Har du "tvangstanker"?

sisu

Glad i forumet
Noe du må gjøre i bestemte situasjoner???

Eg må rette på laken og puter hver kveld før eg legger meg, og på morgenen når eg står opp.
Har det på samme måte med putene i sofaen

Før eg legger meg må eg alltid ta på lyset og se i senga og taket etter edderkopper.

Ikke akkurat en tvangstanke, men jeg hater åpne skuffer og skapdører!! (når de ikke er i bruk, altså)

jeg kan ikke drikke vann fra flaske dersom flaska har blitt ristet...føler vannet smaker annerledes[8D]

Sambo kommentere stadig noe jeg gjør, og påstår at jeg alltid gjør det sånn. noe jeg ikke er enig i, siden jeg ikke husker helt selv. Men en ting vet jeg at jeg bare må og det er når jeg legge kabal, så må alltid hjerter og spar bli ferdig før kløver og ruter. Hvis det ikke er mulig, (hvis det er flere kortstokker) begynner jeg på nytt..

når jeg spiser pringles så må det spises på en bestemt måte.. jeg må snu boksen "rett" vei ( med kryddersiden mot min venstre hånd), siden jeg tar de opp med høyre hånd, og kan ikke få krydder på fingrene.
må inni munnen med kyydder siden inn og passe på att den er rett vei (legger tungen under potetgullet og fører den inn i munnen), og kan bare spise EN om gangen..
hihi..

Vet ikke om det er tvangstanker eller det bare har blitt en veldig vane, men tannpussen foregår i en bestemt rekkefølge: vann på kosten, så tannkrem på, vann på kosten, pusser i en rekkefølge, vann på kosten og gjentar pussingen.
Og så kan jeg ikke gå med samme sokker to dager på rad.

Sjokoladeplate:
Må knekke opp alle bitene, og putte en og en bit i munnen, sjokolader med nøtter i må jeg smelte sjokoladen i munnen og så spise nøttene [:D]

Kliss:
Hater å bli klissete på henda, må vaske/skylle med en gang (utenom når det gjelder arbeid ute og malingsarbeid da).

ORIGINAL: Bambling

Bambling pusser tenna:

-Vann på tannkosten
-Tannkrem på tannkosten
-Vann på tannkosten
-Dytte tannkremen inn i tannkosten med tunga (hvis du skjønner hva jeg mener [8D])
-Vann på tannkosten
-Pusser tenna i en bestemt rekkefølge, altfor komplisert til å forklare.
-Skyller tannkosten
-Rister tannkosten i vasken 2 ganger.

Har vel flere tvangstanker, men det er denne jeg kommer på, for gubben ler av meg hver gang han ser meg pusse tenna! [;)]

hehe så herli se det er flere enn meg som gjør det sånn[8D] har det akkurat sånn når jeg pusser tennene[8D]

ORIGINAL: eplemos

Før eg legger meg må eg alltid ta på lyset og se i senga og taket etter edderkopper.

Hehe, det må jeg og[:D]

ORIGINAL: ruth_85

Sjokoladeplate:
Må knekke opp alle bitene, og putte en og en bit i munnen, sjokolader med nøtter i må jeg smelte sjokoladen i munnen og så spise nøttene [:D]

Kliss:
Hater å bli klissete på henda, må vaske/skylle med en gang (utenom når det gjelder arbeid ute og malingsarbeid da).

Haha, du er HELT lik meg du, på begge tingene!! [:D]

ORIGINAL: Snowy

ORIGINAL: ruth_85

Sjokoladeplate:

Kliss:

Haha, du er HELT lik meg du, på begge tingene!! [:D]

Hehe [:D] godt vi er fler [;)]

ORIGINAL: eplemos

Det gjør jeg også!

Dorullen må henge riktig vei, og jeg begynner alltid med høyre bein når jeg går opp/ned en trapp. Og så teller jeg alltid trinnene i trappa, så jeg har oversikt over at høyre bein alltid går på "oddetallstrinn".[:)]

Å jadda, tvangstanker har jeg, mange fler enn det som er beskrevet her, så lurer på om jeg er litt småsprø[8D][:D][8|]

Men, låser jeg døren, så må den iallefall sjekkes både tre og fire ganger før jeg går. Skal vi vekk på ferie, så må mannen låse døren, ellers blir jeg bare så stresset....[8|]

Må starte bilen på en bestemt måte..Sette meg inn,sette i switchen,stille inn sete vis sambo har brukt den,starte bilen,ta på belte,finne rett sang på anlegget,sette på tåkelysene så sette den i sportsmodus [8D]

Ellers så takler eg ikke og trekke i do vis eg er oppe på do etter eg har lagt meg..Har ikke våget det så lenge eg kan huske [8|]

ORIGINAL: *Snoopy*

Må starte bilen på en bestemt måte..Sette meg inn,sette i switchen,stille inn sete vis sambo har brukt den,starte bilen,ta på belte,finne rett sang på anlegget,sette på tåkelysene så sette den i sportsmodus [8D]

Ellers så takler eg ikke og trekke i do vis eg er oppe på do etter eg har lagt meg..Har ikke våget det så lenge eg kan huske [8|]

Hva er det for no?

Uff ble litt satt ut, leste tråden før i dag og tenkte nei...det har jeg ikke...
Dro så i butikken...Der kommer det frem[8|]
Jeg kan ikke skjære brød på en brødskjærermaskin som er full av skalker og smuler, kan heller ikke forlate den med noen av delene... Husker fortsatt at lykken var stor da butikken "min" gikk til anskaffelse av BRØDSKJÆRERMASKINKOST (puh..).

Etter dette tør jeg ikke tenke på hvor mange tvangstanker jeg sansynligvis har[8D]

- Dorullen en bestemt vei - ut fra veggen liksom
- Tellekanten ut på klærne og håndklærne. For å få skikkelig system på det, så kan ikke andre enn meg gjøre det, skal være helt på linja ([8|]) - Sambo gjør alltid feil, men tror det er mest for å erte meg og le når jeg må rette det opp[:D].
- Brødkniven kan ikke brukes til noe annet enn brød
- Jeg må vite hva Alma skal ha på seg dagen etterpå når jeg legger meg på kveldene, ellers så grubler jeg fælt på nettene og må nesten stå opp for å ordne det

Uff, og dette er bare noen av dem! [8|][8D] En morsom tråd forresten! [:D]

Kan ikke bade på dypt vann :P

Må ha føttene under dyna når jeg sover, uansett om resten av kroppen ligger utenfor[:)]

Alt jeg henger opp av klær må henge på en spesiell måte, hvis ikke blir det sånn som jeg vil når det brettes :P

Må skru av lyset i alle rom jeg ikke er, og lukke dørene.. ( Men er jo praktisk å)[:)]

Har mange tvangstanker.. Rydde vanene mine er ekstreme, og alt må gjøres på spesielle måter.. Ting må ligge på spesielle steder, og ofte i en ryddig ordning.. Helst rett på linje eller noe sånt.. Må rydde alle rom jeg er i, så sitter nesten aldri stille :P

Klarer liksom ikke å se rot eller lignende, bare måå ta det.. Men er mye bedre, når jeg var yngre støvsugde jeg flere ganger om dagen, og bare noen satt seg i senga mi, måtte jeg bytte alt sengetøy osv..[&:] SLIIITSOMT!

Back
Topp