Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme partner i 9 år her før prøven ble positiv. Aner ikke om jeg kan få den og betale. Veit jeg er for gammel til å få den gratisJeg er for gammel til å få den, men forsøker å bi klok på om det er et poeng for en gift 38 årig trebarnsmor som har hatt samme partner de siste 15-16 årene og minimalt med historikk på oss begge før den tid å ta den.
Samme partner i 9 år her før prøven ble positiv. Aner ikke om jeg kan få den og betale. Veit jeg er for gammel til å få den gratis
Samme partner i 9 år her før prøven ble positiv. Aner ikke om jeg kan få den og betale. Veit jeg er for gammel til å få den gratis
Er 31år, har hatt celleforandringer og fjernet deler av livmorhalsen pga HPV som var utviklet seg såpass at legene mente jeg måtte ha fått det når jeg var 15 år (tok celleprøve når jeg var 24, som var altfor sent).
Har tatt vaksinen og betalt for den selv. Selv om det er en dyr vaksine, syns jeg det er verdt det. Og selv om man har fast partner vet man aldri hva som skjer i fremtiden.
Tok den også selv om jeg har hatt fast partner i mange år Som nevnt over her vet man jo aldri hva som skjer i fremtiden, og for alt man vet kan man jo allerede være smittet..Ja, jeg har tatt den. Og betalt for den selv, rundt 3500-4000,-
For meg er det helt klart verdt at den kan være med på å faktisk redde livet mitt, om man skal sette det på spissen. Mannen og jeg har vært sammen i over 12 år, men jeg var aldri i tvil om å ta vaksinen allikevel, når jeg fikk muligheten. En smitte kan sitte i kroppen i mange, mange år før den utvikler seg til evt. kreft.
Jeg ser på denne vaksinen som en del av en forsikring, om fremtiden min.
Positiv celleprøve. Så måtte fjerne en del. Hadde tatt før som var negativ. Så aner ikke om de sjekke om man har den smitten.Kan man testes for om man har HPV?