Har du tatt/ skal du ta influensavaksine?

Blad

Andre møte med forumet
Hei Hei! :) Det er ikke ofte at jeg lager en tråd her. Men har glemt å spørre jordmoren i dag. Om hva hun tenker ang. influensavaksine. Jeg er litt usikker selv om jeg skal ta det eller ikke. Forresten, jobber i barnehage.

Så mitt spørsmål: Har du tatt/skal du ta influensavaksine?

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Takk, takk!

Jeg tok den på 1. svangerskapskontroll etter anbefalning av legen. Siden det er anbefalt for gravide å ta den, hadde jeg absolutt ingen motforestillinger.

Jeg har ikke tatt, heller ingen som har anbefalt meg det :) Hadde kanskje gjort det tidligere, men syns sesongen er i full gang allerede.

Legen min anbefalte meg å ta den, så da gjorde jeg det. Jeg er sjeldent syk og har aldri hatt influensa før, men hadde jo vært typisk å få det nå.. Better safe than sorry.

Last edited:
Har både vært hos lege og jordmor etter 12 uker, og ingen av de har nevnt det. Har hatt influensa en gang i livet, og har hatt magevirus allerede i år, så satser på at jeg holder meg frisk resten :) ingen vaksine her.

Ikke fått det nevnt av legen. Aldri tatt den og har ikke planer om det heller.

Ble anbefalt å ta den, så det gjorde jeg.

Har aldri hatt influensa, men jobber på barneskole og legen og jordmor anbefalte meg å ta den. Har tatt den :) enig med lenger opp, bedre å være på den sikre sida;)

har aldri influensa så tar ikke vaksinen.

Jeg har heller aldri hatt influensa, så jeg tenkte det var greit å ikke få det med baby i magen heller.. Ser ikke helt argumentene mot å ta vaksine.

Jeg tok vaksinen i dag.. Ingen motforestillinger mot å gjøre det :-)Har aldri hatt influensa, men med nedsatt immunforsvar (som man får som gravid slik at man ikke skal frastøte seg barnet) så tar jeg ikke sjansen :-) better safe than sorry som noen skrev over her.

Back
Topp