Har du vært i narkose?

ja.. flere ganger.. første gang før jeg var 1 år.. sist da jeg var 22.. har aldri vært redd for å ikke våkne..

Nei.

ORIGINAL: theolin

Ja, beste søvnen jeg har hatt! [:D]
ble sur da de vekte meg[:D]

ja, deilig var det[:)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Sicily

Jeg syntes det var dritskummelt. Jeg gråt mens de trillet meg inn på operasjonssalen fordi jeg var redd. Jeg vet ikke helt hva jeg var redd for, men man har jo en tendens til å være engstelig for ting man ikke har opplevd før. Har aldri hatt dødsangst. Det gikk helt fint. Frøs en del da jeg våknet og det var vanskelig for meg å våkne husker jeg. 

Vanskelig å våkne?¨Åssen da?

Jeg ser også for meg at jeg kommer til å felle en tåre eller to på vei til operasjonssalen..

Skjønner hva sicily mener tror jeg.. men for meg var det vanskelig fordi jeg var fortsatt trøtt. Husker jeg bevegde armen og så var jeg borte igjen.. Så det tok kanskje litt tid før narkosen forsvant? Men husker jeg ville våkne, men vær gang jeg bevegde meg så sovna jeg igjen.. hehe.. men var sykt deilig å være så trøtt.. jeg tok blindtarmen så fikk jo noe smertestillende som gjorde at jeg hadde det veldig bra.. [;)][;)]

Ja, regner med at jeg får endel smertestillende.. får i alle fall håpe det!

ORIGINAL: NogM

Ja, det har jeg, men jeg hadde en nokså traumatisk opplevelse at jeg tror ikke jeg skal utbrodere den her[&o]

Nei, helst ikke det er du snill.. hehe

Har vært i narkose 2 ganger, da jeg fjernet mandlene for 3 år siden, og da jeg fjernet galleblæren for halvannet år siden.

Har ikke vært redd sånn i utgangspunktet da, så det gjør kanskje noe med opplevelsen. Det er litt sånn ut-av-deg-sjæl-greie når du våkner igjen. Men det har ikke vært noe ubehagelig - føles bare som om du er veeeeldig trøtt og har blitt vekket veeeeeldig tidlig, og så drakk du tilfeldigvis en flaske vin kvelden i forveien [8D][:D]

Tok bukplastikk i juli-09 og måtte reoperers pga infeksjon ca 14 dager etter.
Begge ganger i narkose og det er jo bare å legge seg ned, få litt i armen og litt i masken, så husker du ikke mer.

ORIGINAL: Lolodi

To ganger. Tenkte ikke noe over det egenltlig. Jeg sov og våkna igjen. Ferdig med det [:)]

Ja [&:]

Min opplevelse av selve narkosen var.......Alt gjikk veldig fort så jeg rakk ikke tenke så veldig mye på det. Men før jeg våkkna husker jeg en sang av Maria Mena å så våkkna jeg [:)] (vet ikke om de hørte på sangen i opperasjonstua eller om det bare var en slags drøm). Etter narkosen hadde jeg mye smerter / såre muskler (de låser musklene når du får narkose). Det stakk i brystet og det føltes som om jeg fikk pustestopp [:(][8|]........

Ikke for å skremme deg men det er slik min opplevelse var [;)]

så lenge narkosen funka var det bra, men våkna midt i opperasjonen å det var ikke mye kult[&:]

8 ganger tror jeg!

2 siste gangene var etter fødsel[:@] Var ikke nakrosen i seg selv sin skyld at de slet med å vekke meg, men det at jeg mistet så mye blod samtidig som de måtte ha meg i narkose lenger og derfor ga meg mer nakose!

Selve narkosegreia er bare herlig! 3-2-1....zzzzzzzzzzzzzzzzz[:D]

fikk en sprøte i hånda, fikk løksmak i munn... det er det eneste jeg husker[:-][:D]

Ja, har vært i narkose for jeg hadde satt fast kyllingbein i halsen, og det måtte tas ut.
Det gikk veldig fint, og var ikke noe skummelt. Det som var dumt var at jeg ikke klarte å være våken i mer enn et par timer i strekk i over en uke etterpå. Ganske upraktisk kan man si! Vet ikke om den narkosen var spesiell i forhold til at halsen måtte være helt åpen.

Har hatt det 3 ganger, husker alt som skjedde fram til eg sovnet. Og eg sa så søtt god natt til dem kvar gang, husket igjen dei som var der osv. Dem kvakk litt når eg fekk igjen teamet eg hadde første gangen, den 3 gangen og eg sa at dere var med her sist.

Det gjekk så fint, plutselig er man ferdig [:)]

ja flere ganger.har ikke hatt noe prob.med det.sovner lett og våkner lett og "uthvilt"[:D]

Back
Topp