Har du vært fristet til å nyte alkohol i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
Nei! Ikke i det hele tatt. I mine forrige svangerskap hadde jeg cravings på vin og muggost og spekemat, dvs alt som var ulovlig, men det kunne likevel aldri falt meg inn å faktisk drikke alkohol under graviditet.

Nei. Sluttet også i god tid før positiv test :)

Glad i både rødvin og øl, men har absolutt ingen problemer å holde meg borte fra det nå. Kaffe derimot, det er hardt å holde det til maks 2 kopper [emoji17]

Ikke etter positiv test, men drakk litt et par helger før jeg visste at jeg var gravid. Men ikke mye, da jeg har begrenset det veldig etter at vi begynte å prøve.

Jeg sluttet å drikke da vi ble prøvere (vet at det ikke er nødvendig, men jeg drikker lite til vanlig). Og jeg ble gravid (når jeg regner tilbake) den dagen vi dro på en to ukers ferietur, som er da jeg drikker mest. Glad jeg holdt meg unna alkohol, siden det viste seg at jeg var gravid.

Jeg har ikke vært fristet til å drikke alkohol, men jeg har hatt et forklaringsproblem. Litt uvanlig at jeg takket nei til et glass rødvin en fredagskveld hos naboene. Kan ikke akkurat skylde på å være sjåfør når vi bor 30m unna [emoji23]

Nei. Jeg er veldig glad i både øl og vin, men synes ikke det er noe problem å holde meg unna, og ikke savner jeg det spesielt heller. Har funnet såpass mange gode alkoholfrie øl nå at jeg klarer meg finfint. Savner rødvin en gang i blant, men det er sjelden.
Virkelig? Hvilke alkoholfrie? Synes alle smaker fysj!

Virkelig? Hvilke alkoholfrie? Synes alle smaker fysj!
Sagene sin Kjørepils og Nanny State fra Brew Dog liker jeg godt. Både Paulaner og Erdinger har brukbar weissbier. Nøgne Ø sin Inferial stout. [emoji4] Ellers er det jo flere gode alkoholfrie ingefærøl, der er det ikke like stor forskjell på med og uten, synes jeg. Hvis du liker cider har polet en dødsgod en som heter Himmelstund. Den får jeg faktisk ikke ha i fred for gubben. [emoji28]
Edit: Også Easy Rider fra Gotland! (IPA)

Sagene sin Kjørepils og Nanny State fra Brew Dog liker jeg godt. Både Paulaner og Erdinger har brukbar weissbier. Nøgne Ø sin Inferial stout. [emoji4] Ellers er det jo flere gode alkoholfrie ingefærøl, der er det ikke like stor forskjell på med og uten, synes jeg. Hvis du liker cider har polet en dødsgod en som heter Himmelstund. Den får jeg faktisk ikke ha i fred for gubben. [emoji28]
Edit: Også Easy Rider fra Gotland! (IPA)
Kult, takk for tips [emoji2][emoji2] Skal prøves!

Drikker ikke så ofte uansett, så ingen problem å holde seg unna nå heller

Nei, det har ikke vært noe problem. Syns det er godt å slippe spørsmålene "bli med å drikk i helga a?" [emoji38]

Back
Topp