max tre barn.
Det er gørr kjedelig å reise på ferie med bare mamma og pappa, spesielt til fornøyelsesparker. Og da jeg mistet min far til kreften og min mor forsvant inn i psykosen og alkoholproblemer, ja da ønsket jeg virkelig at jeg ikke var 23 år, mor for min egen mor og ellers temmelig alene i verden. Så ja til søsken!

Vi er enige om at 2 er passe for oss :)

Dollface skrev:
jeg ville ha 3, gubben 2..
nå er vi enige om 2.. har hatt et slitsomt svangerskap så langt, kroppen er ikke med og jeg er i dårlig form, så jeg slår meg til ro med 2 og at dette er siste :)

Akkurat sånn var det her også og det gjelder fotsatt etter at minste er født ;)

Jeg ønsker 4 barn. Men min kjære sier 2, kanskje 3! Nå har vi kun lillegutt på straks 6mndr og jeg er allerede babysjuk, igjen....
Han vokser jo så fort!!!!! Hvor blir tiden av?! :P

Jeg er vant til å ha 3 søsken rundt meg, og vi har hatt det veldig greit opp igjennom årene, så tror nok det er derfor jeg ønsker en stor familie! Min kjære har 2 søsken!

jeg har bestandig ønsket meg 4 barn. etter nr 3 så ble vi egentlig enig om at vi da var ferdig. så etter 3 år så kom symptomene igjen på at jeg var gravid, tok en test og den bekreftet mine mistanker.

så nå har vi 4 herlige barn! <3

Vi har bare 1. Jeg ønsker meg en til, mens mannen ikke er helt med på den enda. Har lyst på en til, for gutten vår sin skyld. Han ville hatt mye mer glede av å ha en bror eller søster, enn bare mamman og pappan sin. Tenk om noe skjer og han blir alene i verden? :-/

Har luftet mine tanker for mannen, og håper han får lyst på en til også etter hvert. Helst ikke om så alt for lenge, for jeg ønsker ikke å ha så veldig stor aldersforskjell mellom barna. Samtidig har jeg en bukplastikk som skal gjennomføres så raskt som mulig. Men da skal jeg være ferdig med barn først. 

Har såå lyst på en til. Men ønsker meg ikke 3 stk. 2 er perfekt for meg :)

Jeg ville alltid ha mange barn. Men jeg fikk 3 så kjapt, at jeg føler det holder.
Skulle det være aktuelt med fler, så måtte vi vente til de andre var i skolealder, og da tror jeg ikke at jeg orker å starte ny runde gitt. :P

Lizz83 skrev:
Jeg ville i utgangpunktet ha 3, men etter første fødsel så tenkte jeg at det holdt!
Mannen har prøvd å overtale meg hele tiden om i alle fall en til og plutselig så var det et faktum (selv om at jeg gruer meg som fy til fødselen). Men da tenker jeg også at det er stopp!

Hjelper deg sikkert lite, min min neste fødsel - etter helvetesfødsel - gikk helt fint! :)
Selv om jeg gråt meg i søvn i 9mnd, og helt inn på føden.

Vi var enige om 2 tette og fikk heldigvis det. Vi ønsker oss 4 barn, men spørs jo om kroppen er med på akkurat det....synes ikke overgangen fra 1 til 2 var stor, så tror at eventuelle fremtidige barn skulle gått fint. Vi har jo alt av klær og utstyr så skulle ikke stå på det, er jo nesten bare strømpebukser og sko som trengs ;) eneste som skulle vært gjort er at drømmehuset skulle stått ferdig bygd i går :)

Vi er enig om 3 men har snakket om 4 også. Får se hvordan ting er når vi har fått 3 om vi bestemmer oss for en til. Vi har bare en så langt så er vel kanskje derfor vi er så bestemt på mange:P Mulig vi ikke er like ivrig på 4 når vi allerede har 3 og alt går i 100:P Jeg er jo bare 23 så sann sett har vi god tid:P Men gubben er 32 så vi vil jo gjerne sette i gang så vi er ferdig før han blir "gammel":P

Her blir det tre. Han vil ha to, men jeg har sagt enten en eller tre og hvis han steiler blir den siste med postmannen ;)

Alltid ønska meg 3 barn, og ventar no nr 3. 
Men etter dette sv.skapet er fullført så blir det garantert stopp.
3 sv.skap sette sine spor + at det berre blir tyngre og tyngre for kvar gang.

Back
Topp