Har du tenkt til å skrive fødeplan?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Mange gravide skriver fødselsplan som de tar med seg til jordmor på fødeavdelingen. Den kan i mange tilfeller være et godt arbeidsredskap – både for mor og jordmor. Men ikke alltid. Her er noen råd.

Tenkte jeg skulle notere ned smertelindring jeg ønsker, og at det er viktig for meg i forhold til utmattelse pga sykdom (men skjønner at man ikke alltid rekker det). Ønsker hjelp til amming men på mine premisser. Man hører jo skrekkhistorier :o

Like greit og ikke ha noe plan, for ingenting gikk etter planen sist :D hehe

Skrev ett ønskebrev sist, syntes det var veldig greit. Da viste de med en gang hva jeg ville ha info om, hvor mye og hva som var ønske mitt gjennom fødsel. Skrev også om hva jeg var redd for og hva jeg ønsker av smertelindring eller hva jeg ikke ønsket.

Hmm, jeg hadde ikke tenkt å skrive. Vet ikke hva jeg går til. Men har på en måte litt lyst, er så innmari redd for å møte noen som ikke er snille med meg.

Mange gravide skriver fødselsplan som de tar med seg til jordmor på fødeavdelingen. Den kan i mange tilfeller være et godt arbeidsredskap – både for mor og jordmor. Men ikke alltid. Her er noen råd.

Jeg vet ikke om jeg gjør det. Får høre når vi er på omvisningen :) Det eneste jeg vet jeg vil er å føde i badekar og hvis det skjer komplikasjoner og jeg må hastes avgårde, da vil jeg være sikker på at mannen min bli tatt vare på og ikke får panikk i gangene for at han ikke vet hva som skjer.

Edit: ja, å så burde jeg kanskje di noe om smertelindringer jeg vil og ikke vil ha. Jeg har litt panikk for å bli pirka i ryggraden, så vil helst slippe epidural, men har sagt ifra til mannen at det kan endre seg hvis det blir for mye ;-)

Hmm, jeg hadde ikke tenkt å skrive. Vet ikke hva jeg går til. Men har på en måte litt lyst, er så innmari redd for å møte noen som ikke er snille med meg.
Jeg også tenkte på det. Bare notere litt i forhold til smertelindring jeg ønsker sånn at jeg vet at jeg får det med en gang, og at jeg ikke ønsker ammepress men at jeg ønsker å amme. Tror nok ikke vi møter på noen som er slemme, men man hører jo mye rart :o

Skrev ett ønskebrev sist, syntes det var veldig greit. Da viste de med en gang hva jeg ville ha info om, hvor mye og hva som var ønske mitt gjennom fødsel. Skrev også om hva jeg var redd for og hva jeg ønsker av smertelindring eller hva jeg ikke ønsket.
Kan du skrive noe om hva du var redd for? Hvis du vil da. :)

Jeg også tenkte på det. Bare notere litt i forhold til smertelindring jeg ønsker sånn at jeg vet at jeg får det med en gang, og at jeg ikke ønsker ammepress men at jeg ønsker å amme. Tror nok ikke vi møter på noen som er slemme, men man hører jo mye rart :eek:

Ammepresset ja, stemmer. Vil så gjerne amme og regner med at det kommer til å gå fint, men jeg funker dårlig under press, da slår jeg meg veldig vrang :p noterer meg det :)

Hadde det sist og trnker det blir det denne gangen også. De var veldig flinke til å følge det brevet! ;)

Back
Topp