Har DU tatt svineinfluensavaksinen???Bivirkninger???

Oi, er det sant???

Gift med forumet
Hei :)

Vi skal ta den vaksinen i dag, mest pga der vi skal tilbringe julen sammen med en som ikke kan ta den og så er ganske syk fra før....
Kan jo bli en utfordring når både meg og sambo+ begge ungene skal ta den samtidig....(vis det er nok til oss da..)

Så dere som har tatt, hvilken bivirkninger fikk dere voksne + ungene?
Og hva kan man gjøre?

Håper på mange svar!!!!

Nå har kun jeg tatt den her i huset foreløpig, men alt jeg fikk var vondt i armen og litt hodepine dagen etter [:)]

Vi tok den i går.
Ungene (3.5 år og 8 mnd) virker helt upåvirket.
Eldstemann tok seg litt til armen i går...

Jeg og mannen ble veldig sløve og trøtte på kvelden i går. Fikk stiv nakke og vondt i hodet over øyene, og litt øm i armen.
Har de samme "symptomene" i dag.

Men for all del, ikke noe alvorlig. Kanskje vi kjenner litt godt etter også.
Vi er langt fra så dårlige at vi har vurdert at enten jeg ikke klarer å være hjemme alene med barna i dag, eller at mannen har vurdert å ikke gå på jobb.

Jeg tok for lenge siden, fikk veldig vondt rundt stikk stedet. Men ellers ikke noe.
Mann og datter tok i går. Han har litt vondt i armen. Hun klagde på vondt i går, men i dag sier hun det er bra. Ellers ikke noe enda.

Vi tok den på mandag. Jeg har vondt i armen, sambo fikk skikkelig influensa i går, og gutten vår virker upåvirket, litt vondt i armen.

Snuppa her var litt skjelven dagen etter vaksine. Gutten var helt upåvirket..

Ingen bivirkninger på noen. Sambo fikk litt vondt i armen når han trykket på stikkstedet men kunne fint bruke den[:)]
Jeg holdt snuppa hjemme fra bhg dagen etter i tillfelle, men hun var pigg som bare det[:D]

Fikke litt feber og hodepine på kvelden etter jeg tok den. Men armen var helt ødelagt i over en uke....
Barna og sambo kjente nesten ingentng[;)]

Jenta mi på 3 år tok den pga at hun er i risiko gruppen og hun ble skikkelig syk av den![&o][&o]
Fikk over 40 i feber og lå strekk ut i 5 dager. Måtte bruke masse astma medisiner på henne for hun ble slimetet i halsen og vondt for å puste.
Dette er jo ekstremt men jeg har bestemt meg for å ike gi til de to andre ungene. ER redd de må igjennom samme grusomme tingen[X(]

barna har tatt den..og har ingen bivirkninger. ikke vondt i armen engang[;)]

ORIGINAL: Mamma til 3skjønne

Jenta mi på 3 år tok den pga at hun er i risiko gruppen og hun ble skikkelig syk av den![&o][&o]
Fikk over 40 i feber og lå strekk ut i 5 dager. Måtte bruke masse astma medisiner på henne for hun ble slimetet i halsen og vondt for å puste.
Dette er jo ekstremt men jeg har bestemt meg for å ike gi til de to andre ungene. ER redd de må igjennom samme grusomme tingen[X(]

Er du sikker på at det ikke var SI hun fikk da? Med tanke på at vaksina ikke gir "full effekt" før etter 2-3 uker....?

jeg tok den for to uker siden. hadde vond arm i en uke. tre dager jeg ikke klarte og løfte på den, vondt opp til nakken, kvalm i to dager.

minsten tok den igåt. feber igår kveld og natt, kastet opp når hun stod opp idag og sier hun har veldig vondt i armen. smiste heller ikke mye igår.

Jeg og begge guttene tok i går.
Burde vel kanskje delt oss opp litt, for begge guttene har feber i dag og jeg er slappere enn slappest! Orker ikke sitte oppreist omtrent..
Gutten fikk dose nr 2, de reagerte ikke på første dosa..
Også har jeg og eldstemann vondt i armen i dag, var verst i dag tidlig!

Mannen tok den for 4 uker siden, fikk letter feber samme natten og hadde vondt i armen noen dager etterpå..

Back
Topp