Har du vært i narkose?

Har vært under narkose mange mange mange ganger. Fjerna galleblæra om torsdagen, var så sikker på at jeg kom til å dø. Var rimelig euforisk når jeg våkna opp, helt i hundre over at jeg levde [8D] Spratt opp av senga veldig kjapt [:D]

Grua meg som bare pokker, var så redd for å dø og ikke få se sønnen min igjen. Det er så utrolig tullete. Du kan be om å få happy piller før narkosen. Det gjorde susen her iallefall [:)]

Jeg gruer meg også til narkosen. Redd for å ikke våkne opp igjen, eller å våkne opp for tidlig...[&o] Mora mi har våknet 2 ganger, og de fan ut hun tåler mer nrkose enn de fleste..
Håper jeg ikke har arva den..

ORIGINAL: AnaBanana

Har vært under narkose mange mange mange ganger. Fjerna galleblæra om torsdagen, var så sikker på at jeg kom til å dø. Var rimelig euforisk når jeg våkna opp, helt i hundre over at jeg levde [8D] Spratt opp av senga veldig kjapt [:D]

Grua meg som bare pokker, var så redd for å dø og ikke få se sønnen min igjen. Det er så utrolig tullete. Du kan be om å få happy piller før narkosen. Det gjorde susen her iallefall [:)]

Ja, kanskje det kan være noe..

Vet ikke helt hvor mange ganger det har blitt...

Har operert noen ganger. Jeg tenker alltid at jeg må prøve å huske hvor langt jeg kommer i tellingen til når jeg våkner igjen.
Husker det aldri [8D]

Sist gang var ved keisersnittet. Da jeg så anestilegen, så kjente jeg han igjen. Han satt epiduralen på meg. Så jeg spurte omd et var han. Ja sa han og smilte. Det er det siste jeg husker.

Da jeg tok mandlene var jeg litt mer nærvøs, følte meg helt alene og var redd. Fikk narkosen mens jeg lå på ett smalt og kaldt brett. Det var ingen kjekk opplevelse.

Men alt i alt så er narkose egentlig litt befriende. Ingen drømmer eller noe. Bare ren søvn [:D]

ORIGINAL: smash

Ja, flere ganger. Ingenting å grue seg for. Du blir bare trøtt, og innen noen få sekunder så sover du.
Og når du våkner er du kjempetrøtt og vil sove mer[:D]

ORIGINAL: dikkedikk

Jeg gruer meg også til narkosen. Redd for å ikke våkne opp igjen, eller å våkne opp for tidlig...[&o] Mora mi har våknet 2 ganger, og de fan ut hun tåler mer nrkose enn de fleste..
Håper jeg ikke har arva den..

Åååå.. så forferdelig! En av mine største skrekk!

men han legen forsikret meg at de har instrumenter koblet til hjernen.. som fortalt de om jeg sov eller ikke..

Krysser fingrene for at dette er bare noe moren din har opplevd! Bare 1 gang.. og aldri igjen

ORIGINAL: Siljenta

Har operert noen ganger. Jeg tenker alltid at jeg må prøve å huske hvor langt jeg kommer i tellingen til når jeg våkner igjen.
Husker det aldri [8D]

Sist gang var ved keisersnittet. Da jeg så anestilegen, så kjente jeg han igjen. Han satt epiduralen på meg. Så jeg spurte omd et var han. Ja sa han og smilte. Det er det siste jeg husker.

Da jeg tok mandlene var jeg litt mer nærvøs, følte meg helt alene og var redd. Fikk narkosen mens jeg lå på ett smalt og kaldt brett. Det var ingen kjekk opplevelse.

Men alt i alt så er narkose egentlig litt befriende. Ingen drømmer eller noe. Bare ren søvn [:D]

Får man narkose ved ks? Trodde man bare fikk epidural jeg? eller noe som lammet fra livet og ned..

ORIGINAL: Furteguri og sønn

ORIGINAL: theolin

Ja, beste søvnen jeg har hatt! [:D]

Enig[:)]

hahaha enig!

var skikkelig redd den siste gangen pga at det ble hastesak da jeg fødte, men det er ikke no ekkelt egentlig. du får på maske som du skal puste i å plutselig våkner du å skjønner ingenting fordi du er ferdig[8D]

For meg har det vært jævlig hver eneste gang. Jeg er allergisk mot narkosen og kaster opp i et døgn etterpå, så jeg unngår det om jeg kan. Men de to siste gangene har vært pga blindtarm betennelse og skruer inn i håndleddet.. Var dog aldri redd for å dø da.

