Har du tatt glukosetesten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Jeg tok den ikke sist gang, men regner med at det blir anbefalt denne gangen siden jeg er 10 kg tyngre nå enn sist...

Tok den to ganger sist gang og må ta den denne gangen også[emoji85] det værste var å ikke få mat på så mange timer, og at jeg var så veldig tørst.

Jeg har tatt den. Var kvalm fra før, og det sukkervannet gjorde det ikke noe bedre [emoji13] følte jeg satt og svelget unna i 2 timer så det ikke skulle komme opp igjen!

Hva er det? Legen har ikke sagt noe om det?
Du tar den for å sjekke om du har svangerskapsdiabetes. Hvis du ikke har høy bmi, har diabetes i familien eller andre faktorer som gjør deg utsatt for å få det trenger du ikke og ta den:) med mindre det er utslag på urinprøva di noen gang.

Du tar den for å sjekke om du har svangerskapsdiabetes. Hvis du ikke har høy bmi, har diabetes i familien eller andre faktorer som gjør deg utsatt for å få det trenger du ikke og ta den:) med mindre det er utslag på urinprøva di noen gang.

Jeg har 37 i bmi da... når er det vanlig å ta den?

Legen min sa at de anbefaler alle over 25 år å ta den. Er bare derfor jeg skal ta den [emoji4]

Mulig det er forskjellig praksis eller at det er noe nytt. Det visste jeg ikke, men uansett greit å ta den og være på sinre siden[emoji4]

Legen min sa at de anbefaler alle over 25 år å ta den. Er bare derfor jeg skal ta den [emoji4]
Mulig det er forskjellig praksis eller at det er noe nytt. Det visste jeg ikke, men uansett greit å ta den og være på sinre siden[emoji4]

Nyeste praksis er at alle førstegangsfødende over 25 år skal ta den :)

Tok den når jeg var 12+3. Gikk ganske greit, følte meg litt uvel i ca 20minutter i løpet av de to timene man skal holde det nede. Så kan ikke klage[emoji5] var dum å spiste en del karb til middag, vet ikke om det er sammenheng, men endte med å spy. Spydd to ganger i svangerskapet, det ble en av to[emoji28] blodsukkeret på blodprøvene derimot kunne ikke vært mer stabil. 4,9 både før og etter glukosen med ventetid[emoji1]

Back
Topp