Har du valgt et trendnavn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Noen navn er på vei opp i popularitet, mens andre er på vei ned. Sjekk om du har valgt et gutte - eller jentenavn som kan trone navnetopplistene neste år.

Les om trendnavnene her

Velger/valgte du ett trendnavn?

Nei absolutt ikke. Et veldig sjeldent navn og det var det jeg ville ha:)

Nei, jeg har ikke valgt trendnavn. Ser dog at siden 2010 så har folk fått øya mer opp for navnet trur jeg.
Navnet til lillesøster har jeg ikke møtt noen som heter, og d høres egentlig ut som ett veldig vanlig navn.

Nei. Det kunne vi aldri gjort.
Jeg sjekker bestandig ståa på navnet, hvor mange som heter det osv. Vil ikke ha navn som alle andre har på ungene sine :)

Nei, vi har ikke det på gutten vår og skal heller ikke velge det til jenta i magen :) Syns navnet fort blir litt oppbrukt når "alle" andre heter det samme :P

Er nok ikke veldig uvanlige navn, men ikke no topp 10 navn hvertfall på noen av dem :-)

Navnet kommer relativt høyt opp på listen vil jeg tro ja, men vi har ikke valgt det av de grunnene. Han er nemlig oppkalt.
Oliver James<3

Ja det har vi uten å vite det. Om det er jente denne gangen å blir det ikke trendnavn. Kun 33 som heter det til bare fornavn i hele Norge . Ånei, jeg røper det ikke

Nei, absolutt ikke. Sønnen min bærer et navn som kun 22stk i Norge bærer (etter siste oppdatering på ssb.no), og lillebror skal også få et sjeldent navn - er bare ikke helt bestemt enda. Vi er kjempefornøyde med å ha det slik, og det er ikke noen mobbe-navn likevel :)

Nei, ingen av de har navn som er på listen over de som øker i popularitet. Minsten sitt navn var på listen over de som går nedover.

Nei, det har vi ikke! Bare 12 i Norge som har det som eneste fornavn :)

Hadde ikke hørt om noen som het det her i Norge da vi valgte det i 2010. Men nå er det mange.. På nr 2 valgte vi et gammelt navn, og det er det også flere som heter :)

Nei, det har vi ikke gjort. Både navnet til storesøster og navnet til lillebror er ganske sjeldent. Navnet til storesøster er det bare 4(inkludert henne) som heter. :)

Hadde jeg fått bestemme hadde det blitt et trendnavn, et navn jeg elsker! Men mannebeinet er ikke helt enig, så nå blir det et litt mer unikt navn som ikke finnes på trendlista.. :)

Navnet til min gutt var på topp 20 listen det året han ble født, men det er ikke vanlig å hete det her vi bor. På Vetlandet derimot er det mange som heter det.

Navnet vi har valgt er ikke uvanlig, men ikke et trendnavn heller :)

Nei, eller begge har 1 navn som har vært populære i sin tid, og begge har navn som er oppkalling, storebror har samme fornavn som pappaen og farfaren, og mellomnavn som 7 andre heter, lillemor er oppkalt etter min oldemor og mormor, fått ett navn etter oldemor og ett etter mormor.

Nei. Det kunne vi aldri gjort.
Jeg sjekker bestandig ståa på navnet, hvor mange som heter det osv. Vil ikke ha navn som alle andre har på ungene sine :)

Signerer denne. Om jeg hører noen med samme navn nå så blir jeg faktisk litt irritert, hehe. :p

Nope!
Vi gikk bevisst inn for navn som ikke var på Topp 10 og helst ikke på Topp 40-lista, og det fant vi.
215. plass på navnestatistikken kan vi leve med. ;)

Back
Topp