Har du vurdert 2 eller 3 barn?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Har du/dere vurdert om dere skal ha 2 eller 3 barn?
Hva gjorde at dere bestemte dere for det ene eller det andre?

Jeg har villet ha 3-4barn, men nå som jeg er gravid med nummer 2 i magen kjenner jeg at det er akkurat passe for oss :) Det er vel mye det at man skal ha råd til det i tillegg til at man skal ha overskudd. Nå har mannen en datter fra før av, så dette blir nummer 3 for han, og det er visst mer enn nok sier han :p

jeg ville ha 3, gubben 2..
nå er vi enige om 2.. har hatt et slitsomt svangerskap så langt, kroppen er ikke med og jeg er i dårlig form, så jeg slår meg til ro med 2 og at dette er siste :)

Jeg kunne godt tenkt meg tre. Elsket å gå gravid, spenningen rundt fødselen og alt annet som har med babyer å gjøre. Er trist å tenke på at jeg ikke skal oppleve det igjen. Men mannen sier han ikke orker flere graviditeter ;) Og at to barn er mer enn nok. De skal opp og frem her i verden også. Og egentlig er jeg jo enig med han også...

Jeg vil ha 3, han vil ha 2-3 :p er gravid med nr. 2 nå. blir noen år til nestemann iallefall, men regner sterkt med at det blir en nestemann :)

Sambo vil ha mange, jeg vil ha max 2-3. Det kommer an på helse og økonomi. Vi får få nr. 1 først, så se etterhvert. 

Jeg og mannen har 2 sammen, han hadde 2 fra før! Men vi holder på å bestemme oss for om vi skal ha en til eller om det er nok med de 2 vi har her fast, og at vi er 6 annenhver helg!
Jeg vingler litt da, noen dager når begge to trasser er jeg helt ferdig mens andre dager kjenner jeg på savnet etter en til. Har nok endel med at de kom så tett at jeg føler babytiden med minsta gikk så fort at jeg gikk litt glipp av den.
kunne godt tenkt meg en liten en om et par år, så minsta er så stor hun klarer litt selv. Ikke lett å bestemme seg...

jeg vil ha 3, han vil ha 2. vi får se. hvis vi får jente neste gang så slår jeg meg til ro. hvis ikke prøver jeg nok å mase litt :P

Han ville ha 2, jeg ville ha 3..

Etter vi fikk nr 2 gikk han med på nr 3, så jeg er gravid med nr 3 nå! :) 

Jeg har en, kunne tenkt meg en til men når og om jeg finner meg en mann kan det jo hende han har barn fra før eller evt ønsker seg flere barn så ikke godt å si hvor mange det blir hehe

Begge 2 har lyst på 3 barn, vi har 1 nå men så venter vi litt før vi skal tenke på nr 2 må ha orden i økonomi først

Mannen vil ha to, jeg kunne egentlig tenkt meg en 3.mann om noen år. Men nummer to har ikke kommet enda, så det kan jo selvfølgelig hende jeg også er fornøyd med to :)

Har 2.

Har hatt to svangerskap som har virkelig vært fra helvete.. Jeg verken vil eller orker å gå gjennom mer svangerskap. Veldig fornøyd med de to vi har da :)

Vi har bare ett barn nå da, men har foreløpig bestemt oss for at vi stopper med to (vil begynne å prøve på andremann om et par år). Er absolutt åpen for at det kan forandre seg om en good del år, jeg er bare 23, men sånn vi tenker nå er at to måtte vært perfekt:)
Man skal ha både økonomi, tid og overskudd til å følge opp, og det føler vi vi best kan med to barn:)
Da jeg var gravid tenkte jeg at det var det mest fantastiske og at dette ville jeg gjøre maange ganger. Men har jo sett nå at det er etterpå jobben begynner;)

Skulle ha en, nå ventes nummer to. Så da er det stopp. 

Jeg vil ha 3, mannen 2. Så vi får se. Vi har to nå, på snart 1 og snart 3 år. :) Veldig fornøyd med dem også, men håper håper mannen vil ha en nr 3 etterhvert :)

Jeg har utrolig lyst på begge kjønn så siden vi fikk jente nå har jeg veldig lyst på en gutt neste gang :) men det blir ikke fler enn 3 barn så om det ikke har blitt en gutt til da så får vi 3 nydelige jenter i stede :) Ikke verst det heller :) 

Sånn egentlig ønsker jeg meg tre-fire barn, venter nr to nå. Tror det blir med de to, mest pga økonomi og bosituasjon. Jeg ønsker ikke mer enn to barn utan å ha god råd, stort hus og stor bil. Og gjerne penger til ferier o.l. Alt blir mye dyrere og ekstra vanskelig når man er fler enn fire i familien..  Så her er vi "enige" om at to barn er topp, og så håper jeg på en attpåklatt om noen år hvis økonomien er god nok.

Back
Topp