Har du tenkt på permisjonstida?

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Har du/dikka tenkt på om dikka skal ta 100 eller 80 % permisjon?
Dersom du vel 80%, korleis gjer dikka det med tanke på økonomi?

Skal du ta ferie i permisjonen eller skal du ta ferie etterpå?

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Vi tar uansett permisjon m 100% lønn, også de resterende mnd med ulønnet perm etterpå. Vi får ganske mange tusen ekstra inn ved å gjøre det på denne måten.. Uansett må vi være litt ekstra obs på hva vi bruker penger på dette året.

Jeg skal ha så lang permisjon som overhode mulig. Nekter å stresse meg tilbake i jobb denne siste gangen. Skal kose meg hjemme. Sambo tjener såpass godt at jeg MÅ ikke jobbe for å få det til å gå rundt her, men vi må nok leve litt anneredes likevel :) Være mer påpsselige og tenke langsiktig på bursdager o.l. så vi plutselig ikke står der med 3 kids og tomme kontoer :p

Har vel egentlig ikke tenkt så langt enda, men de to andre gangene har vi valgt 80% for å få lengst mulig permisjon..
Har hørt noen si at de har tatt 100% og valgt ulønnet permisjon resten og at det har lønt seg, men jeg har ikke regnet på det selv så vet ikke.. :)

Men tipper vi velger 80% igjen. For vår del har det gått helt fint økonomisk.

Jeg har ikke satt meg ned og sett ordentlig på dette ennå, men ønsker i utgangspunktet så lang permisjon som mulig, da jeg synes det er tidlig å begynne i barnehage før man er 1.år. Tenker å ta ferie utenfor permisjonen, for å strekke den litt lenger. Det er jo ekstra greit med mai-barn, som kommer rett før sommerferien;-)

Tenker å ta 100% lønn! Gjorde det sist. Men jeg tenkte på en ting: når vi går ut i permisjon i mai, hva med ferien for det året? Kan vi overføre den eller må vi ta ut ferie før permen begynner? Noen som vet:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenker å ta 100% lønn! Gjorde det sist. Men jeg tenkte på en ting: når vi går ut i permisjon i mai, hva med ferien for det året? Kan vi overføre den eller må vi ta ut ferie før permen begynner? Noen som vet:)

Frå 1 juni/juli i år, kan du overføre alt av ferie til neste år. Det er ikkje sikkert du får ta ut ferien din når du vil vel og merke...og slik kan du i teorien gjera år etter år...

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Jeg tenker vel 100, også ulønna. Som lærer har jeg tvungen ferie, vet ikke helt hvordan det slår ut.

Du kan jo bare ta ferie til vanlig tid også forlenge permisjonen tilsvarende i andre enden? Det gjorde vi sist :) litt ekstra papirarbeid ifht nav, men ikke mer en at det går greit ;)

Du kan jo bare ta ferie til vanlig tid også forlenge permisjonen tilsvarende i andre enden? Det gjorde vi sist :) litt ekstra papirarbeid ifht nav, men ikke mer en at det går greit ;)

Men dersom ein planlegger to tette kan det vere dumt da ein mogleg kan miste litt av permisjonen, dersom ein er heldig å må ut i ny perm før den gamle er ferdig.

❤️Gutt februar 2014❤️

Men dersom ein planlegger to tette kan det vere dumt da ein mogleg kan miste litt av permisjonen, dersom ein er heldig å må ut i ny perm før den gamle er ferdig.

❤️Gutt februar 2014❤️

Det kan godt være! Der er ikke vi :P

Tenker jeg skal ha 12 mnd med 80 % lønn, vil være lengst mulig hjemme.

Var dette til meg? Håper vi får det til ja, jeg har jo 5 uker ferie og 2 uker tvungen avspasering jeg uansett må ta ut i juni/juli 15.

Skal ha 100 %, og så må vi ta litt ulønnet :)

Tenker jeg skal ha 12 mnd med 80 % lønn, vil være lengst mulig hjemme.

Tar du 10mnd med 100% og 2mnd ulønnet permisjon sitter du igjen med kanskje 10000 -15000kr mer enn om du tar 80% i 12 mnd. (Avhengig av lønn) Og du er like lenge hjemme!

80% lønner seg best for meg nå:). Tar permisjon uten lønn videre.

Ska nok ha 100%, og har lyst til å starte på jobb en dag i uka ganske tidlig om vi får det til å gå opp med arbeidsgivere:)

Jeg valgte 100% sist, angret som bare det. Da var jo Lillemor 10 mnd når jeg startet på jobb igjen, da tok far permisjonen. Nå skal det sies jeg har gått hjemme med henne likevel, da jeg jobber deltid. Hun er 2.4år nå og startet i bhg først i august :)
Skal ta 80 % denne gangen. Er ikke mange kronene det blir snakk om?? I forskjell.

Back
Topp