Har du strikkaklær fra flere generasjoner tilbake?

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Det er jo ofte sånt som holder seg i mange mange år. Hva er det eldste strikkeplagget du har, og hvem lagde det?

ikke så mange generasjoner, men har hentesettet mitt som blir hentesettet til min lille gutt på vei, min mor og far strikket på det til meg for 33 år siden :) Er fortsatt like fint. Ellers har jeg en nydelig kjole min mor strikkes som mini skal få slippe å gå med ;)

Har et par strikkejakker fra meg og brødrene mine. Er vel en 30-34 år gamle og fremdeles fine :)

Jeg har to gensere og ei lue etter mannen, strikket av svigermor for 40 år siden. Og et teppe/pledd som min tante strikket til meg da jeg ble født =)

Jeg har en bunad min mormor strikket til meg for snart 30 år siden. Tror det er det eldste jeg har som min datter bruker [emoji6]

Og så har jeg en kofte som oldemor strikket i gave til morfar etter at mormor og morfar forlovet seg. Den er helt himmelsk fin, lappet og alt [emoji173]️

Har strikka genser fra da jeg var liten som frøkna har brukt. Men nå er den for liten for henne så da er den pakket bort til neste gang[emoji4]

Hmmm.... har vel en genser eller to som mamma har strikket til meg, de er vel 20 år gamle nå, sånn ca. Arvet for øvrig en genser til datteren min, som faren hennes hadde hatt,så den er jo 30 år

Eldste som er i omløp hjemme er ei jakke med lue i fanamønster som var mitt da jeg var lita. Det er nok 35+ år gammelt

Har en genser som mamma brukte når hun var liten som jeg også brukte da jeg var liten. Har også masse plagg mamma strikket da vi var små som nå kan gå i arv til mitt barn :)

Nei, men tar vare på mye etter frøkna så ho kan ta videre. Men ho hadde en bukse som er strikket i restegarn etter en genser mamma strikket til meg for 16-17år siden

Har noen gensere etter meg og min bror, som ungene våre har bytta på. Ellers lite, men en del hjemmesydd dukketøy fra syttitallet som er gøy å spare. Tar vare på mye arvestrikk her også, så det kan spares.

Back
Topp