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Siljenta

Husker det aldri [8D]

Får man narkose ved ks? Trodde man bare fikk epidural jeg? eller noe som lammet fra livet og ned..

Det ble narkose siden det var hastekeisertsnitt. Det hadde tatt for lang tid med kun lokalbedøvelse, opptil 15 min. De måtte få snuppa ut med en gang og da var narkose eneste måten.

Jeg har vært 7-8 ganger i narkose... sist var for 9 år siden da jeg tok mandlene...
husker da jeg var mindre så var jeg alltid dårlig etter jeg våknet, men sist var jeg helt pigg da jeg våknet... det som er mest sært er følelsen av at verden har vært på pause - ikke slik som å sove for da har man følelsen av at tiden har gått, men med narkose så føles det ikke som om noen tid har gått fra man sovnet til man våkner... [:)]

det er ikke uvanlig å grue seg til narkose, men husk bare at de fleste historier man hører er de som ikke er koselige, og før var medikamentene slik at de fleste ble uvel og dårlig etter narkosen, men dette gjelder i stor grad ikke nå lengre...

Ja, for senest 3 uker siden .. Jeg var ''full'' når jeg ble vekket opp.. Spurte om litt rare ting ja :-P

ja 1 gang for operasjon og 2 ganger hos tannlege.
helt greit egentlig, sovner bare fort og er omtåket når man våkner, skal man opp å bevege seg rett etter man våkner er man ganske "drita"

Ja., én gang.
Jeg ble lagt i narkose i hui og hast da de under fødselen måtte ta avgjørelsen om hastekeisersnitt.

Husker bare at de la maska over ansiktet og sa det ville smake litt løk.
Så stilte de meg to spørsmål og etter det er det beksvart.

Våknet tre timer senere og var så trøtt at øynene ikke greide å åpne seg, og litt lenger utpå kvelden begynte jeg å kaste opp som følger av narkosen. Fikk da kvalmestillende intravenøst - etter det merket jeg ikke mer til det. [:)]

ORIGINAL: slumrende ullteppe

Jeg har vært 7-8 ganger i narkose... sist var for 9 år siden da jeg tok mandlene...
husker da jeg var mindre så var jeg alltid dårlig etter jeg våknet, men sist var jeg helt pigg da jeg våknet... det som er mest sært er følelsen av at verden har vært på pause - ikke slik som å sove for da har man følelsen av at tiden har gått, men med narkose så føles det ikke som om noen tid har gått fra man sovnet til man våkner... [:)]

det er ikke uvanlig å grue seg til narkose, men husk bare at de fleste historier man hører er de som ikke er koselige, og før var medikamentene slik at de fleste ble uvel og dårlig etter narkosen, men dette gjelder i stor grad ikke nå lengre...

Ble advart om at jeg kunne bli litt kvalm når jeg våknet opp.. for kan ha svelget endel blod

Gruer meg til oppvåkning også.. smertemessig.. men mest redd for selve narkosen i første omgang..

Men godt å lese om deres erfaringer[:)] Og at de er gode.

ORIGINAL: Imogene

Ja., én gang.
Jeg ble lagt i narkose i hui og hast da de under fødselen måtte ta avgjørelsen om hastekeisersnitt.

Husker bare at de la maska over ansiktet og sa det ville smake litt løk.
Så stilte de meg to spørsmål og etter det er det beksvart.

Våknet tre timer senere og var så trøtt at øynene ikke greide å åpne seg, og litt lenger utpå kvelden begynte jeg å kaste opp som følger av narkosen. Fikk da kvalmestillende intravenøst - etter det merket jeg ikke mer til det. [:)]

Godt man har så mye hjelpemiddler[:D]

Aldri sovet bedre, hehehe [;)]

jeg husker at han sa at han skulle telle ned, og borte var jeg. våkna og følte meg helt groggy. tokk meg 5 min ca før jeg skjønte hvor jeg var. har vært i narkose 2 ganger, og ingen negativt å si om det.

Ja, har vært i narkose to ganger. Gikk helt fint![:)]

Var litt kvalm og groggy når jeg våkna, men det gikk fort over.

Back
Topp