Har du vært fristet til å nyte alkohol i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
Nei ikke fristet i den forstand, men klart, som sist jeg gikk gravid skulle jeg gjerne tatt en øl på brygga til rekesmørbrødet i sommer :) Men det får bli neste sommer.
Jeg drakk heller ikke i jula, selvom kroppen knapt visste at den var gravid, bare for å være på den sikre siden :)

Jeg drikker ikke hverken ofte eller mye, men jeg synes en iskald øl i vårsola er noe av det beste som finnes, så jeg skal nok få kjenne litt på misunnelsen når våren og sommeren kommer krypende.

Har savnet et glass med rødvin i helgene ja, må innrømme det :P Har kost meg med Erdinger og alkoholfritt boblevann, så det hjelper litt på "suget", men et rødvinsglass til lørdagsmiddagen savnes ja!

Nei, ikke fristet. [emoji4]
Drømte jeg hadde vært på fylla og drukket meg dritings... våknet opp me panikkangst og dårlig samvittighet! Godt det bare var en drøm [emoji108]

Det er vel kommet frem forskning på at 1-2 glass vin ikke er farlig for fosteret? I Norge velger myndighetene likevel å legge seg på en null-linje. Problemet ligger vel i at alle har forskjellig utgangspunkt og man ikke kan si eksakt hvor grensen går. Så er det bedre å fraråde helt.

Det betyr uansett ikke at jeg har tenkt til å drikke, jeg ønsker ikke ta noen sjanser og ser ikke det helt store problemet i å avstå, det er verre å kutte på koffeinet for min del [emoji6] Men å smake en liten slurk av mannens glass ved en sjelden anledning er jo ikke noe man blir i nærheten av beruset av og det synes jeg ikke man skal stresse over..

Jeg drikker ikke hverken ofte eller mye, men jeg synes en iskald øl i vårsola er noe av det beste som finnes, så jeg skal nok få kjenne litt på misunnelsen når våren og sommeren kommer krypende.

Kjenner på den selv. ;) Men alkoholfri øl går jo an, selv om det ikke smaker heeelt likt :D B)

• Liker
Reactions: TKW
Jeg drikker så sjeldent at jeg kjenner ikke på noe savn[emoji4]
Derimot var jeg på skikkelig dagsfylla i søvne i natt[emoji85][emoji23]

Nei, følger jeg har blitt helt avholds. Drakk sist sommeren 2015, da planla vi vårt første barn. Og kommer vi i godt i gang med amming, blir det ikkenoe alkohol før 2018.

Har ikke drukket siden før jeg ble gravid med første.. hadde tenkt å prøve meg på en vinkveld med jentene nå i desember som var, men dat ble lillegutt syk. Ikke veldig aktuelt å reise vekk en kveld da. Etter det ble jeg jo gravid igjen:D nå blir det uansett ikke aktuelt på lenge.

Nei, har ikke vært frista. Drikker egentlig ikke til vanlig heller, så er ingen problem å avstå under graviditet og amming.

Skal feire bursdagen min neste helg, da blir det alkoholfri strawberry daiquiri når vi går ut en liten tur.

Back
Topp