Har du vært fristet til å nyte alkohol i svangerskapet?

M

Moderator Amalie

Guest
Det har lenge vært kjent at alkohol er giftig for fosteret, men ikke alle gravide har vært klar over det. Hvis mor drikker alkohol i svangerskapet, kan barnet kan bli født med skader. Selv små mengder alkohol kan forstyrre den normale utviklingen.

Her kan du lese mer om alkohol og svangerskap - http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Alkohol-og-svangerskap/

Har du vært fristet til å nyte alkohol i svangerskapet?






alkohol.jpg
 
Aldri. Ikke var jeg noe stordrikker før jeg ble gravid heller da forsåvidt.
 
Fristet, åh ja! [emoji28] Jeg er vanligvis ikke noen stordrikker, men dette svangerskapet har jeg hatt lyst på alt mulig rart med alkohol. Lengselen etter rødvin har vel vært størst. Forrige svangerskap var jeg ikke fristet i det hele tatt. Ikke noe problem å holde seg unna da, må bare lukte litt på mannens glass ;)
 
Fristet? Ja! Men ville aldri ha gjort det. Har heller ikke noe problem med å la være å drikke hele den tiden jeg ammer :) Men skal innrømme at det frister med en liten baileys attåt kaffien, eller en iskald cider på sommeren :)
 
Drakk svært lite før jeg ble gravid. Er mest i sommerværet ei øl kan friste, men har ikke noe behov for det nå nei.
 
Ja, men ikke verre enn at det er lett å la være. Gleder meg likevel til å ta en øl eller et glass vin om kanskje noen måneder :)
 
Drakk veldig lite før graviditeten, så det er sjelden jeg har vært fristet. En og annen gang kunne det ha vært godt med et glass hvitvin eller en cider liksom, men det har absolutt ikke vært noe problem. Dessuten har jeg prøvd et par-tre alkoholfrie hvitviner, og de har vært 100% topp substitutt for meg. Jeg liker jo egentlig ikke alkoholsmaken, så lurer på om jeg bare skal fortsette med dem etterpå også [emoji23]
 
Som stor fan av god øl har jeg til tider hatt veldig lyst på øl. Så har måttet ty til alkoholfritt - som har vært godt nok
 
Nei, men må innrømme at jeg gleder meg til å ta et glass vin i sommer :)
 
Etter tre tette svangerskap uten opphold fra amming har det blitt lite alkohol de siste årene, så nei. Eller jo, når ungene hadde lagt seg på julaften og jeg slengte beina på bordet, fristet det med et glass rødvin.
 
Nei,absolutt ikke:) Men gleder meg til å nyte et glass vin i solen til sommeren:)
 
Har vært fristet et par ganger, men ikke verre enn at det har gått helt fint å la være. Men signerer at det blir godt med et glass vin i solen i sommer [emoji1]
 
Back
Topp