Har du store forhåpninger at amminga skal gå bra?

Jeg har også et sterkt ønske om å amme..
Synne hadde jeg ikke melk til i det hele tatt. Hun tok av seg så mye at jeg
var nødt til å gi henne MME..
Live hadde jeg nok morsmelk til i 4 måneder, men hadde ikke en dråpe for mye..
Grunnen til at jeg mistet melken var at vi var innlagt med Synne på sykehuset, hun var så syk da at vi satt å ventet på at hun skulle dø i 4 uker. Så det ble en for stor påkjenning.

Denne gangen håper/ønsker og drømmer jeg om å amme ihvertfall frem til babyen er 6 måneder. Alt etter det er en bonus. Kommer til å gi like mye som sist for å få det til...

Sist måtte jeg veie Live før å etter måltidene for å se om jeg hadde melk. Å nå husker jeg ikke hvor mye 10 gr vekt økning utgjør i melke mengde..
Noen som vet dette?

Satser på å full amme de første 6 mnd i allefall, mye astma og allergi i familien, så vil ikke ta noen sjangser, men går det ikke, så går det ikke. Men ser veldig opptimistisk på det :-)

Eg sleit veldig i begynnelsen sist. jenta mi hadde drukke forstervann som ho hadde beka i på veg ut av magen og var kvalm og brakk seg masse det første døgnet.
Ho ville ikkje ha noke inni munnen og nekta å gape. og eg fikk ikkje til å legge ho til.
var en ekstra dag på føden pga amme problemene. Når eg til slutt fikk det til blei eg kjempe sår, det var et helvete kver gang ho skulle amme, og det var jo HEILE tida! eg sleit fremdeles med å legge ho til så eg måtte sitte i senga med x-antall puter og dyner rundt meg.. følte meg heilt lenka til senga.
men eg holdt ut de kjipe 2 ukene, og da begynte det å gå seg til.
så eg fullamma i 6 mnd og delamma i 10 mnd. da ville ho ikkje ha meir:) hadde tenkt å amme vertfall et år, men ho ville ikkje meir :)

eg kommer ikkje til å gi opp denne gangen heller, for eg koste meg SÅ masse med amminga når eg bare fikk orden på ting!

Vil veldig gjerne amme, og kommer til å slåss veldig for å få det til. Forrige gang fikk jeg for lite melk, og de første to månedene var et slit, med alle mulige triks for å øke produksjonen, og jeg fikk til slutt lønn for strevet. Etter to måneder kunne jeg endelig fullamme. Jeg kommer ikke til å gi opp raskt denne gangen heller! 

Storebror ammet jeg til han var 13 måneder, da var jeg seks mnd på vei allerede, så da var det på tide å slutte med amminga :-) Regner med det blir ca like lenge med nestemann.

Angående å amme foran familie eller i offentlighet. Jeg hadde aldri noe problemer med å amme foran familie, det var ikke noe problem, babyen må jo ha mat. I offentlighet var det litt ekkeltrart de første par gangene, men klarte raskt å venne meg til det :-)

Back
Topp