Har du tips til

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
kva eg kan bake og ha i frysaren?
Da tenke eg på alt i fra frukost, middag, kvelds, dessert og kaker :) Godt og ha litt reknar eg med, og det er veldig greitt no fram over merka eg.. Er ikkje alle dagar eg orka og laga meg mat og da hadde vært ypperlig å hatt noke i frysaren som var kjapt å lage til.
All tips mottas med stoor takk :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Rundstykker, brød, fylte horn, matmuffins, middagspai, halvstekt pizzabunn, boller, kanelsnurrer, skolebrød, iskake, osv osv.

Nå ble jeg sulten :p

Jeg henger meg på jeg også! Tips til middager som kan fryses ned folkens? ☺:-D Ellers er det jo alltid kjekt å fryse ned rundstykker. Jeg har bakt cookies og lagt i en boks. Tenker også på kanelsnurrer! Men middager har jeg ingen peiling på hva jeg kan lage og fryse ned. Hummmm...

Lapskaus :-)

Heimelaga fiskegrateng, lasagne, innhold til fisk i skjell, heimelaga vårrull, gryteretter og kjøttkaker er god frysemat! :) dette er det som står på mi liste som eg skal lage opp! ;)

Så skal eg bake grove og fine rundstykker, brød, fylte horn, skulebolla og kanelbolla! ;) Og en del langpannekaker som er greitt å ha i frysen; suksessterte, gulrotkake, sjokoladekake og banankake! :)

Har planer om å lage noen grove horn m/fyll, ei kringle eller boller, banankake og eplekake.. Får se hvor bakelyst jeg får. :P
Har kjøttkaker i fryseren + pluss litt anna lettvindt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tenkte jeg skulle bake brød og rundstykker til frokostmat, brownies og skillingsboller til kaffemat, og har allerede en del halvferdige middager klare + at jeg tenker å lage litt til (raspeballer som kan varmes opp og spises med grønnsaker og korv, kjøtt og kraft som kan kokes sammen med fryst lapskausblanding, pizzafyll som bare kan spres på ferdig bunn). Ellers satser jeg på enkle middager i starten. Halvfabrikata og mat som gryteretter, indisk, spaghetti, suppe og lignende. Mange gode tips her da!

Sjokoladekake i langpanne er supert å fryse ned. A lage fyll tar bare fem min :)

Mange gode tips her :) Håper jeg har energi til å begynne å bake i helga!

Samme her :) Har tenkt om eg har energi, så skal eg mixe til noken kjøttkaker seinare idag :) Takk for gode tips, kom gjerne med fleire :) :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

pai/quishe kan man fryse :) Yoghurt kan brukes i vaffel/svelerøre, eller lage is og fryse, tenkte på ostekake, men da må den fryses også.. ellers så kan man også bruke yoghurt i formkaker :)

pai/quishe kan man fryse :) Yoghurt kan brukes i vaffel/svelerøre, eller lage is og fryse, tenkte på ostekake, men da må den fryses også.. ellers så kan man også bruke yoghurt i formkaker :)
Mmm hjemmelagd yoghurtis er kjempegodt! Pleier å lage i ismaskin, bare blander med bærpuré :D Har fremdeles litt igjen i frysa fra helga, så i dag ble det yoghurtbrød i stedet for det vanlige brødet. Straks ferdigstekt, gleder meg til å smake :)

Jeg har laget sukkerbrød (til bløtkake), krydderkake, gulrotkake, kanelsnurrer, grove rundstykker, blåbærmuffins og ostehorn som nå er i fryseren! Har så det holder litt framover :-) rekker kanskje å bake noen brød også de nærmeste dagene? Og kanskje et par skikkelige middager fra bunnen som kan fryses ned i porsjoner, som pizza, lasagne, mousakka e.l. Hvis jeg får tid :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har laget sukkerbrød (til bløtkake), krydderkake, gulrotkake, kanelsnurrer, grove rundstykker, blåbærmuffins og ostehorn som nå er i fryseren! Har så det holder litt framover :-) rekker kanskje å bake noen brød også de nærmeste dagene? Og kanskje et par skikkelige middager fra bunnen som kan fryses ned i porsjoner, som pizza, lasagne, mousakka e.l. Hvis jeg får tid :-)

Sent from my iPhone using BV Forum
Shit, du får gjerne fylle min fryser også :p Så mye godt! Jeg må nok komme i gang med baking snart jeg også :)

Dere, hvordan klarer dere å lage klar ting uten å spise det opp? Det lurer jeg veldig på :) har ikke nubbsjans

Sent from my iPad using BV Forum
godt spørsmål.. :) har vel aldri hatt noe særlig i frysern selv noen gang :p men fryse det fort og "glemme" at det er der kanskje?

Dere, hvordan klarer dere å lage klar ting uten å spise det opp? Det lurer jeg veldig på :) har ikke nubbsjans

Sent from my iPad using BV Forum
Hehe! :D Ja der sier du noe..
bakte grove horn med ost og skinke. Ble så gode at vi har ikke klar å la være... Bade jeg, mannen og 7 åringen spiser ofte av de til kvelds. Men kan jo bake nye da.. :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp